  • Data: 2019-08-14 22:05:40
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 14 sierpnia 2019 21:36:07 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

    > Fakt, N26 akurat ma licencje bankową, mój błąd. Nie zmienia to faktu, że lista
    krajów dla których otwierają konta jest mocno ograniczona i wyraźnie piszą "if you
    live" = rezydencja (chodzi im o raportowanie), a nie jeśli masz adres
    korespondencyjny

    Hmmm, IKA też może założyć polski rezydent, a masz.
    Za granicą też na pewno nie znajdziesz bankomatu banku spółdzielczego ;P
    Więc sztuczne problemy tworzysz.
    Możesz mieszkać gdziekolwiek, ale jeśli masz polskie obywatelstwo i jakąkolwiek
    rodzinę czy nawet znajomych w PL to N26 możesz mieć - tak samo jak IKA.

    Jedyne, co mogą sprawdzić w temacie "if you live" to to, czy dostałeś kartę wysłaną
    na podany adres korespondencyjny.
    Choć to akurat jest dość ważne, żeby kartę odebrać - ostatnio jak parowałem
    urządzenie, to chcieli wpisania kodu wytłoczonego na karcie, każą też podawać przy
    kontakcie na czacie... Ale to się dopiero pojawia jak aktywujesz kartę, a konta można
    od razu używać. Choć kto wie, może jak wyślą kartę po raz trzeci, a ona "nie
    dojdzie", to może zamkną konto?
    Zaś to raportowanie to jedynie wymaganie podania TIN - możesz podać PESEL (chyba że
    nie masz) i wystarczy.

    Sam czekałem chyba z rok, aż zaczną otwierać konta klientom z PL, zapisałem się na
    wait list, w końcu dostałem mail, że już można i za czekanie dostałem 10 euro na
    start ;>

    A krajów z UE, a nawet ze strefy euro rzeczywiście jeszcze kilku brakuje: Litwy,
    Łotwy, Malty, Czech, Węgier, Rumunii, Chorwacji i Bułgarii. A do kompletu EEA jeszcze
    Szwajcarii.
    Przy okazji sprawdzania dowiedziałem się, że Kazachstan leży w Europie ;>

    Aha, rozliczyło mi poniedziałkową (o 23:48 ;) wypłatę 10zł kartą IKA - blokada była
    na 2.31 euro, rozliczyło 2.30 euro - ale przez te dwa dni euro mocno skoczyło,
    zobaczymy jak rozliczy wczorajszą 30zł zablokowaną na 6,94 euro - ciekawe czy
    zaksięgują jutro czy dopiero w piątek.