  • Data: 2021-01-11 11:49:24
    Temat: Re: 9hpln
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.01.2021 o 20:38, Krzysztof Halasa pisze:

    > Różne SBASy i GNSSy ze sobą współpracują tylko formalnie (ludzie,
    > organizacje itd), i proponuję przyjąć taką wersję do momentu, w którym
    > ktoś przynajmniej nie pokaże, że tak nie jest.
    >
    > BTW GNSSy też nie współpracują (w sensie infrastruktury) z SBASami,
    > chociaż nie wyobrażam sobie, by nie mieli mieć dość ścisłych związków,
    > zwłaszcza w ramach jednego państwa/unii.

    Nie, bo jest to wypaczony obraz. To tak jakbyś opisać bliźniaki nie
    rozróżniając ich na syjamskie i normalne.

> [...]
    > Odbiorniki GPS normalnie odbierają GPS z poprawkami EGNOS, nie ma z tym
    > problemu. Nawet stare ręczne "WAAS-ready" garminy z początku wieku to
    > robiły (aczkolwiek czy obecnie tak jest, musiałbym sprawdzić - ostatnio
    > używałem tego z 10 lat temu).
    >
    > Teoretycznie same długoterminowe poprawki efemeryd i zegarów
    > (z np. WAAS) mogłyby być używane na całym świecie (oczywiście poza
    > lotnictwem itp.), ale efekty takiego użycia są (mogą być) w praktyce
    > gorsze niż bez SBAS. To m.in. właśnie dlatego, że różne SBAS korzystają
    > przy obliczaniu poprawek tylko ze swoich stacji referencyjnych.

    To był tylko przykład na źródła sygnału. A w Europie oprócz EGONS działa
    także SDCM. Tak przynajmniej mówi mój telefon.

    > Normalnie czegoś takiego nie ma, i nie bardzo mogę sobie wyobrazić co
    > to by mogło być (poza pogorszeniem odbioru stacjonarnego odbiornika
    > np. w pomieszczeniu, w mieście itp). To się zdarza w większej liczbie
    > różnych urządzeń? Jeśli nie, może to wina jakiegoś oprogramowania.
    > Czy to się zdarza np. w terenie, bez budynków itp. (będących źródłem
    > odbić) i z dobrą widocznością nieba?

    Wiem że to wbrew logice, ale tak właśnie jest. - Najbardziej precyzyjną
    pozycję w telefonie można uzyskać gdy się jest w ruchu.