    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 25 Mar 2021 03:37:54 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Płatność telefonem BEZ google pay?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 25 marca 2021 o 10:49:16 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):
> [...]
    calym swiecie (dzieki MasterCard)

    już wymagał posiadania płatnego debetowego plastiku.

    > Co to jest bezstykowy blik, bo mi synapsy zgrzytają i nie rozumiem pojęcia.

    Zakładam, że "zwykłego" blika znasz.
    Więc ten "bezstykowy" blik to będzie taki, w którym palec już nie będzie musiał się w
    sklepie "stykać" z klawiaturą terminala, tylko będziesz przykładał telefon, tak jak
    jest obecnie przy google czy apple pay (więc pewnie z jakąś koniecznością
    odblokowania, albo choć wybudzenia - np. śmiesznie było - a może i nadal jest,
    przecież wciąż mam kredytowe HCE, a może i też debetowe - w santander, który
    udostępniał i "własne HCE" i google pay - i testowałem obie wersje, w jednej było
    tak, że wystarczyło tablet wybudzić, ale w drugiej trzeba było odblokować).
    Zmiana oczywiście tylko w sklepie, w necie dalej tak samo - i ciekawe, jak sobie
    skarbonka poradzi z płaceniem takim "blikiem dzięki mastercard" w zagranicznych
    sklepach - choć z drugiej strony podobno blikiem można i na aliexpress, więc wszystko
    się da.

    A do tego dołożą jeszcze debetówkę HCE MC do tego samego konta, żeby można było
    płacić za granicą - tylko wtedy nie będzie już szybciutkiego EDD, tylko "normalne"
    rozliczanie jak "zwykłą" kartą międzynarodowej organizacji płatnicznej.
    Tak mają np. w Niemczech na ich lokalnych debetówkach EC - ponieważ są z chipem, to
    na chipie jest też druga aplikacja karty maestro. W Niemczech działa aplikacji karty
    EC, za granicą Niemiec - karty maestro.
    Tylko że tam to MC się prosił, żeby mu pozwolić dołożyć taką funkcjonalność.