  • 11. Data: 2004-10-28 17:27:05
    Temat: Re: Pochwała dla BZ WBK
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    news:clqp82$ads$1@news.onet.pl...

    > A wiesz jak traktuje deklarację "kociej łapy" ? Przecież bank i tak nic z
    > tego nie będzie miał, jak ktoś sie przekręci, że miał/miała za życia
    > partnera/partnerkę :-) ? A gdzies mi sie "obiło o uszy", że deklaracja
    > konkubinatu na niektóre scoringi pomaga. Jaki w tym sens?

    Nie chodzi o to co bank ma z malzonka.
    Chozi o to, ze zaposiadanie takowego ma swiadczyc o "stabilnosci i
    odpowiedzialnosci" ocenianego tudziez sklonnosci do regulowania swoich
    zobowiazan.
    W tym kontekscie to zaposiadanie "partnera" zapewne stoi nizej niz "partnera
    z certyfiikatem" ale wyzej niz "wolny strzelec".
    ;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 12. Data: 2004-10-28 17:29:40
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

    > ty uwazasz ze brak meza to obciazenie,

    Nie, ja uwazam ze to wygoda...;-)
    Ale to nie ja tylko bank ma udzielic kredytu.
    Ja uwazam, ze bank uwaza, ze...

    --
    Pozdrowienia

  • 13. Data: 2004-10-28 17:40:06
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie chodzi o to co bank ma z malzonka.

    Ma, ma :-) Np. spłatę zobowiązań po śmierci, bo mało kto odrzuca spadek.

    > Chozi o to, ze zaposiadanie takowego ma swiadczyc o "stabilnosci i
    > odpowiedzialnosci" ocenianego tudziez sklonnosci do regulowania swoich
    > zobowiazan.

    No właśnie nie wiem, czy można twórców "scoringu" podejrzewac o taką finezję

    > W tym kontekscie to zaposiadanie "partnera" zapewne stoi nizej niz
    "partnera
    > z certyfiikatem" ale wyzej niz "wolny strzelec".
    > ;-)

    Ja już tego nie sprawdzę, przynajmniej na razie, a niedługo juz w ogóle nie
    :-)

  • 14. Data: 2004-10-28 18:16:15
    Od: f...@p...onet.pl

    > samochód
    >
    > <żart>  Może uznali KPMG za niewiarygodną firmę </żart>

    Może to wcale nie żart? Różni ludzie oceniają wnioski. Mój kolega, parę lat
    temu, brał kredyt mieszkaniowy w PKO BP (wtedy jeszcze nie SA). Wymagano od
    niego 4 poręczycieli (!!!), poprosił 3 osoby z firmy, w której wtedy pracował.
    Panie miały poważne wątpliwości, bo firma przecież może paść.
    Firmą to był Arthur Andersen - a rok 1997 albo 1998 - więc panie chyba proroczo
    przewidziały późniejsze kłopoty :)

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 15. Data: 2004-10-28 18:24:51
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > Panie miały poważne wątpliwości, bo firma przecież może paść.
    > Firmą to był Arthur Andersen - a rok 1997 albo 1998 - więc panie chyba

    To raczej nie to samo. Poręczanie w ramach jednej firmy rzeczywiście bank
    mógł uznac za niebezpieczne (i słusznie). Podejrzewam, że z prorokowaniem
    upadku AA nie miało to nic wspólnego.