  • Data: 2019-08-09 15:58:10
    Temat: Re: Co zamiast Revolut
    Od: xbartx <x...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 09/08/2019 13:56, Szymon wrote:

    > Nie wiem, co to AML.
    > To 15.000 wynika z Art. 72  Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy
    > oraz finansowaniu terroryzmu.

    No dokładnie to AML = Anti Money Laundering

    > Piszę o tym, co wyczytałem na TransferWise. W dziale "Pomoc".
    > Niepokojące dla mnie jest to, iż mają prawo zażądać bliżej
    > nieokreślonego dokumentu. To jest trochę tak jak ze schematem piramidy.
    > Na początku cacy, a po zdobyciu zaufania nagle bum i zablokują konto.

    Ale bank może zrobić dokładnie to samo. Ja mam świadomość ewentualnych
    problemów, zresztą napisałem już o moich przebojach z Revolut. Mógłbym
    Ci napisać o przebojach z urzędem celnym jako zwykła osoba prywatna, z
    brokerem, z bankiem etc ale nie ma sensu i nie ten temat.
    PL kantory są ok ale mi zarówno chodzi o wymianę jak i przelew poza PL i
    tutaj już PL kantory się nie sprawdzają a raczej nie mają zbytnio takiej
    usługi.

    > Zastanawia mnie ten rachunek za prąd. Po co? I dziwne, że MoneyCorp,
    > które nie ma nawet strony w j. polskim jest w stanie rozpoznać
    > autentyczny rachunek za prąd w Polski.

    Wydaje mi się że mają po prostu procedury narzucone z góry i muszą się
    stosować do prawa także pewnie muszą mieć jakieś papiery na wypadek
    kontroli.

    > Trzeba jednak
    > pamiętać, iż sektor bankowy podlega pod inne regulacje prawne niż firma
    > Krzak z UK.

    Te wszystkie firmy z UK mają licencję FCA https://www.fca.org.uk, więc
    określenie "krzak z UK" nie do końca jest tu na miejscu.

    > Brawo! A duże wymiany robisz?

    Na razie testowo chcę sprawdzić przelew do Singapuru a potem się zobaczy.

    Xenocide