  • Data: 2019-08-09 13:56:23
    Temat: Re: Co zamiast Revolut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-08 o 23:58, xbartx pisze:
    > GBP bo akurat patrzyłem na te angielskie firmy. Te 15k EUR to jakiś
    > nasze PL prawo czy to AML?

    Nie wiem, co to AML.
    To 15.000 wynika z Art. 72 Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy
    oraz finansowaniu terroryzmu.

    > Nie wiem o czym piszesz ale robiłem już z 10 KYC i zawsze to samo czyli
    > prawko i rachunek za prąd. Paradoksalnie wolę to niż skanowanie dowód
    > osobistego w PL, na który można najwięcej narozrabiać.

    Piszę o tym, co wyczytałem na TransferWise. W dziale "Pomoc".
    Niepokojące dla mnie jest to, iż mają prawo zażądać bliżej
    nieokreślonego dokumentu. To jest trochę tak jak ze schematem piramidy.
    Na początku cacy, a po zdobyciu zaufania nagle bum i zablokują konto.

    Zastanawia mnie ten rachunek za prąd. Po co? I dziwne, że MoneyCorp,
    które nie ma nawet strony w j. polskim jest w stanie rozpoznać
    autentyczny rachunek za prąd w Polski.

    Skanowanie dowodu w PL? Rkantor coś takiego wymyślił, ale Cinkciarz czy
    Walutomat nie wymagają skanu dowodu. Inne kantory - nie wiem. W ogóle te
    dwa nie wymagały żadnych dokumentów z wrażliwymi danymi.
    Nie wiem czy jesteś na bieżąco:
    Od 12 lipca firmy nie będą mogły kopiować naszych dokumentów, nie
    wyłączając paszportów, praw jazdy, kart pojazdu czy legitymacji osób
    niepełnosprawnych.

    Weszło nowe prawo chroniące klienta. Co ciekawe: Za złamanie przepisów
    będzie grozić kara nawet do dwóch lat pozbawienia wolności.

    Banki mają uprawnienia do skanowania dowodów, ale mam wrażenie, iż tylko
    nieliczne to robią. W przypadku banków nie widzę w tym problemu - wręcz
    coraz bardziej przekonuję się do zasadności skanowania. Trzeba jednak
    pamiętać, iż sektor bankowy podlega pod inne regulacje prawne niż firma
    Krzak z UK.

    > Jeszcze raz powtórzę, bo chyba nigdy tego nie robiłeś: prawko i rachunek
    > za prąd.

    Nie robiłem i nie zamierzam. W Amber Gold też nie inwestowałem. Zrozum
    jedno - z informacji ze strony, którą podałeś wynika (cytowałem), iż
    firma może Ci zablokować środki, zażądać bliżej nieokreślonego
    dokumentu, a potem weryfikować nie wiadomo jak długo. Takie informacje
    brzmią dla mnie niepokojąco.

    Np ostatnio do tego MoneyCorp zdjęcie prawka pierwszej strony
    > plus rachunek za prąd i przelew na ich konto. Szybko i sprawnie poszło i
    > o to chodzi.

    Brawo! A duże wymiany robisz?