  • 1. Data: 2004-05-21 14:26:43
    Temat: Porfel Inwestycyjny w Citi
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Witam,
    to co poniżej wygląda całkiem interesująco. Nie mam czasu się temu bliżej
    przyjrzeć, ale może ktoś znajdzie i napisze coś ciekawego. Szczególnie jakie
    są opłaty :)
    -------
    (źródło: newsletter efund.pl)
    Porfel Inwestycyjny dla klientów Citibank Handlowy
    Citibank Handlowy wprowadził dla swoich klientów możliwość inwestowania w
    Portfel Inwestycyjny. Spośród 23 dostępnych funduszy inwestycyjnych
    zarządzanych przez wiodące TFI Klienci mogą skomponować własny Portfel
    Inwestycyjny oraz dowolnie zmieniać jego skład, bezpłatnie przenosząc środki
    z funduszu do funduszu zgodnie ze swoimi bieżącymi celami inwestycyjnymi
    oraz sytuacją na rynku finansowym. Odroczony podatek od zysków kapitałowych
    pobierany jest tylko raz, przy zamknięciu Portfela, co dodatk owo podnosi
    rentowność inwestycji.

    Portfel Inwestycyjny jest dostępny wyłącznie dla posiadaczy Konta Osobistego
    w Citibanku. Do 30 czerwca 2004 r. klienci Citibank Handlowy, inwestując w
    Portfel Inwestycyjny, mogą skorzystać z 3-miesięcznej lokaty o
    oprocentowaniu stałym 7% w skali roku. Minimalna kwota wpłaty: lokata 5000
    PLN oraz Portfel Inwestycyjny min. 10.000 PLN. Oferta jest dostępna we
    wszystkich oddziałach Citibank Handlowy na terenie całego kraju.

    Portfel Inwestycyjny t o produkt o charakterze inwestycyjno-oszczędnościowym
    z jednorazową wpłatą. Portfel pozwala pomnażać kapitał w najlepszych
    funduszach inwestycyjnych i dowolnie kształtować indywidualną strategię
    inwestycyjną poprzez: podział wpłaty pomiędzy fundusze o zróżnicowanym
    potencjale zysku i ryzyka i bezpłatne transfery aktywów pomiędzy funduszami,
    do 12 razy w roku.
    W ramach Portfela Inwestycyjnego można samodzielnie określać swoją strategię
    inwestycyjną. Klient ma do wyboru 23 fundusze zróżnicow ane pod względem
    stopnia ryzyka inwestycji i skali potencjalnych zysków.

    Obok funduszy zarządzanych przez 5 renomowanych TFI w skład Portfela wchodzi
    także Fundusz Gwarantowany Nationwide. Przypomina on swoją konstrukcją
    terminową lokatę bankową. Zapewnia kwartalną stopę przyrostu wartości
    jednostek uczestnictwa (4% w II kwartale 2004 r.), minimalną roczną stopę
    przyrostu wartości jednostek uczestnictwa (3% w 2004 r.) oraz wysoki poziom
    bezpieczeństwa inwestycji. Fundusz Gwarantowany N ationwide jest zarządzany
    bezpośrednio przez Nationwide Towarzystwo Ubezpieczen na Zycie SA.

    Klient może dowolnie zmieniać strategię inwestycyjną dostosowując skład
    Portfela do bieżącej sytuacji ekonomicznej lub własnych celów, nie ponosząc
    żadnych kosztów. Przy transferach w obrębie Portfela nie jest pobierany
    podatek od zysków kapitałowych, czego nie można uniknąć inwestując
    bezpośrednio w fundusze inwestycyjne.

    Inwestując w Portfel, można zarobić więcej niż na lokatach bankow ych.
    Ponadto 19% podatek od dochodu z inwestycji płaci się tylko raz, zamykając
    Portfel, a nie, jak w przypadku lokaty bankowej, przy każdej kapitalizacji
    odsetek. Program ma charakter bezterminowy, nie trzeba deklarować czasu
    trwania inwestycji. W każdej chwili Klient ma dostęp do swoich środków.

    Portfel Inwestycyjny ma formę polisy ubezpieczeniowej, która gwarantuje
    wypłatę 100% zainwestowanego kapitału (minus ewentualne wypłaty) na wypadek
    śmierci, inwalidztwa lub poważnego zachorowa nia. Oznacza to, że wypłacone
    świadczenie nigdy nie będzie niższe niż wpłata do Portfela.

    -----------

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 2. Data: 2004-05-21 15:00:26
    Temat: Re: Porfel Inwestycyjny w Citi
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:
    > to co poniżej wygląda całkiem interesująco. Nie mam czasu się temu
    > bliżej przyjrzeć, ale może ktoś znajdzie i napisze coś ciekawego.
    > Szczególnie jakie są opłaty :)

    Ja się już przyjrzałem i nie mogę zrozumieć dlaczego Citi pisze że można bez
    podatku przenosić środki z jednego funduszu do innego. AFAIK przy umożeniu
    jednostek podatek jest zawsze. Wdzięczny będę jeżeli to ktoś rozumie i
    napisze.
    Chyba że to taka sama prawda jak "darmowość" kart kredytowych - owszem dają
    darmo i jeżeli nie używać to nie ma innych opłat ;-).

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2004-05-21 15:52:54
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

> [...]
    > Chyba że to taka sama prawda jak "darmowość" kart kredytowych - owszem dają
    > darmo i jeżeli nie używać to nie ma innych opłat ;-).

    przeniesienie = umozenie funduszu 1 + nabycie funduszu 2

    i to nie tylko Citi tak ma
    nie jestem pewien ale chyba tak nakazuje ustawa

    kursor

  • 4. Data: 2004-05-21 16:01:07
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    kursor wrote:

    > przeniesienie = umozenie funduszu 1 + nabycie funduszu 2

    wtedy i nie tylko wtedy podatek ? ;-)

    > i to nie tylko Citi tak ma
    > nie jestem pewien ale chyba tak nakazuje ustawa

    Nie zrozumiałem o co Ci chodzi. Twierdzisz że podatek jest a Citi oszukuje?

    Bogdan b.

  • 5. Data: 2004-05-21 16:08:49
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

    > wtedy i nie tylko wtedy podatek ? ;-)

    > Nie zrozumiałem o co Ci chodzi. Twierdzisz że podatek jest a Citi oszukuje?

    buuu, mea culpa
    to z przemeczenia literki mi sie poprzestawialy i zle przeczytalem :-/

    kursor

  • 6. Data: 2004-05-21 16:10:48
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > przeniesienie = umozenie funduszu 1 + nabycie funduszu 2
    >
    > i to nie tylko Citi tak ma
    > nie jestem pewien ale chyba tak nakazuje ustawa

    Na 100% usytawa nie przewiduje podatku od umożenia
    jednostek, niezależnie od osiągnietych zysków.
    Niestety nie jest już tak różowo,
    kiedy umarzamy jednostki funduszy ;-)))

    Tu najwyraźniej wykorzystano jakiś knif z ustawy o ubezpieczeniach.

    St.

  • 7. Data: 2004-05-21 16:24:56
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

    > Na 100% usytawa nie przewiduje podatku od umożenia
    > jednostek, niezależnie od osiągnietych zysków.
    > Niestety nie jest już tak różowo,
    > kiedy umarzamy jednostki funduszy ;-)))

    logiczne... ;-)))

    kursor

  • 8. Data: 2004-05-21 17:03:42
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    S.T. wrote:

    > Na 100% usytawa nie przewiduje podatku od umożenia
    > jednostek, niezależnie od osiągnietych zysków.
    > Niestety nie jest już tak różowo,
    > kiedy umarzamy jednostki funduszy ;-)))

    Dobra - jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie ;-)

    > Tu najwyraźniej wykorzystano jakiś knif z ustawy o ubezpieczeniach.

    Najwyraźniej. Obejrzałem właśnie strony Nationwide który ma chyba coś
    wspólnego ze sprawą, np:
    http://www.nationwide.pl/u235/navi/30995
    Piszą tam takie rzeczy:
    "Czy przy transferze środków pobierany jest podatek od zysków kapitałowych?
    W takiej sytuacji podatek nie jest pobierany. Środki przenoszone do innych
    ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych, dotyczące tej samej umowy
    ubezpieczenia, w ramach transferów nie podlegają poborowi podatku od zysków
    kapitałowych, ponieważ środki zgromadzone na ubezpieczeniowych funduszach
    kapitałowych są własnością Nationwide, które jako osoba prawna nie podlega
    opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych."
    To by znaczyło że ubezpieczony nie jest uczestnikiem funduszy, tylko jest
    nim ubezpieczyciel.

    z ortograficznym pozdrowieniem,
    Bogdan B.

  • 9. Data: 2004-05-21 21:54:06
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Dobra - jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie ;-)

    > Najwyraźniej.

    Bo to jest ubezpieczenie z funduszem ubezpieczeniowym, a w tym wypadku z
    funduszami. Po prostu nazwali je inaczej. Podobnie postąpili z niektórymi
    terminami. A jest co chować, bo tego typu ubezpieczenia okryły się już złą
    sławą ;)
    Rezygnacja, lub częściowa wypłata przez kilka pierwszych lat wiąże się ze
    znacznymi kosztami, których wielkość jest ukryta w niepublikowanym tam
    załączniku do Ogólnych Warunków Ubezpieczenia. W takich ubezpieczeniach przy
    wypłacie strata może sięgać nawet kilkudziesięciu procent. Zmniejsza się
    wraz z długością i wielkością inwestycji.

    pzdr.
    KK

  • 10. Data: 2004-05-21 22:07:25
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "K. K." <o...@p...onet.pl> napisał:
> [...]
    > wypłacie strata może sięgać nawet kilkudziesięciu procent. Zmniejsza się
    > wraz z długością i wielkością inwestycji.

    Czyli wszystko OK - produkt pasuje do wizerunku shiti-banku ;DDD