    From: Noeee <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezpieczeństwo kont internetowych
    Date: Mon, 05 Jun 2006 10:35:25 +0200

    > Nonsens. BTW: tokeny powstaly po to, by zredukowac uciazliwosci
    > zwiazane z obsluga hasel jednorazowych.

    Wiesz co tokeny powstały na długo-długo wcześniej zanim ktoś wymyślił
    hasła jednorazowe ... i były używane do zupełnie innych celów nie
    związanych często z bankami ...
    http://www.rsasecurity.com/node.asp?id=1156
    A co do haseł jednorazowych vs token .... to hasła jednorazowe są po
    prostu tańsze dla banku !!! i dlatego są tak popularne.

    Dla banku obsługa serwera RSA/SecureID dla np. 10 tys userów z tokenami
    to dość poważny wydatek - i jeszcze licencja za używanie !
    A takie hasełka są tanie i w miarę bezpieczne ....

    Ostatnio modne są hasła przez SMS ... - wydaje mi się, że
    bezpieczniejsze od papierowych (nie ma pośrednictwa poczty .... hasła
    nie leżą gdzieś i nikt ich nie podejrzy).

    > Wystarczy ich nie definiowac. Zlodziej moze miec problem w wyciagnieciu
    > pieniedzy od np. gazowni.

    Tylko po to jednak są te przelewy zdefiniowane aby umilić i przyśpieszyć
    pracę ... a nie utrudnić życie !
    Bank powinien tak zaprojektować system aby był bezpieczny i funkcjonalny
    ! dlatego każda operacja z MOIMI pieniędzmi powinna być zatwierdzana
    jakimś kluczem (czy to będzie token czy lista haseł)

    > Nonsensy. Zalozenie jest takie, ze karta transmisja w sieci jest
    > potencjalnie podsluchiwana. I mimo to SSL/TLS/itp. zapewnia poufnosc,
    > pod warunkiem zastosowania sie do kilku prostych zasad.
    > Nie zeby przecietny klient sie do nich stosowal.

    Ty mówisz o idealnym świecie a życie życiem ;)
    Kto ze zwykłych userów stosuje się chociażby do elementarnych zasad ....
    Wystarczy, że pojawi się jakiś nieznane okienko i kliknij OK lub Anuluj
    i już przeciętny user ma dylemat ....
    Co do podsłuchów w LAN to temat rzeka !
    Bardzo dużo ludzi ma internet w sieciach osiedlowych ;) - tamto dopiero
    można słuchać ....
    Jeśliby infrastruktura LAN/WAN była idealna to tak ... ale jak jest w
    rzeczywistości ;) - jak się robi sieci po kosztach - to nikt nie dba o
    bezpieczeństwo.

    > To oczywiscie prawda, z tym ze sieci WiFi maja sie do tego nijak, gdyz
    > nie sa czescia samego komputera jak bezpiecznego urzadzenia (szyfrowanie
    > nie odbywa sie "w sieci").

    Ale są po drodze transmisji pakietów !
    i jeśli są (o zgroza beż żadnego kodowania - ogólnodostępne) to
    powodzenia w pracy w takiej sieci ... - one się nadają co najwyżej do
    przeglądania stron WWW.

    pozdr.
    NB