    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 16 Sep 2020 07:33:29 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Citi Kantor
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 15 września 2020 19:20:21 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > To nie takie proste.
    > Ja czegoś takiego nie zrobię bez przestudiowania TPiO obu rachunków.

    Fatalna sytuacja - bo dodatkowo jest tak, że w citku są teraz dwa różne TOiP - jedna
    dla "starych kont" - "starego citi konta", prioriry oraz gold/goldPC - i tam się daje
    łatwo porównać, bo jest tabelka - w wierszach za co jest opłata, w kolumnach typ
    konta - a druga, osobna, w innym pliku, tylko dla "nowego citi konta" - i żeby było
    jeszcze trudniej zgadnąć to tabelka ma zupełnie inną formę graficzną - a może i układ
    wierszy...

    Widać tutaj totalną dysproporcję pozycji klienta oraz banku.
    Dobrze, że są choć te dwa miesiące na "przetrawienie" zmian.
    Ja jednak wolę mieć w zapasie backup oraz "drugi backup" - bo nieszczęście chodzą
    często parami.

    nie wiadomo, przy okazji przetestujesz, czy przy koncie wspólnych wystarczy wydać
    500zł jedną debetówką, a druga może leżeć w szufladzie ;>

    > Kiedy powinna pojawić się jakaś pierwsza opłata gdyby warunek nie był
    > spełniony - może już przegapiłem?

    Hmm, raczej jeszcze nie, sierpień powinien zostać po staremu, bo nie było pełnego
    miesiąca obowiązywania nowych zasad - a opłata pobierana jest z dołu, w kolejnym
    miesiącu po poprzednim pełnym miesiącu, w którym nie były spełnione warunki.
    Więc niebezpieczeństwo pojawienia się pierwszej opłaty będzie raczej w październiku -
    jeśli uznają, że za wrzesień wydanie 500zł tylko jedną kartą to za mało.

    - więc czysty zysk w postaci miejsca, którego wartość przez ten czas niewiele
    spadnie.

    > Na naszym osiedlu to jest pewnie jedno miejsce w garażu na 3..5
    > mieszkań. Raczej bez szans.

    A, no to pewnie rzeczywiście wolnych nie będzie - a szkoda, bo przy takich
    proporcjach ma się raczej pewność, że najemca będzie, i to w dobrej cenie.

    A to są garaże czy miejsca postojowe w podziemnym garażu wielostanowiskowym?
    Ogólnie to strasznie mało - ale może kiedyś (oddanie przed 2007) wolno tak było
    budować.
    Podobno deweloperzy tracą na sprzedaży garaży, bo nawet jak miejsce kosztuje 35-40k
    to i tak jest poniżej kosztów budowy.
    U mnie garaż ma 3 poziomy podziemne, 6057m^2, a są w nim tylko 192 miejsca (plus
    jeszcze upchnęli, że niby są tam dodatkowo 92 komórki lokatorskie - to też jest
    niezły przekręt) - wychodzi 30m^2 na miejsce, nawet przyjmując połowę ceny budowy
    kondygnacji naziemnej (bo jednak mniej ścian i wykończenia, choć ściany porządne, do
    wiercenia trzeba mieć naprawdę dobry sprzęt) daje to 150k.
    Ale obniżają ceny garażu, windując jednocześnie ceny mieszkań, i każą kupować w
    pakiecie - bo na mieszkanie jest 8% VAT, a na garaż 23% VAT.

    Pytam też, bo pisałeś o tym, że jest to lokal wydzielony - u mnie też tak jest i
    toczę bój z zarządem o to, że oni nie mają prawa ustalać i żądać opłat za zajmowanie
    się tym garażem...