  • Data: 2023-03-24 19:34:20
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.03.2023 o 18:32, J.F pisze:

    > Cos mi chodzi po glowie, ze powołują sie na jakies przepisy, ze
    > rzekomo maja taki obowiązek.
    > Ale paszport tez wygasa :-)

    Dzień dobry,

    musimy potwierdzić Pana tożsamość. Dokumentem niezbędnym u nas do
    weryfikacji tożsamości klientów jest aktualny dowód osobisty.
    Działamy zgodnie z rozdziałem 7 Regulaminu obsługi klientów w ramach
    bankowości detalicznej mBanku S.A..

    Swobodę dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku bankowym możemy
    ograniczyć na podstawie umowy rachunku bankowego, jaką Pan z nami zawarł.

    Zgodnie z art. 50 ust. 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe
    (Dz. U. 2018 poz. 2187) w umowie możemy zawrzeć postanowienia, które ją
    ograniczą. Możemy określić węższy niż ustawowy katalog dokumentów
    umożliwiających identyfikację obsługiwanego klienta i wyłączyć z niego
    paszporty.
    Dlatego przyjęte przez nas rozwiązania nie są sprzeczne z żadnymi
    zapisami ustawowymi ani z zapisami prawa.

    Zapewniam, że kierujemy się tu przede wszystkim bezpieczeństwem środków
    finansowych klientów.
    Według rozdziału 2 naszego regulaminu, stwierdzenie tożsamości klienta,
    który jest pełnoletnim obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej, może
    nastąpić wyłącznie na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.

    Informacje o dokumentach, na podstawie których możemy potwierdzić
    tożsamość zamieściliśmy zaś na naszej stronie:
    < http://www.mbank.pl/pomoc/faq/inne/zmiana-danych/>.

    Zgodnie z art. 41 ust. 1 Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o
    przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z
    2018 r. poz. 723), jeśli bank nie może zastosować środków bezpieczeństwa
    finansowego tj. identyfikacja klienta oraz weryfikacja jego tożsamości,
    zobowiązany jest nie przeprowadzić transakcji za pośrednictwem rachunku
    bankowego.

    Rozumiemy, że takie działania mogą prowadzić do utrudnień i wpływać
    negatywnie na nasze relacje.
    Jednak zależy nam przede wszystkim, aby zagwarantować jak najwyższą
    jakość świadczonych usług, w tym także bezpieczeństwa.

    Prosimy, by dopełnił Pan obowiązku aktualizacji danych osobowych zgodnie
    z wymogami naszego regulaminu.

    Może Pan odwołać się od naszej decyzji w ciągu 30 dni od daty, kiedy
    otrzymał Pan naszą wiadomość. Szczegółowe informacje na ten temat
    znajdzie Pan w załączniku, który jest częścią przesłanej odpowiedzi.

    Najlepsze, że na pytanie w którym miejscu ST identyfikowałem się DO
    celem ustalenia mojej tożsamości przy wykonywaniu operacji na rachunku -
    nie dostałem odpowiedzi.

    --
    Pete