  • Data: 2008-12-10 16:21:48
    Temat: Re: Ailor bank i PIN do karty
    Od: "kashmiri" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:ghnok5$4d1$1@news.wp.pl...
    > "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote
    > in message news:ghmqnh$j9b$1@kushnir.sileman...

    > Jedna z zalet mikroprocesora jest to, ze PIN moze byc weryfikowany
    > lokalnie (podobnie jak i autoryzacja). W przypadku podania blednego PINu
    > nawet nie powinno byc wyslane zapytanie autoryzacyjne do banku.
    > Synchronizacja PINow odbywa sie wlasnie przy autoryzacjach online, ktore
    > co pewien czas musza wystapic (czas, liczba autoryzacji lokalnych, kwota,
    > kwota autoryzacji lokalnych itp).

    Dzięki MK, wyjaśniłeś to bardzo dokładnie. Zwykle u mnie PIN jest
    weryfikowany lokalnie: natychmiast po wpisaniu PIN-u na pinpadzie otrzymuję
    komunikat: "PIN zgodny". Po czym zaczyna się łączenie z bankiem/acquirerem.

    > Kryteria moga byc rozne, w przeciwienstwie do karty magnetycznej chip wie
    > jakim limitem dysponujesz i jesli bank zaakceptuje mozliwosc jego
    > przekroczenia (poprzez wykonanie transakcji bez uzycia chipa) to bez
    > najmniejszego problemu moga byc lokalnie autoryzowane transakcje do duzej
    > kwoty, chip pamieta ile bylo transakcji autoryzowanych offline, na jaka
    > kwote, kiedy miala miejsce ostatnia aktualizacja itp.
    > Jesli ktos chce zobaczyc jak dziala prawdziwa karta EMV to polecam KK z
    > Toyota Banku, oczywiscie jak taka osoba sie godzi na byle jaka obsluge
> [...]

    Tego to nawet nie wiedziałem - że chip może służyć również do przechowywania
    historii transakcji oraz zarządzania limitem i autoryzacjami. Na zdrowy
    rozum wydawałoby się, że służy tylko do "bezpiecznej" autoryzacji. Czy masz
    jakieś linki do materiałów na necie (może być po ang.), które by omawiały
    zastosowanie standardów EMV?

    Dzięki i pozdrawiam,
    k.