  • 1. Data: 2008-04-09 09:58:00
    Temat: Pekao - internet
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    Witam. Czy komuś udało się zrealizować w tym miesiącu przelew w pekao z
    linuksa? Pod koniec marca cos namieszali i w tej chwili to mogęsobie co
    najwyżej popatrzeć na swoje konto. Po dwukrotnej rozmowie telefonicznej z
    konsultantami doszedłem do wniosku, że sami nie wiedzą co jest grane.

  • 2. Data: 2008-04-09 10:28:37
    Temat: Re: Pekao - internet
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "niebieski" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najwyżej popatrzeć na swoje konto. Po dwukrotnej rozmowie telefonicznej z
    > konsultantami doszedłem do wniosku, że sami nie wiedzą co jest grane.

    To chyba bardziej zależy od przeglądarki niż systemu operacyjnego?
    W każdym razie z Operą po windows nie było żadnych problemów.
    Miroo

  • 3. Data: 2008-04-09 10:30:39
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    Miroo wrote:

    > Użytkownik "niebieski" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    >

    > To chyba bardziej zależy od przeglądarki niż systemu operacyjnego?
    > W każdym razie z Operą po windows nie było żadnych problemów

    Pod Xp i IE działa. W linuksie nie działa firefox, konqueror, opera.
    Zainstalowałem nawet najnowsze wersje ww. i javy.
    Pod koniec marca jeszcze działało.

  • 4. Data: 2008-04-09 10:35:31
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Kwi, 12:30, niebieski <t...@n...pl> wrote:

    > Pod Xp i IE działa. W linuksie nie działa firefox, konqueror, opera.
    > Zainstalowałem nawet najnowsze wersje ww. i javy.
    > Pod koniec marca jeszcze działało.

    Czy problemy sa w chwili zatwierdzania hasla do transakcji?

  • 5. Data: 2008-04-09 10:35:45
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    krzysztofsf wrote:

    > Czy problemy sa w chwili zatwierdzania hasla do transakcji?
    Właśnie tak.

  • 6. Data: 2008-04-09 11:57:09
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Kwi, 12:35, niebieski <t...@n...pl> wrote:

    > Właśnie tak.

    Toto pojawilo sie kiedys w BPH
    Podaje odpowiedz jaka dostalem
    Szanowny Panie

    W nawiązaniu do naszej rozmowy telefonicznej, przekazuję Panu dostępne
    mi
    informacje na temat błędów występujących przy obsłudze naszej strony
    pod
    systemem operacyjnym Linux. . Nasz system na chwilą obecną wymaga
    całkowitej poloznizacji Linuxa czyli opcji ISO_8859_2, bez tego samo
    kodowanie naszej strony w systemie Linux może powodować błąd apletu.
    Z poważaniem,

    Uprzejmie informuję, iż błąd może być spowodowany błędnie ustawioną
    stroną
    kodową w systemie operacyjnym Linux (domyślenie UTF nawet dla
    dystrybucji z
    polską wersją językową, powinno być ISO_8859_2). Rozwiązaniem problemu
    jest
    modyfikacja pliku /etc/sysconfig/i18n (jest to lokalizacja default'owa
    -
    może być inna w zależności od dystrybucji). W pliku powinny się
    znajdować
    tylko następujące linie:

    LANG="pl_PL"
    SYSFONT="lat2-16"

    Po restarcie strona kodowa powinna być już ustawiona poprawnie.

    Kodowanie - brak polskich znaków

    Należy spróbować kompletnie spolonizować system:
    - czy w konsoli są polskie literki ?
    - czy po wpisaniu locale dostajemy LANG=pl_PL (czy mamy wygenerowane
    locale dla pl_PL.iso88592)
    - czy w zmiennych systemowych (export w bash mamy
    SYSFONT="pl_PL.ISO_8859_2" i LANG="pl_PL")
    - jak było poniżej, w pliku /etc/sysconfig/i18n powinny być :
    LANG=pl_PL
    SYSFONT=lat2-16 ( lub lepiej SYSFONT=lat2u-16
    UNIMAP=lat2u )
    SYSFONTACM=iso02
    - czy mamy zainstalowany pakiet console-tools, oraz czy mamy jakieś
    czcionki iso2 w katalogach /usr/lib/kbd/consolefonts/ oraz
    /etc/sysconfig/console/
    - czy w pliku /etc/sysconfig/keyboard jest:
    KEYTABLE="pl"
    - zresetować konsolę/ przelogować się, zresetować czcionkę poleceniem
    /sbin/setsysfont , załadować polską klawiaturę poleceniem loadkeys pl
    - uruchomić z tej konsoli przeglądarkę i spróbować wykonać przelew
    zwykły
    Problem jak zwykle może wystąpić w lokalizacji niektórych plików,
    różnie to
    może być rozwiązanie w różnych dystrybucjach.
    Może wystąpić też potrzeba głębszej konfiguracji, np. załadowania
    polskich
    fontów (polecenie consolechars -f lat2u-16.psf.gz) jeżeli powyższe
    czynności nie dadzą polskich krzaczków na konsoli. Automatyzację
    ładowania
    fontów można wtedy osiągnąć zmieniając/wpisując do /etc/rc.d/rc.font:
    setfont -v
    lat2u-16.psf.gz
    Może zajść również potrzeba przeedytowania pliku /etc/inputrc (lub
    ~/.inputrc), powinien on zawierać takie linie:
    set meta-flag on
    set convert-meta
    off
    set output-meta
    on

    Proszę sprawdzić/ustawić w katalogu /etc/sysconfig/i18n te ponizsze
    dwie
    zmienne
    Problem jaki tutaj moze sie pojawic, to iz ten katalog nie musi
    wystepowac
    we wszystkich dystrybucjach (w nich moze to byc rozwiazane nieco
    inaczej)
    dodatkowo nie wszystkie dystrybucje sa pod tym wzgledem przyjazne w
    konfiguracji polskich znaczków, niektóre wymagaja (lub wymagaly w
    bardziej
    zamierzchlych czasach) pelniejszej konfiguracji. Po rekonfiguracji
    dobrze
    jest zrobic restart.
    Do drugiej zmiennej chyba trzeba miec doinstalowany pakiet console-
    tools.

    Problem w kodowaniu znaków w systemie linux (prawdopodobnie jest to
    UTF8,
    powinno byc iso8859-2):

    Obecne rozwiązanie z zastosowaniem ustawień:

    Linux wymaga instalacji pakietu międzynarodowego i18n, który może nie
    być
    dostępny domyślnie w dystrybucjach amerykańskich.
    Rozwiązanie to jest doraźne i pozwala na pracę pod linuxem wyłacznie
    ze
    stroną kodową ISO-8859-2 (pod windowsem ten problem nie występuje -
    ten
    sam aplet jest wykorzystywany w Operze, a strona kodowa systemu to nie
    ISO-8859-2, jednak pod linuxem widocznie jest to problem). Obecnie
    jednak pracujemy nad uniezależnieniem komponentu od strony kodowej
    linuxa. W tej chwili dla linuxa jest konieczne supportowanie
    ISO-8859-2.

    Pakiet i18n jest częścią potrzebną dla lokalizacji w KDE - czyli dla
    użytkowników desktopu spod znaku KDE. Osobiście użwyam fluxboxa,
    blackboxa
    i gnoma, ale niektóre programy wymagają tego pakietu (i18n) więc jest
    on
    zainstalowany”.

  • 7. Data: 2008-04-09 12:05:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Kwi, 13:57, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    Osobiscie wiecej namieszalem niz ustawilem, ale okazalo sie, ze
    ustawienia Linux Educd wersja 7 zainstalowanego na dysku po
    dociagnieciu javy, idealnie obsluguje system BPH - i dysk wymienny z
    ta dystrybucja wrzucalem do transakcji.

  • 8. Data: 2008-04-09 12:51:30
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    krzysztofsf wrote:

> [...]
    > -
    > może być inna w zależności od dystrybucji). W pliku powinny się

    locale
    LANG=pl_PL
    LC_CTYPE="pl_PL"
    LC_NUMERIC="pl_PL"
    LC_TIME="pl_PL"
    LC_COLLATE="pl_PL"
    LC_MONETARY="pl_PL"
    LC_MESSAGES="pl_PL"
    LC_PAPER="pl_PL"
    LC_NAME="pl_PL"
    LC_ADDRESS="pl_PL"
    LC_TELEPHONE="pl_PL"
    LC_MEASUREMENT="pl_PL"
    LC_IDENTIFICATION="pl_PL"
    LC_ALL=

    w konsoli mam polskie znaki

> [...]
    > blackboxa
    > i gnoma, ale niektóre programy wymagają tego pakietu (i18n) więc jest
    dzięki za opis. Będę próbował.

  • 9. Data: 2008-04-09 12:53:06
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    krzysztofsf wrote:

> [...]
    > ustawienia Linux Educd wersja 7 zainstalowanego na dysku po
    > dociagnieciu javy, idealnie obsluguje system BPH - i dysk wymienny z
    Ja pewnie tez namieszam, a szkoda, bo mam niedawno na czysto zainstalowaną
    fedorę :-(

  • 10. Data: 2008-04-09 14:20:11
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    niebieski pisze:
    > Właśnie tak.

    A na czym polegają te problemy? Wciskasz przycisk "Zatwierdź" i co się
    dzieje? Przeglądarka próbuje ładować stronę, czy nie? Nie otwiera się
    nowa strona przez jakiś dłuższy czas, czy przechodzisz do strony z
    błędem? Jak wygląda ewentualna strona z błędem?

    Sprawdzę dziś wieczorem, czy u mnie działa. Na szybko: spróbuj jako root
    zmienić jedno ustawienie tcp. Sprawdź najpierw jaką ma wartość:

    cat /proc/sys/net/ipv4/tcp_window_scaling

    i jeśli jest różne od 0, ustaw:

    echo "0" > /proc/sys/net/ipv4/tcp_window_scaling

    Jeśli pomoże, możesz ustawić to na stałe w /etc/sysctl.conf:

    net.ipv4.tcp_window_scaling=0

    i po restarcie już będzie działać.

    Wbrew pozorom to może mieć znaczenie: u mnie pomogło na pewne problemy z
    serwerem orange.pl (przy aktywacji karty SIM).

    Marek