eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie...Re: BPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.s
    ileman.pl!not-for-mail
    From: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie...
    Date: Sat, 03 Mar 2007 22:50:43 +0100
    Organization: TVK Elsat news server (test)
    Lines: 33
    Message-ID: <escqf7$mgl$1@kushnir.sileman>
    References: <esbcvf$ol8$4@news.task.gda.pl> <2...@n...onet.pl>
    <esbdtm$d90$1@news.task.gda.pl> <esbkgh$1p5$1@kushnir.sileman>
    <esbqmh$4us$1@kushnir.sileman> <esbt27$ii1$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-d9ada387.elsat.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: kushnir.sileman 1172958503 23061 217.173.163.135 (3 Mar 2007 21:48:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@k...sileman
    NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Mar 2007 21:48:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.10 (Windows/20070221)
    In-Reply-To: <esbt27$ii1$1@news.dialog.net.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 000721-1, 2007-03-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:409360
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    >> Jednak jeżeli tak nie jest, to znaczy, że sprzedawca poleciał w kulki i
    >> obciążył inaczej, niż pokazał, że obciąża.
    >
    > Tak jak pisałem wyżej, PayPal w ten sposób postępuje. W teorii wszystko
    > (autoryzacja etc.) wykonywana jest w PLN, a faktyczne obciążenie karty
    > następuje jako transakcja zagraniczna i nijak się ma to pierwotnej blokady.

    Moment, moment, bo mam wrażenie, że któryś z nas nie nadąża. :-)

    Jest sprzedawca SPOZA Polski, ale sprzedaje w PLNach i tak samo obciąża
    karty. Jeden bank w PL (np. mBank) zaksięguje tyle samo PLN i nie będzie
    nic przeliczać, a inny z kolei (np. Inteligo albo BPH) będzie przeliczać
    PLN na PLN via coś innego - zależy od samego banku / regulaminu / układu
    banku z organizacją płatniczą. Tylko, że to nie jest wina sprzedawcy, on
    prawidłowo obciąża, tak jak informuje, w PLNach, i to w dokładnie tej
    wysokości, którą pokazał klientowi. To, co się dzieje dalej, to nie jego
    broszka, wręcz nie ma nawet możliwości, aby tych przewalutowań klientom
    oszczędzić - musiałby otworzyć punkt w Polsce i stąd obciążać karty w
    PLNach, aby niektóre banki nie traktowały transakcji jako
    międzynarodową, mimo, że jest w PLNach. :-)

    Więc jeżeli PayPal obciąża kartę w PLNach, w dokładnie takiej wysokości
    jaką pokazał użytkownikowi, to to NIE JEST sytuacja, którą opisałem
    powyżej i ewentualne przeliczenia PLN na PLN nie są tutaj już "winą"
    PayPala.

    Powyżej pisałem o sytuacji, gdyby sprzedawca faktycznie obciążał kartę
    klienta w walucie innej niż PLN, a jedynie POKAZYWAŁ, że obciąża w PLN i
    nigdzie nie zawarł informacji, że wartość w PLN to jedynie przeliczenie
    w danym momencie faktycznej kwoty obciążenia w innej walucie na PLN dla
    celów orientacyjnych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1