  • 1. Data: 2009-07-08 17:00:36
    Temat: Przekaz pieniężny do USA
    Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    potrzebuję pomocy. Chciałbym kupić coś w amerykańskim sklepie
    internetowym, redukując możliwie koszty całej operacji.
    Niestety PayPal odpada - nie są akceptowane płatności tą metodą.

    Opcje są takie:
    - Przekaz pieniężny do USA (jest to kwota około 150 zł, pytanie jaki
    bank zrobi to najtaniej? Poczta Polska chyba odpada?)
    - zapłata kartą MasterCard lub Visa, której nie posiadam, ale jeśli
    okaże się to najtańszą metodą to znajdę kogoś kto posiada
    - znajoma mieszkająca w USA, która może zamówić paczkę najpierw do
    siebie, a później wysłać ją do Polski (waga przesyłki nie przekracza 1kg).

    Jakieś sugestie?

    Z góry dzięki za odpowiedzi

    --
    "Truth or happiness. Never both."

  • 2. Data: 2009-07-08 17:35:25
    Temat: Re: Przekaz pieniężny do USA
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Lip, 13:00, adamoxx1 <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Opcje są takie:
    > - Przekaz pieniężny do USA (jest to kwota około 150 zł, pytanie jaki
    > bank zrobi to najtaniej? Poczta Polska chyba odpada?)

    Przekaz pieniezny w sensie "money order" czy w sensie transfer na
    konto w USA? W obu przypadkach podejrzewam, ze bedzie drozej niz
    zaplacenie karta.

    > - zapłata kartą MasterCard lub Visa, której nie posiadam, ale jeśli
    > okaże się to najtańszą metodą to znajdę kogoś kto posiada

    Wydaje sie byc najlepszym rozwiazaniem, zwlaszcza w przypadku
    ewentualnych reklamacji. Zakladajac oczywiscie ze wystawca karty
    zwraca pieniadze kiedy przesylka nie dotrze i ze sprzedawca nie liczy
    sobie jakichs milionow za przesylke poza USA.

    > - znajoma mieszkająca w USA, która może zamówić paczkę najpierw do
    > siebie, a później wysłać ją do Polski (waga przesyłki nie przekracza 1kg).

    Dwa argumenty przeciwko temu rozwiazaniu:
    (1) Z punktu widzenia sprzedawcy towar zostal dostarczony -- do
    znajomej. Ryzyko przesylki przez ocean znajoma bierze na siebie.
    (2) Dwa funty (ca. 0.9 kg) do Polski "normalna" poczta (USPS) to koszt
    od $12.95 do $53.95 (w zaleznosci od tempa i rodzaju przesylki). Plus
    ewentualny "polecony" $11.50

  • 3. Data: 2009-07-08 17:36:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 08 Jul 2009 19:00:36 +0200, w <h32jbi$4pf$1@news.onet.pl>, adamoxx1
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > - znajoma mieszkająca w USA, która może zamówić paczkę najpierw do
    > siebie, a później wysłać ją do Polski (waga przesyłki nie przekracza 1kg).

    Te dwie najlepsze.

  • 4. Data: 2009-07-08 17:44:34
    Od: MK <h...@p...onet.pl>

    r...@k...pl wrote:

    > Te dwie najlepsze.

    przy tej cenie to pewnie wiecej/tyle samo zaplacisz za przesylke

  • 5. Data: 2009-07-08 18:41:12
    Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl>

    bradley.st pisze:

    > Przekaz pieniezny w sensie "money order" czy w sensie transfer na
    > konto w USA? W obu przypadkach podejrzewam, ze bedzie drozej niz
    > zaplacenie karta.

    Zapewne money order, bo gdy się wybierze tę opcje, to pokazuje się
    adres, a nie numer konta.

> [...]
    > zwraca pieniadze kiedy przesylka nie dotrze i ze sprzedawca nie liczy
    > sobie jakichs milionow za przesylke poza USA.

    Na szczęście nie liczy, przesyłka kosztuje około 15 dolarów, zależnie od
    wagi. Ale za to co chce zamówić około 15.

> [...]
    > (2) Dwa funty (ca. 0.9 kg) do Polski "normalna" poczta (USPS) to koszt
    > od $12.95 do $53.95 (w zaleznosci od tempa i rodzaju przesylki). Plus

    Więc chyba muszę znaleźć kogoś z kartą..

    --
    "Truth or happiness. Never both."

  • 6. Data: 2009-07-08 18:44:28
    Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl>

    adamoxx1 pisze:

> [...]
    > wagi. Ale za to co chce zamówić około 15.
    >
    > Więc chyba muszę znaleźć kogoś z kartą..

    Tylko jeszcze jedna kwestia.
    Gdy realizuje zamówienie, pokazuje się kwota jaką musze zapłacić: Grand
    Total xxx. Więc wiem ile sprzedawca dokładnie się domaga.

    Pytanie tylko ile trzeba zapłacić bankowi za usługę..

    --
    "Truth or happiness. Never both."

  • 7. Data: 2009-07-08 19:05:33
    Od: games <g...@g...home.pl>

    adamoxx1 pisze:
> [...]
    > - znajoma mieszkająca w USA, która może zamówić paczkę najpierw do
    > siebie, a później wysłać ją do Polski (waga przesyłki nie przekracza 1kg).

    Fajnie i pieknie ale wez pod uwage odprawe celna z ktora moze byc duzy
    klopot bo celnicy od pwenego czasu zadaju doweodu wplaty z banku i jesli
    im tego nie dostarczysz paczka wraca do adresata. pzrterabialem to
    ostatnioi jak nie masz dowodu na siebie to zapomnij ze ci to chuje ocla.

  • 8. Data: 2009-07-08 19:06:23
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "adamoxx1" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Total xxx. Więc wiem ile sprzedawca dokładnie się domaga.
    >
    > Pytanie tylko ile trzeba zapłacić bankowi za usługę..

    Bankowi wprost nic. Bank to przeliczy na PLN po jakimś tam swoim kursie plus
    doliczy prowizję w najgorszym razie 3% wartości transakcji, jak nam
    napiszesz jaka karta, ktoś pewnie poda ci ile w tym przypadku tokonkretnie
    będzie.

  • 9. Data: 2009-07-08 19:11:52
    Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > plus doliczy prowizję w najgorszym razie 3% wartości transakcji, jak nam
    > napiszesz jaka karta, ktoś pewnie poda ci ile w tym przypadku

    Karty nie mam właśnie, ale będę szukał kogoś kto ma Visę lub MasterCard
    i zapłaci nią dla mnie i żeby przesyłka doszła na jego adres.
    Też mi się to wydaje najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem.
    Cena jaką mam zapłacić to około 46 dolarów (z kosztem wysyłki).

    --
    "Truth or happiness. Never both."

  • 10. Data: 2009-07-08 19:16:02
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > Też mi się to wydaje najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem.
    > Cena jaką mam zapłacić to około 46 dolarów (z kosztem wysyłki).

    Najlepiej szukaj kogoś z VG ING, VG Raiffeisen lub z kartami platynowymi
    (one często mają jako walutę rozliczeniową USD), wtedy nie będzie żadnej
    prowizji. Choć przy tej kwocie (półtora dolara) to bez znaczenia
    finansowego.

    A po co ma dochodzić na jego adres? Przelew zrobisz albo dasz gotówkę do
    ręki i po kłopocie.