  • Data: 2021-01-13 16:02:53
    Temat: Re: 9hpln
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    trybun <M...@j...cb> writes:

    > To był tylko przykład na źródła sygnału. A w Europie oprócz EGONS
    > działa także SDCM. Tak przynajmniej mówi mój telefon.

    Są różne rodzaje działania :-)
    Jeden jest taki, że odbiornik jest w stanie zsynchronizować się
    i odebrać sygnał z satelity. Jakiś sygnał przynajmniej. Ręcznym
    odbiornikom to może wystarczyć.

    Natomiast w przypadku awiacji musi być spełnionych dodatkowo kilka
    warunków technicznych, m.in.:
    - w ogóle sam system (SDCM) musi być certyfikowany do takich zastosowań
    (to może nie jest warunek techniczny, ale bez niego reszta nie
    zadziała)
    - sygnał SBAS musi mieć odpowiedni status (healthy, SoL itp)
    - odbiornik musi być skonfigurowany do odbioru tego sygnału
    - samolot (odbiornik itd.) muszą być odpowiednio certyfikowane
    - w przypadku podejścia do lądowania, procedura podejścia (np. LPV200)
    do danego pasa startowego musi być opublikowana (= oficjalnie dostępna
    dla lotów nietestowych, co powoduje, że odbiornik ma ją w bazie),

    > Wiem że to wbrew logice, ale tak właśnie jest. - Najbardziej
    > precyzyjną pozycję w telefonie można uzyskać gdy się jest w ruchu.

    No to nie wiem. Możesz spróbować podrążyć temat - inne urządzenia, inne
    miejsca, jakieś publiczne tracki, żeby można było konkretnie spojrzeć.
    --
    Krzysztof Hałasa