eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie... › Re: BPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie...
  • Data: 2007-03-03 21:50:43
    Temat: Re: BPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie...
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Tak jak pisałem wyżej, PayPal w ten sposób postępuje. W teorii wszystko
    > (autoryzacja etc.) wykonywana jest w PLN, a faktyczne obciążenie karty
    > następuje jako transakcja zagraniczna i nijak się ma to pierwotnej blokady.

    Moment, moment, bo mam wrażenie, że któryś z nas nie nadąża. :-)

    Jest sprzedawca SPOZA Polski, ale sprzedaje w PLNach i tak samo obciąża
    karty. Jeden bank w PL (np. mBank) zaksięguje tyle samo PLN i nie będzie
    nic przeliczać, a inny z kolei (np. Inteligo albo BPH) będzie przeliczać
    PLN na PLN via coś innego - zależy od samego banku / regulaminu / układu
    banku z organizacją płatniczą. Tylko, że to nie jest wina sprzedawcy, on
    prawidłowo obciąża, tak jak informuje, w PLNach, i to w dokładnie tej
    wysokości, którą pokazał klientowi. To, co się dzieje dalej, to nie jego
    broszka, wręcz nie ma nawet możliwości, aby tych przewalutowań klientom
    oszczędzić - musiałby otworzyć punkt w Polsce i stąd obciążać karty w
    PLNach, aby niektóre banki nie traktowały transakcji jako
    międzynarodową, mimo, że jest w PLNach. :-)

    Więc jeżeli PayPal obciąża kartę w PLNach, w dokładnie takiej wysokości
    jaką pokazał użytkownikowi, to to NIE JEST sytuacja, którą opisałem
    powyżej i ewentualne przeliczenia PLN na PLN nie są tutaj już "winą"
    PayPala.

    Powyżej pisałem o sytuacji, gdyby sprzedawca faktycznie obciążał kartę
    klienta w walucie innej niż PLN, a jedynie POKAZYWAŁ, że obciąża w PLN i
    nigdzie nie zawarł informacji, że wartość w PLN to jedynie przeliczenie
    w danym momencie faktycznej kwoty obciążenia w innej walucie na PLN dla
    celów orientacyjnych.