  • Data: 2020-09-18 13:34:20
    Temat: Re: Citi Kantor
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, September 17, 2020 at 11:18:35 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
    > Hmm, ale to -0,5% nie jest od całej sumy, tylko najwyżej od stopy rezerwy
    obowiązkowej - w strefie euro obecnie 1%, w glapi-banku 0,5%.
    > Więc do miliona euro bank dopłaca rocznie 50 euro. Chyba jednak mimo wszystko
    więcej więcej na tym zarobi.
    > Hmm, a czy polski bank trzyma rezerwę - nawet w euro - w EBC czy jednak w NBP? Bo
    co, funtową w Banku Anglii a dolarową w FED?
    > I czy z tych euro 1% wg EBC czy 0,5% wg NBP?

    Niestety nie znam się na szczegółach. Wiem jednak, że ujemne stopy procentowe są
    praktycznie normalnością dzisiaj w niektórych krajach. Np w Szwajcarii banki mają
    ujemne stopy procentowe 0.5% dla EUR czasem już od 1 EUR, a czasem powyżej
    EUR500.000, mają też ujemne stopy procentowe dla CHF, czyli tak jakby polskie banki
    miały ujemne stopy procentowe dla PLN... Podobnie z bankami w innych krajach np
    Luksemburg, Cypr itp.