  • Data: 2020-12-09 10:04:50
    Temat: Re: 9hpln
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > "trybun" rqiaub$1nh0$...@g...aioe.org

    > Statyczne pomiary mogą dać kilka mm na L1 -- ale trzeba stać
    > raczej nieco ;) dłużej niż chwilę i mieć różne wspomagacze.

    A mi sie wydaje że dla łapania fixa GPS zupełnie nie ma potrzeby stania
    w miejscu.

    > W ruchu jest stała?

    Tak. Przykład - włączony GPS i google maps w wersji z obrazkami -
    precyzyjnie pokazuje jak idę do domu, wchodzę, ładuję się na kanapę a
    GPs najpóźniej po minucie pokazuje mnie już gdzie indziej niż faktycznie
    jestem. Oczywiście  nie musi to być kanapa wystarczy stanąć w miejscu i
    pozycja dość szybko przestaje być precyzyjna.

    > Kieska ta Motka pod tym względem.

    Mógłbyś jaśniej, co Ci się w Motce nie podoba? I oczywiście nie chodzi o
    program "gps test" a "gps status"

    > -=-
    >
    > Wprowadzenie kolejnej częstotliwości nośnej i szybkich CPU do obróbki
    > obu sygnałów może zezwolić na jeżdżenie autonomicznych samochodów. Do
    > takiego GNSS -- kamery i łączność 5G pomiędzy samochodami...
    >
    > -=-
    >
    > Może pewnego dnia zaplanuję sobie w domu drogę, po czym wsiądę
    > do samochodu (a raczej położę się w samochodzie) i spokojnie
    > zasnę, by zbudzić się na chwilę przed dojechaniem do celu...

    Ja mam skromniejsze marzenia - w zupełności wystarczy mi nowe
    elektryczne auto z ręczną kierownicą.