  • 11. Data: 2021-03-23 16:41:31
    Temat: Re: Płatność telefonem BEZ googl e pay?
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F..
    On 23.03.2021 13:45 you wrote:

    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    pl... Hello,
    > Google Pay omijam, wiec sie nie znam, ale jesli ma byc uzyte w
    > sklepie, to chyba nie tyle banki trzeba przekonac, co tych paru
    > operatorow terminali. Banki z kolei trzeba przekonac, jesli ich
    > karta ma byc przez GP uzywana .. czy wcale nie, bo GP w sposob
    > standardowy uzywa mechanizow platnosci kartowych ?

    To nie tak działa. Google Pay trzyma wirtualny numer karty który
    generuje bank którego kartą jest dodawana do Google Pay.
    Operator terminala now ma nic do roboty, on dostaję po prostu dane
    karty.
    Więc to po stronie banku jest robota do wykonania żeby skomunikować się
    z Google, wygenerować numerek karty i potem go spiąć z rachunkiem/kartą
    klienta.

    Podejrzewam że podobnie jest z Apple pay.

    > Ale owszem - z nowymi pomyslami moze byc problem, bo trzeba chciec.
    > Jak widac - blik w kraju zadzialal, ale tu akurat wszyscy, tzn
    > banki, chcialy ...

    Google/Apple Pay działa bo bankom się chciało, tzn. widzieli tu $$$ z
    racji ilości potencjalnych użytkowników.
    Wynalazki Samsunga, Huawei mają zbyt mało potencjalnych użytkowników
    więc nikt nie będzie wywalał kasy na wątpliwy projekt.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2021-03-24 10:33:01
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 26/03/2021 00:40, r...@k...pl wrote:

    > Też tak zrobiłem i dziwię się innym, że chce im się tak rzeźbić w g....

    Nie mam euti na telefonie?

    Poza tym - w przypadku płatności telefonem jednak musisz go odblokować.
    Jakoś miałbym opory do podobnie luźnego traktowania portfela/środka
    płatniczego/karty...

    w.

  • 13. Data: 2021-03-24 10:38:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 24 marca 2021 o 10:33:09 UTC+1 Wojtek napisał(a):

    > Nie mam euti na telefonie?

    To trzeba kupić lepszy telefon - taki, w którym karta zmieści się pod klapkę od
    baterii.
    Czego to ludzie nie wymyślą - zadziwiony byłem, jak to zobaczyłem ;>

    > Poza tym - w przypadku płatności telefonem jednak musisz go odblokować.
    > Jakoś miałbym opory do podobnie luźnego traktowania portfela/środka
    > płatniczego/karty...

    Wyłącz pikacza i płać wsadzając kartę do czytnika chip - będzie musiał podać PIN.
    Czy to duża różnica w stosunku do konieczności odblokowania telefonu?
    Chyba że ma odblokowanie na uśmiech - ale tak czy siak polecam lekturę "Limes
    inferior" Zajdla.

  • 14. Data: 2021-03-24 13:38:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Mar 2021 10:33:01 +0100, w <hHD6I.3277$I12.1401@fx15.iad>, Wojtek
    <w...@m...mail.com> napisał(-a):

    > Nie mam euti na telefonie?

    To kup :)
    Gdy bank wycofał mi naklejkę (gdzieś jeszcze dają kredytówkę w naklejce?), to w
    rozciąłem silikon i wsunąłem tam do połowy normalną kartę.

    > Poza tym - w przypadku płatności telefonem jednak musisz go odblokować.
    > Jakoś miałbym opory do podobnie luźnego traktowania portfela/środka
    > płatniczego/karty...

    To już nic nie poradzę... ludzie noszą całe portfele w kieszeniach i żyją.

  • 15. Data: 2021-03-24 19:31:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.03.2021 o 10:33, Wojtek pisze:
> [...]
    (...)
    wróćmy to tematu
    Bank millenium, płacenie bez pinu/odcisku...
    to jest to o co Ci chodziło czy nie?

    ToMasz

  • 16. Data: 2021-03-24 22:08:55
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    poniedziałek, 22 marca 2021 o 12:11:14 UTC+1 Wojtek napisał(a):
    > Ahoj,
    > czy ktoś się orientuje jakie są opcje płacenia zbliżeniowego telefonem
    > omijajac google pay?
    >
    > Banki bezpośrednio z HCE, ale to jest jednak mało popularne.
    > Curve - nie wspiera.
    >
    > Niby jest Samsung Pay, ale to tylko na telefonach Samsunga (!?) I
    > analogicznie Apple Pay (ale to jeszcze gorzej niż Samsung ;) ).
    >
    > Garmin to chyba tylko przy pomocy ich zegarków?

    PKO - IKO na androidzie - "nasze" HCE
    Za chwile BLIK bezstykowy tez za chwile bedzie i nie bedzie lokalny tylko na calym
    swiecie (dzieki MasterCard)

  • 17. Data: 2021-03-25 10:28:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 24 marca 2021 o 22:08:56 UTC+1 Michal 'Amra' Macierzynski napisał(a):

    > Za chwile BLIK bezstykowy tez za chwile bedzie i nie bedzie lokalny tylko na calym
    swiecie (dzieki MasterCard)

    A ten "bezstykowy blik" "na całym świecie" to będzie czymkolwiek innym niż debetówką
    HCE mastercard?
    Jedyna różnica taka, że będzie mogła być darmowa.
    Albo, skoro mówimy o skarbonce, bank do wydania darmowej debetówki HCE nie będzie już
    wymagał posiadania płatnego debetowego plastiku.
    Hmmm, tym bardziej, że OIDP, to skarbonka wydaje debetowe visy, a nie mc ;>

  • 18. Data: 2021-03-25 10:49:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    już wymagał posiadania płatnego debetowego plastiku.
    > Hmmm, tym bardziej, że OIDP, to skarbonka wydaje debetowe visy, a nie mc ;>

    Co to jest bezstykowy blik, bo mi synapsy zgrzytają i nie rozumiem pojęcia.

    MJ

  • 19. Data: 2021-03-25 11:37:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 25 marca 2021 o 10:49:16 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):

    calym swiecie (dzieki MasterCard)

    już wymagał posiadania płatnego debetowego plastiku.

    > Co to jest bezstykowy blik, bo mi synapsy zgrzytają i nie rozumiem pojęcia.

    Zakładam, że "zwykłego" blika znasz.
    Więc ten "bezstykowy" blik to będzie taki, w którym palec już nie będzie musiał się w
    sklepie "stykać" z klawiaturą terminala, tylko będziesz przykładał telefon, tak jak
    jest obecnie przy google czy apple pay (więc pewnie z jakąś koniecznością
    odblokowania, albo choć wybudzenia - np. śmiesznie było - a może i nadal jest,
    przecież wciąż mam kredytowe HCE, a może i też debetowe - w santander, który
    udostępniał i "własne HCE" i google pay - i testowałem obie wersje, w jednej było
    tak, że wystarczyło tablet wybudzić, ale w drugiej trzeba było odblokować).
    Zmiana oczywiście tylko w sklepie, w necie dalej tak samo - i ciekawe, jak sobie
    skarbonka poradzi z płaceniem takim "blikiem dzięki mastercard" w zagranicznych
    sklepach - choć z drugiej strony podobno blikiem można i na aliexpress, więc wszystko
    się da.

    A do tego dołożą jeszcze debetówkę HCE MC do tego samego konta, żeby można było
    płacić za granicą - tylko wtedy nie będzie już szybciutkiego EDD, tylko "normalne"
    rozliczanie jak "zwykłą" kartą międzynarodowej organizacji płatnicznej.
    Tak mają np. w Niemczech na ich lokalnych debetówkach EC - ponieważ są z chipem, to
    na chipie jest też druga aplikacja karty maestro. W Niemczech działa aplikacji karty
    EC, za granicą Niemiec - karty maestro.
    Tylko że tam to MC się prosił, żeby mu pozwolić dołożyć taką funkcjonalność.

  • 20. Data: 2021-03-25 11:57:48
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.03.2021 o 11:37, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    w sklepie "stykać" z klawiaturą terminala, tylko będziesz przykładał telefon, tak jak

    Znaczy, jakaś kolejna aplikacja w telefonie? Tylko gdzie w tym blik?,
    tego nie rozumiem, w nazwie chyba tylko.

    MJ