  • Data: 2017-10-13 14:23:49
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-13 o 14:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
    pl...
    niadz-kreuja-banki-komercyjne-a-nie-centralne/

    > Nie bardzo widze, co tu widzisz odkrywczego ?
    >
    > Analfabetyzm ekonomiczny autora ?
    > Oczywiscie ze pieniadz kreuja banki komercyjne, a nie centralny (*).

    Myślę, że trzeba zaprzestać twierdzenia, jakoby kreacja pieniądza to
    była jakaś wyjątkowa cecha przypisana tylko bankom, bo potem takie
    matołki umysłowe jak "z" dorabiają sobie do tego jakąś spiskową teorię,
    czy inne wydumane lewary.

    Tymczasem mechanizm kreacji pieniądza jest dostępny każdym trzem osobom
    jak najbardziej prywatnym, jeśli tylko jedna wpadnie na pomysł
    pożyczenia drugiej, a druga - trzeciej. I to nie wina banków, czy
    "żydów", że jest jak jest.

    To, że kreację pieniądza przypisuje się bankom wynika z tego, że
    "pożyczać pożyczone" pozwoliliśmy tylko tym instytucjom. Alternatywą
    jest zakazać pożyczania pożyczonego każdemu, co zniweluje branżę bankową
    taką, jaką ją znamy, jednakże ja byłbym za postulatem odwrotnym - niech
    każdy pożycza to, co chce i na własne (stron) ryzyko.

    --
    Liwiusz