  • 1. Data: 2010-10-22 10:04:46
    Temat: Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?
    Od: "Radek M." <r...@W...gazeta.pl>

    A więc pójdzie o 70 pln.

    Wczoraj zauważyłem, że karta kredytowa jest mocno sfatygowana, w pobliżu
    czipa jest kilka pęknięć i plastik nie dożyje do 2013. Dzwonię więć na linię
    poprosić o duplikat, gdzie pani uprzejmie donosi, że może zastrzec tą i
    zamówić kolejną za 70 pln. Mała przepychanka słowna na temat tego, że to
    karta do wszystkiego i korzystam z niej każdego dnia, nie uśmiecha mi się
    więc ponoszenie opłaty za wymianę "z winy użytkownika", ale pani po
    konsultacji z kimś stała się jeszcze bardziej nieprzejednana.

    No i dochodzimy do sedna, nie zapłacę tego, w mbanku podniszczoną kartę
    wymienieli mi bez zająknięcia, w millenium (bodajże) też... wydaje mi się,
    czy Alior teraz grubo przesadził? Jak to wygląda w innych bankach, jeśli
    macie takie doświadczenia?

    Jeśli tak jest wszędzie, odpuszczę. Ale jeśli tylko w Aliorze spadam,
    pozbędą się obrotów na koncie i na karcie. A ja szukam dobrego konta w
    marmurku, mogę zapłacić trochę, w Aliorze też płacę, ale zależy mi na:
    - sensownym serwisie transakcyjnym,
    - dobrej obsłudze
    - cashbacku na KK
    - darmowe banakomaty mogą być, ale nie muszą
    - oprocentowanie konta mało ważne

    Jakie macie typy?

    Pozdro,
    R.

  • 2. Data: 2010-10-22 10:10:53
    Temat: Re: Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > No i dochodzimy do sedna, nie zapłacę tego, w mbanku podniszczoną kartę
    > wymienieli mi bez zająknięcia

    w mbanku duplikat za 0pln? bo w TOiP jest 15 pln

    GP

  • 3. Data: 2010-10-22 10:13:23
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 22.10.2010 12:04, Radek M. pisze:
> [...]
    > więc ponoszenie opłaty za wymianę "z winy użytkownika", ale pani po
    > konsultacji z kimś stała się jeszcze bardziej nieprzejednana.

    Jasne, nie ma sensu tego płacić. Zanim jednak całkowicie olejesz temat,
    to (o ile z kimś takim masz kontakt) idź do "swojego" bankiera i jemu
    wyjaśnij sprawę. Jeśli nie pomoże- porozmawiaj z dyrektorem oddziału, w
    którym podpisywałeś umowę o KK, pokaż im jak wygląda karta. 90% że uda
    się zorganizować darmowy duplikat.

    W sumie musisz tę kartę nieźle męczyć- one wydają się solidne poza tym,
    że schodzi "złotko" z napisów.

    Co do innych banków- bywa różnie, w Mbanku też swego czasu były o to
    bitwy i MEkipa wcale tak chętnie nie podchodziła do wymiany kart z uwagi
    na zużycie. Citi podniósł rok temu opłatę z 0zł na 30zł za duplikat.

    Michał

  • 4. Data: 2010-10-22 10:17:28
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Michal" <n...@n...org> napisał w wiadomości
    news:4cc163c3$0$20993 Jeśli nie pomoże- porozmawiaj z dyrektorem oddziału, w
    którym podpisywałeś umowę o KK, pokaż im jak wygląda karta. 90% że uda
    się zorganizować darmowy duplikat.

    I to ma być ta "wyższa kultura bankowości"? Jakbym miał w takich sprawach
    uderzać do dyrektorów to nie miałbym czasu na zarabianie pieniędzy.

    wiatrak

  • 5. Data: 2010-10-22 10:24:21
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 22.10.2010 12:17, wiatrak pisze:

> [...]
    >
    > I to ma być ta "wyższa kultura bankowości"? Jakbym miał w takich
    > sprawach uderzać do dyrektorów to nie miałbym czasu na zarabianie

    No ale ja wcale nie napisałem, że to jest genialne rozwiązanie które
    popieram. Alior ma naprawdę chorą politykę w zakresie duplikatów KK "z
    winy klienta"- zwłaszcza, że ich karty (produkcji AustraCard) są jakości
    raczej prezciętnej.

    Jak już tak bardzo banki chcą "wychowywać" klientów opłatami żeby
    pilnowali kart i ich nie gubili (bo pewnie to jest główna przyczyna
    zamawiania duplikatów), to mógłby przysługiwać jeden duplikat za darmo
    na rok.

    Istnieje w tej chwili bank który standardowo w TOiP ma 0zł za duplikat
    karty _kredytowej_ ? Wiem, że MBank ma taką pozycję dla Visy Gold...
    Jakiś jeszcze?

    Michał

  • 6. Data: 2010-10-22 10:26:00
    Od: "Radek M." <r...@N...gazeta.pl>

    Oczywiście mam w planie udać się do oddziału i wczoraj dzwoniłem też do
    swojego "opiekuna", ale po prawdzie chciałem się upewnić, że są wyjątkiem w
    kwestii pobierania tej opłaty, bo jeśli nie, nie będę się specjalnie
    awanturował.

    Co do tej wymienionej karty w mbanku, to była to debetowa, nie wiem, może
    rzeczywiście prz KK kazaliby płacić. Co i tak nie zmienia faktu, że to
    podobny kawałek plastiku tyle że wytłoczony.

    Swojego kawałka używam nawet kilka razy dziennie, obroty może nie powalają
    ale każdego miesiąca w okolicach 1000. Kawa, papierosy i inne bzdury dają
    rocznie ponad 12 tys, więc coś chyba ze mnie mają? Nie zadłużam się, więc
    może tu leży problem...

    Coż, Aliorem byłem zachwycony, czas się chyba obudzić.

    R.

    PS. Co myślicie o przeobrażonym BPH?

  • 7. Data: 2010-10-22 10:43:25
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 22 Oct 2010 10:04:46 +0000, Radek M. napisał(a):

    > A więc pójdzie o 70 pln. (...)

    Jest chyba rozwiązanie darmowe. Jakie? Zmiana dnia rozliczania karty.
    Jeżeli to działa tak jak rok temu, to w miejsce starej karty odstajesz
    nową, przynajmniej w moim przypadku tak to działało rok temu. Czasowo na
    pewno trochę więcej to potrwa niż duplikat no ale 70 pln w kieszeni i
    bank zhakowany hłe hłe

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2010-10-22 11:18:04
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Użytkownik "Radek M." <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - dobrej obsłudze
    > - cashbacku na KK
    > - darmowe banakomaty mogą być, ale nie muszą

    A nie możesz karty potraktować magnesem? Karta przestała działać, wymiana
    gratis....

  • 9. Data: 2010-10-22 11:33:58
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Radek M." <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i9rorn$mqf$...@i...gazeta.pl...

    > PS. Co myślicie o przeobrażonym BPH?

    Odpuściłem sobie. Tzn. KK można wziąć. Ale jako "główny bank" to nie.

  • 10. Data: 2010-10-22 11:49:29
    Od: "Radek M." <r...@N...gazeta.pl>

    Jarek S. <p...@g...pl> napisał(a):

    > A nie możesz karty potraktować magnesem? Karta przestała działać, wymiana
    > gratis....

    Pomysl ciekawy, ale chip chyba dalej bedzie funcjonalny? Poza tym, nie
    wmówią mi winy uzytkownika?

    Pozdro,
    R.