  • Data: 2021-01-29 19:14:05
    Temat: Re: Bank godny zaufania...?
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, January 29, 2021 at 6:36:47 PM UTC+1, J.F. wrote:
    > Użytkownik "witrak()" napisał w wiadomości grup
    ..

    > Ale tu masz techniczna sprawe, ze na forexie nie handlujesz towarem,
    > tylko kontraktami.
    > Czyli czyms jakby abstrakcyjnym.
    >
    > Jesli jednak kupujesz na dluzej dolary/funty/euro/zloto ... no bo ropy
    > to faktycznie nie kupisz, nie masz zbiornika.
    > Za dolarami stoi amerykanska gospodarka, tak szybko i latwo nie padna
    > ... chociaz ... poczekamy, zobaczymy.
    > Za euro stoi pol europejskiej gospodarki.
    > Za CHF stoi ... no, przekonanie swiata, bo na pewno nie szwajcarska
    > gospodarka :-)

    Hm, raczej: "Za dolarami stoi amerykanska gospodarka," o ktorej jest ogolne
    mniemaniee, że "tak szybko i latwo nie padna"
    "Za euro stoi pol europejskiej gospodarki." o której uważa się, że...
    "Za CHF stoi ... no, przekonanie" i nic więcej.
    Właściwie za każdą z tych walut stoi "przekonanie, że...", które faktycznie jest
    lepiej umotywowane lepiej niż opinia o bitcoinie, ale na razie prócz większej
    zmienności, bitcoin niczym złym się nie wyróżnił.

    > A za bitcoinem nie stoi nic ...
    Oprócz ładnych paru lat z setką zapowiedzi, że już, już padnie ;-)

    > W zasadzie do nikogo - przeciez wiadomo, ze to ryzykowny rynek byl.
    > A fundusz ... albo sumarycznie przyniesie zysk, albo strate i padnie

    Powiedz to Buffetowi ;-)
    Ale właściwie szło mi o to, że równość wobec prawa powinna oznaczać, że jak mnie mogą
    wydymać, to i ja ich też mogę...
    A tu się okazuje, że "duży może więcej" - np. zmienić zasady, w szczególności, jak
    zauważy, że jest dymany.
    > Po ilus tam aferach, a i to nie wiadomo czy wszedzie, i ile nowych
    > nabiora, zanim sie okaze, ze to piramida.

    Wikipedia:
    Pyramid schemes are illegal in many countries or regions including Albania,
    Australia,[26][27] Austria,[28] Belgium,[29] Bahrain, Bangladesh,[30] Brazil,
    Canada,[31] China,[32] Colombia,[33] Denmark, the Dominican Republic,[34]
    Estonia,[35] Finland,[36] France, Germany, Hong Kong,[37] Hungary, Iceland,
    India,[38] Indonesia,[39] Iran,[40] the Republic of Ireland,[41] Italy,[42]
    Japan,[43] Malaysia, Maldives, Mexico, Nepal, the Netherlands,[44] New Zealand,[45]
    Norway,[46] Peru, Philippines,[47] Poland, Portugal, Romania,[48] Russian Federation,
    Serbia,[49] South Africa,[50] Singapore,[51] Spain, Sri Lanka,[52] Sweden,[53]
    Switzerland, Taiwan, Thailand,[54] Turkey,[55] Ukraine,[56] the United Kingdom,[57]
    and the United States.[9]
    Oczywiście, są na tej liście kraje (przynajmniej jeden ;-) ), w których tego się nie
    egzekwuje, dopóki nie zrobi się wielka afera... No i zostaje też Bułgaria, Słowacja,
    Czechy, Wietnam, Burkina Fasso i setka innych...

    > Ale tak jakos wychodzi, ze najwieksza korzysc z bitcoina to przestepcy
    > maja ...
    Bo ja wiem? a anonimowe finansowanie organizacji - niekoniecznie przestępczych -
    których finansować nie ma jak?
    Więc i wywiady, i organizacje wspierające demokrację...

    > A wymuszenia ... nie bedzie bitcoina, to powstana legalne firmy, co
    > beda odszyfrowywaly, srednio drogo, bo "my umiemy łamac kody".
    > A czy ustalisz powiazania z tymi, co szyfruja ... niekoniecznie :-)

    Żartujesz? Ogólnie wiadomo, że te szyfry są niełamliwe, więc jeśli komuś zacznie się
    "udawać" odszyfrowywać regularnie, to go stosowne trzyliterowe agencje prześwietlą na
    dziesiątą stronę - i albo okaże się, że ktoś "wymyślił proch" (i zostanie przejęty
    przez którąś z tych agencji), albo pójdzie do pierdla na 250 lat.