eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie... › PayPal (było Re: BPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie...)
  • Data: 2007-03-04 00:04:09
    Temat: PayPal (było Re: BPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie...)
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2007-03-03 23:39, Wojciech Nawara stwierdził, że:
    > Tak wygląda ekran transakcji w PayPal
    > http://nawara.info/paypal/paypal.png Jest niby mowa o równowartości w
    > EUR, ale jak dla mnie za cholerę to nie sugeruje, że właśnie takie
    > będzie obciążenie karty...

    U mnie właśnie tak było. Rozliczono mi transakcję w EUR. PayPal
    oczywiście na reklamacje odpisuje po swojemu:

    "Szanowny Panie Marcinie Nowakowski,

    Dziękujemy za skontaktowanie się z firmą PayPal.

    W menu rozwijanym na stronie Wyślij pieniądze można wybrać walutę, w
    której zostanie wysłana płatność. Domyślnie na tej liście rozwijanej
    ustawiana jest waluta podstawowa, ale płatność może zostać wysłana w
    każdej z wymienionych walut.

    Nadawca i odbiorca nie muszą mieć salda konta PayPal (ani żadnych danych
    finansowych) w walucie płatności.

    oJeśli saldo konta w systemie PayPal nie pokrywa pełnej kwoty płatności,
    a użytkownik ma kartę kredytową denominowaną w walucie danej płatności,
    ta karta kredytowa zostanie obciążona pozostałą kwotą takiej płatności.

    oJeśli saldo konta systemu PayPal nie pokrywa pełnej kwoty płatności, a
    użytkownik nie posiada karty kredytowej denominowanej w walucie
    płatności, a posiada kartę kredytową denominowaną w jednej z walut
    obsługiwanych przez funkcje Wiele walut, karta kredytowa zostanie
    obciążona w tej walucie.

    oJeśli saldo konta systemu PayPal nie pokrywa pełnej kwoty płatności, a
    użytkownik nie posiada karty kredytowej denominowanej w walucie
    płatności ani w jednej z walut obsługiwanych przez funkcje Wiele walut,
    karta kredytowa zostanie obciążona w walucie dokonywanej płatności.

    Jeśli transakcja wymaga przeliczenia waluty, w systemie PayPal
    użytkownik może zadecydować, czy wymiana waluty w danej transakcji
    realizowana jest przez firmę PayPal, czy przez operatora karty.

    oJeżeli przeliczanie waluty realizowane jest przez system PayPal, w
    trakcie transakcji użytkownik otrzyma informacje o wysokości kursu.
    Jeżeli nie wybrano procesu przeliczania waluty według MasterCard lub
    Visa, użytkownik nie będzie mógł zgłosi żadnych roszczeń wobec operatora
    karty w związku z operacja przeliczenia.

    oJeżeli użytkownik zdecyduje się na procedury przeliczania waluty
    stosowane przez operatora karty, wówczas system PayPal nie będzie w
    stanie podać kursu wymiany. Wystawca karty określa wówczas kurs wymiany
    stosowany podczas transakcji, a użytkownik nie otrzyma informacji o
    wysokości kursu i ewentualnych opłatach dodatkowych, zanim nie otrzyma
    rozliczenia od wystawcy karty."

    Oczywiście nic z tego nie wynikało, więc napisałem kolejną prośbę o
    podanie mi sposobu rozliczania przez nich transakcji, na co odpisali:

    "Panie Marcinie, jeżeli w chwili inicjowania płatności wybrał Pan kurs
    serwisu PayPal chciałbym Pana poinformować, iż kurs serwisu PayPal jest
    ustalany niezależnie od kursu banków, a jego wysokość nie podlega
    negocjacji. Serwis PayPal ustala własny kurs. Jeżeli wysokość kursu
    PayPal nie spełnia Pana oczekiwań jako alternatywę może Pan wybrać kurs,
    który proponuje wystawca karty kredytowej."

    Po tym odpuściłem, najwyraźniej konsultant nie ma pojęcia o co pytam,
    albo sposób rozliczania przez nich płatności jest objęty jakąś tajemnicą.
    W międzyczasie otrzymałem odpowiedź BPHu na reklamację i była w niej
    informacja o tym, że obciążenie karty przysłano w EUR, stąd właśnie
    różnica pomiędzy blokadą a rozliczeniem.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl