  • Data: 2006-06-15 11:22:51
    Temat: Re: CREDIT NOTE - co to jest ??
    Od: a...@t...pl (Bartek) szukaj wiadomości tego autora

    > co o tym sadzisz ??
    > bo oni przez caly czas nie zadaja ode mnie zadnej faktury - wiec chyba
    > traktuja to jako finalny dokument zamykajacy miesiac ...

    Tak wyglada, ze oni juz zarachowali sobie zakup od Ciebie, tym dokumentem
    Credit Note i u nich muzyczka gra, jesli chodzi o ichnie podatki i
    rozliczenia.

    teraz zastanawiam się, czy powinienes traktowac ten dokument jako ostateczny
    dowód sprzedazy u siebie i na tym poprzestac, czy tez na podstawie tego
    wystawic taką fakturę im dla swoich potrzeb. W sumie, to mozesz im ją
    wyslac, a oni ją mogą powiesic sobie na gwożdziu jesli chcą.

    Jesli chodzi o podatek dochodowy, to ta Credit Note wystarczy zeby zaistnial
    przychód podatkowy. Nie jestem natomiast pewien jak to bedzie jest w
    przypadku Twoich rozliczen VAT. Moze rzeczywiscie dla wlasnego
    bezpieczenstwa, warto by bylo poradzic sie doradcy podatkowego czy tez w US,
    zeby potem nie bylo problemów przy kontroli z VAT. Zagwostka jest taka: czy
    ta Credit Note dla Ciebie stwierdza sprzedaz z VAT Zero, czy sprzedaz z VAT
    Zwolniony. Dla kwoty przychodu znaczenia nie ma, dla Twoich rozliczen VAT ma
    i to istotny.

    BN
    www.adekus.pl
    www.dom.adekus.pl