  • 1. Data: 2002-12-11 10:10:36
    Temat: Pelnomocnictwo - oplata?
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    Witam!
    mam takie pytanie - che sie upewnic.

    2 lata temu wzialem kredyt na mieszkanie - hipoteczny.
    2 razy placilem juz obowiazkowe ubezpieczenie od wypadkow z cesja na
    bank.
    ale teraz bank stwierdzil, ze musze podpisac pelnomocnictwo, ktore mowi,
    ze gdybym zapomnial lub nie chcial w przyszlosci placic ubezpieczenia to
    oni zrobia to za mnie automatycznie.

    wszystko jest ok, ale do tego pelnomocnictwa potrzebuje znaczki skarbowe
    za 15 zl.
    czy to normalne, czy bank znowu chce wyludzic ode mnie pieniadze?

    adam

  • 2. Data: 2002-12-11 10:26:21
    Temat: Re: Pelnomocnictwo - oplata?
    Od: b...@w...pl (Krzysztof)

    > wszystko jest ok, ale do tego pelnomocnictwa potrzebuje znaczki skarbowe
    > za 15 zl.
    > czy to normalne, czy bank znowu chce wyludzic ode mnie pieniadze?

    Oplata za pelnomocnictwo nie jest naleznoscia banku lecz jest to podatek
    (czyli idzie to do skarbu panstwa). Nazywa sie do oplata skarbowa.
    Podstawa prawna jest ustawa o Oplacie Skarbowej z 9 wrzesnia 2000 r. (Dz.U
    2000 Nr 86 poz. 960), której art. 1 ust 2 stanowi: " oplacie skarbowej
    podlegaja nastepujace dokumenty: a) stwierdzajace ustanowienie pelnomocnika
    oraz ich odpisy (wypisy),(...)".
    Bank jako platnik podatku musi pobrac te oplate.
    Czyli plac i placz.

    Pozdrawiam.

    Krzych

  • 3. Data: 2002-12-11 10:42:02
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    Krzysztof wrote:

    > Bank jako platnik podatku musi pobrac te oplate.
    > Czyli plac i placz.

    ok.
    dzieki za odpowiedz.

    pozdrawiam

    adam

  • 4. Data: 2002-12-11 14:52:26
    Od: "Tomasz Stanski" <(freespam)tstanski@testsa.com>

    > ale teraz bank stwierdzil, ze musze podpisac pelnomocnictwo, ktore mowi,
    > ze gdybym zapomnial lub nie chcial w przyszlosci placic ubezpieczenia to
    > oni zrobia to za mnie automatycznie.

    Zadanie takiego pelnomocnictwa jest zmiana warunków umowy, wiec jesli bank
    chce je miec, a Ty sie zgodzisz, to niech bank sobie sam oplaci
    pelnomocnictwo

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Stanski