  • Data: 2020-10-01 14:14:04
    Temat: Re: Bezpieczenstwo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Dnia 01.10.2020 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    >Fałszywy panel płatności. Tego typu wałków jest
    >na pęczki.
    >https://niebezpiecznik.pl/tag/doplata-1pln/

    >Jaką autoryzację przeglądarki? Login i hasło do banku
    >sama pewnie podała na podrobionej stronie dotpaya czy innego
    >PayU. Dlatego warto płacić BLIKiem ;-)

    Ok, login i haslo podala.

    >A co do autoryzacji samej operacji: na 99,9% czynnik ludzki.
    >Kobieta zatwierdzała operację bez czytania, bo co się będzie
    >przemęczać. Zamiast przelewu na 1,50 autoryzowała pewnie
    >dodanie odbiorcy zaufanego.

    No, jest to jakas koncepcja. Tresc sie co prawda mocno rozni, ale byc
    moze.

    Tylko:
    -falszywa strona wchodzi na ST banku, wpisuje login i haslo ... a bank
    mowi "przegladarka wymaga autoryzacji, wpisz haslo z SMS".
    I dopiero teraz mozesz dodawac zaufanych, wiec drugi SMS.

    -jesli nie autoryzowano przegladarki jako zaufanej, to i kolejne
    logowanie w celu wykonania przelewu bedzie wymagalo hasla.

    >Można zainstalować program z szemranego źródła i dać mu uprawnienia
    >do odczytu sms. Ale tu pewnie prościej było.

    No wlasnie - "kobieta kliknela w link".

    Chyba ze ... wczesniej zainstalowala program, i tak zaczeto ja
    namierzac ..

    J.