  • Data: 2008-12-10 21:15:36
    Temat: Re: Ailor bank i PIN do karty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Do tego trzeba miec bankomaty wyposazone w czytniki chipow, a takich
    > bankomatow u nas jeszcze tak wiele nie ma...

    Jasne, ale "wlasnych" jest jeszcze mniej. We "wlasnych" latwo
    wprowadzic co sie chce, chyba ze ich jest wiecej niz, powiedzmy, kilka
    :-)

    > Oczywiscie, ze limit jest nizszy, ale bez problemu mozna sobie wyobrazic
    > 1/ dokonanie transakcji zdalnej, do wysokosci limitu
    > 2/ dokonanie transakcji przy uzyciu paska magnetycznego, do wysokosci limitu
    > w takim wypadki chip moze dokonac autoryzacji lokalnie i limit
    > zostanie przekroczony...

    Jasne, ale banki nie wydaja sie tego bac. Niektore nawet swiadomie
    pozwalaja na przekroczenie limitu, a potem (po splacie) utrwalaja to
    w postaci zwiekszonego limitu.

    Poza tym moze byc tez licznik czasowy, np. (prawie) obowiazkowa
    autoryzacja po tygodniu itp. Scalaki sa elastyczne :-)

    Generalnie to ja bym sie nastawial jednak na to, ze przynajmniej
    w Europie (niekoniecznie wschodniej) wszystko zacznie byc "chipowe"
    za jakis np. rok. Calkowicie to oczywiscie banku nie zabezpieczy - jak
    ktos chce calkowitego bezpieczenstwa (w sensie nieprzekraczania
    limitu), to wydaje karte z obowiazkowa autoryzacja.
    --
    Krzysztof Halasa