    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Citi Kantor
    Date: Tue, 15 Sep 2020 19:20:20 +0200

    > a żeby do banku sklecić "proszę o zmianę typu konta na >>nowe citi konto<<" to
    brakuje?

    To nie takie proste.
    Ja czegoś takiego nie zrobię bez przestudiowania TPiO obu rachunków.

    > Inna sprawa, że na musiku nie jesteś, warunki masz spełnione - choć tu na 100% nie
    wiadomo, przy okazji przetestujesz, czy przy koncie wspólnych wystarczy wydać 500zł
    jedną debetówką, a druga może leżeć w szufladzie ;>

    Kiedy powinna pojawić się jakaś pierwsza opłata gdyby warunek nie był
    spełniony - może już przegapiłem?

    > Jeszcze mógłby być test, czy wystarczy sumaryczne wydanie 500zł obiema (tylko wtedy
    miesięczne wydatki na żadnej z nich nie mogą przekroczyć 500zł).

    Za dużo wymagasz.
    Lubię sprawdzać różne rzeczy, ale dotyczy to raczej elektroniki niż
    regulaminów bankowych, które mogą się przecież zaraz zmienić (lub
    interpretacja może się zmienić).

    > Najem rozliczasz w PIT-36 raz do roku, można w koszty wrzucić 4,5% amortyzacji,

    Ile ja się nagłowiłem jak to rozliczać. Pisałem nawet o interpretację
    ale gówno się dowiedziałem.
    Główny problem polegał na tym, że KH poszedł na
    mieszkanie+garaż+wykończenie. Na dokładkę Deweloper pod koniec budowy
    wydzielił garaż jako osobną nieruchomość (choć w tym samym budynku). A
    wynajmuję tylko mieszkanie.
    No i:
    - jaką część odsetek można wliczyć w koszty? - czy KH podzielić według
    proporcji cen mieszkanie/garaż, czy według wpłat pokrytych przez KH. Do
    jakiegoś czasu wpłaty nie były dzielone na mieszkanie i garaż, a potem
    zostały jakoś rozdzielone (i proporcja we wcześniejszych wpłatach była
    inna niż w tej wpłacie którą zrobił bank).
    - jak ustalić dokładnie wartość do amortyzacji (o ile pamiętam to np.
    kuchenka elektryczną inaczej się rozlicza niż pralkę bo kuchenka jest
    niby na stałe połączona z budynkiem (chyba pozostałość z czasów kuchenek
    gazowych), a pralka nie. Chyba też inaczej jest z baterią prysznicową a
    inaczej z kuchenną. Ogólnie to pamiętam to jako cyrk.

    > Na początku płaciłem co miesiąc te kilkanaście złotych

    Na początku nie płaciłem nic bo koszty wykończenia dały mi stratę
    rozliczaną w kolejnych 5 latach.

    > zaliczki na podatek, potem mi się odechciało, a US się nie czepia.

    Ja płacę te zaliczki.
    Bo jak wprowadzili, że płacić trzeba dopiero po przekroczeniu kolejnych
    tysięcy to nie znalazłem w ustawie aby dotyczyło to też najmu nie
    będącego DG.
    Podobno od tego czasu było kilkadziesiąt zmian, ale nie sprawdzałem czy
    dopisali do tego zaokrąglania do tysięcy też najem.

    > Po ok. 20 latach się zwróci (licząc czysty dochód po odjęciu czynszu i podatków) -
    więc czysty zysk w postaci miejsca, którego wartość przez ten czas niewiele spadnie.

    Na naszym osiedlu to jest pewnie jedno miejsce w garażu na 3..5
    mieszkań. Raczej bez szans.

    > Głupszy to trzymać na ROR na 0% - choć lokata niewiele pomoże, nawet o 1% trudno.

    Na razie jest na 0% i czeka aż znajdę chwilę na zastanawianie się.

    > Z dwojga złego lepiej euro z inflacją 1,5% niż PLN z inflacją 5% (a może 5+% albo
    nawet 5++% :( ) - gdy zarówno euro jak i PLN na 0% mają rachunki - uwaga, byle nie w
    citku, tam jest opłata za trzymanie ponad 10k euro!

    Ponieważ słyszałem, że i Euro i dolary się drukują więc myślałem, żeby
    poszukać jakiejś informacji jak się mają Franki. Ale absolutnie nie mam
    pojęcia - nigdy się nie interesowałem walutami.
    P.G.