    From: olidka <o...@w...o2-pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank w Londynie
    Date: Wed, 16 Jul 2003 06:53:00 +0000 (UTC)

    Tomasz Staszewski napisał:

    > Mimo, że się prawie tak samo nazywają to to są dwa różne banki i tak
    > działają.
    > Jak powinnaś rozegrać problem banku to zależy jeszcze od tego gdzie i
    > z jaką częstotliwością będziesz dostawać kasę na ten pobyt.

    Sprawa wygląda tak, że ja mam teraz pieniądze w złotówkach. I jak na razie
    to już mam uzbierane pieniądze na szkołę oraz na kilkumiesieczny pobyt w
    Anglii. Jeśli nie bedę tam pracować, to bedę dostawać pieniądze z Polski.
    Ja dlatego tak uparłam się na założenie tego konta już Polsce, bo:
    1. Łatwiej jest mi założyć konto posługując się jezykiem polskim niż
    angielskim:)
    2. plan jest taki, że ja opłacę szkołę będąc jeszcze w Polsce i przy
    przekraczaniu granicy chciałabym pokazać (jesli zostanę o to poproszona) im
    jakis dowód na to, że ja mam środki na to, żeby tam żyć. Nie uśmiecha mi
    się przewożenie wszystkich funduszy w gotówce wiec pomyślałam o karcie,
    najlepiej pochodzącej z takiego banku, który będzie kojarzony bez problemów
    przez Anglików :)
    Czy w tym wypadku powinnam zastosować punkt nr 5? :-)

    > 5. Jeśli tu w złotówkach jednorazowo to założyć konto
    > Inteligo, wpłacić na nie kasę, pojechać tam, założyć konto, wyjąć całą
    > kasę z Inteligo (koniecznie w okienku, nie bankomacie - prowizja 10 zł
    > niezależnie od kwoty:-)), kursy też przyzwoite) wpłacić na tamto konto
    > i dalej jak w p.1

    Ps. Czy Anglicy w ogóle planuja przejść na euro? Bo mam trochę oszczędności
    w tej walucie i tak się zastanawiam, czy by jej nie zabrać ze sobą..
    Ps2. Co to jest GPB, z punktu nr 2?

    Lidka