  • 1. Data: 2008-04-08 21:51:50
    Temat: Obniżenie bezpieczeństwa przez ING
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    Witam,

    Koresponduje z bankiem na temat wprowadzania autoryzacji przelewów za
    pomocą SMS.
    System ten w porównaniu do infroastruktury klucza publicznego (klucz
    mam u siebie na dyskietce) na pewno oferuje znacznie mniejsze
    bezpieczeństwo.
    Dodatkowo rezygnacja z autoryzacji niekótrych transakcji powoduje, że
    system przestaje byc odporny na działąnei trojanów i innych ciekawych
    robaczków.

    Co ciekawe bank cały czas powołuje sie na

    &65 pkt5 Bank zastrzega sobie prawo odmowy wykonania lub
    wwprowadzenia dodatkowych ograniczeń i zabezpieczeń w stosunku
    do dyspozycji składanych poprzez systemy bankowości
    elektronicznej.

    Tylko, że brak autoryzacji nie jest dodatkowym ograniczeńiem

    i przyesyła różne takie śmieszne odpowiedzi w stylu

    "Szanowny Panie,
    W odpowiedzi na Pana maila uprzejmie informuję, iż zgodnie
    z &65 pkt5 Bank zastrzega sobie prawo odmowy wykonania lub
    wwprowadzenia dodatkowych ograniczeń i zabezpieczeń w stosunku
    do dyspozycji składanych poprzez systemy bankowości
    elektronicznej. W związku z powyższą informację chciałam Pana
    poinformować, iż jednorazowe kody autoryzacyjne SMS, służące
    do potwierdzeń transakcji są jedyną możliwą i akceptowana
    przez Bank formą autoryzacji przelewów.
    Z poważaniem, ..........., ING Bank Śląski S.A. "

    Czyli wyłaczenie autoryzacji jest poniesieniem bezpieczeństwa

    "Szanowny Panie
    W odpowiedzi na Pana maila uprzejmie informuję, iż Bank dokonuje
    oceny dyspozycji internetowych uwzględniając wiele różnych
    parametrów m.in. kwota transakcji, rachunek beneficjenta,
    łączna suma kwot kolejnych transakcji, rodzaj składanej
    dyspozycji, historia składanych transakcji. W związku z tym,
    nie wszystkie transakcje wysyłane za pośrednictwem systemu,
    będą wymagały potwierdzenia za pomocą kodu SMS, jednakże moduł
    oceny ryzyka składnej dyspozycji klasyfikuje każdą transakcję.
    Z poważaniem ......... ING Bank Śląski S.A. "

    TYLKO CAŁY CZAS ZAPOMINA, ŻE RYZYKO MOŻE
    KALKULOWAC W ODNIESIENIU DO SWOICH ŚRODKÓW
    A NIE DO PIENIĘDZY KLIENTÓW.

    i w &63 pkt 2 dodaje

    Każda dyspozycja złożona przez użytkownika systemu bankowości
    elektronicznej
    za pośrednictwem tego systemu i poprawnie zautoryzowana jest
    równożnaczna z
    dyspozycją pisemną i posiadacza rachunki i nie może być kwestionowana.

    Czyli wyłączenie autoryzacji części przelewów jest ok. i za poronione
    pomysły banku odpowiada klient.

  • 2. Data: 2008-04-08 22:18:14
    Temat: Re: Obniżenie bezpieczeństwa przez ING
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 8 Apr 2008 23:51:50 +0200, "Dariusz Młyński"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Witam,
    >
    >Koresponduje z bankiem na temat wprowadzania autoryzacji przelewów za
    >pomocą SMS.

    Najwyższy czas zagłosować nogami, nie sądzisz?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 3. Data: 2008-04-09 08:08:08
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 8 Kwi, 23:51, "Dariusz Młyński" <m...@p...pl> wrote:
    m.in. kwota transakcji, rachunek beneficjenta,
    > łączna suma kwot kolejnych transakcji, rodzaj składanej
    > dyspozycji, historia składanych transakcji.

    Mhm, czyli wystarcy ze trojan przeleje na konto najpierw 10 groszy 10
    razy zeby potem mogl przelac bez potwierdzenia 5 tysiecy. bo to bedzie
    tylko 5 tysiecy i zlotowka. a konto beneficjenta bedzie ok bo przeciez
    10 razy juz przelew byl robiony. I o ile klient nie wie jakie sa
    limity kwot od ktorych system kwalifikuje czy jakie rodzaje transakcji
    to pewnie ci ktorzy kradna pieniadze taka wiedza posiadaja.

    Chyba jednak lepiej pokazac ING ze ten ich on-line to raczej sama lina.

  • 4. Data: 2008-04-10 09:24:56
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    SzalonyKapelusznik pisze:
> [...]
    > limity kwot od ktorych system kwalifikuje czy jakie rodzaje transakcji
    > to pewnie ci ktorzy kradna pieniadze taka wiedza posiadaja.

    Niekoniecznie, system wcale nie musi się opierać tylko na zbiorze
    stałych reguł. Można dodać np. elementy nie deterministyczne plus jakieś
    metody sztucznej inteligencji, sieci neuronowe czy programy genetyczne.
    Najpierw będzie uczony przez "specjalistów", później na własnych błędach.

    Po pierwsze ktoś musi wykraść login + hasło, a później pierwsza
    transakcja z autoryzacją spowoduje alarm użytkownika. W sumie nie jest
    tak tragicznie. Jak dotąd nie wymyślono 100% zabezpieczeń. Może wliczono
    w koszta np. bardziej elastyczną politykę reklamacji i dodatkowo system
    dba żeby niezależnie od warunków duże kwoty zawsze były autoryzowane.

    Sebastian

  • 5. Data: 2008-04-10 09:33:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Sebastian pisze:
    [...]

    > tak tragicznie. Jak dotąd nie wymyślono 100% zabezpieczeń. Może wliczono
    > w koszta np. bardziej elastyczną politykę reklamacji

    Wierzysz w to?
    KJ

  • 6. Data: 2008-04-10 09:41:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebastian <n...@n...com> writes:

    > Po pierwsze ktoś musi wykraść login + hasło, a później pierwsza
    > transakcja z autoryzacją spowoduje alarm użytkownika. W sumie nie jest
    > tak tragicznie. Jak dotąd nie wymyślono 100% zabezpieczeń.

    Eee tam. Po prostu silne zabezpieczenia sa zbyt trudne dla normalnego
    uzytkownika.

    > Może
    > wliczono w koszta np. bardziej elastyczną politykę reklamacji

    To by bylo cokolwiek nierozsądne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2008-04-10 09:56:20
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Kamil Jońca pisze:
    > Sebastian pisze:
    > [...]
    >
    > Wierzysz w to?
    > KJ

    No może rzeczywiście trochę się zapędziłem. Nie mam zielonego pojęcia
    jaki ten system jest naprawdę. Łatwo mi się komentuje bo prawie
    wszystkie środki przelewam krótko po wypłacie gdzie indziej, żadnych
    przelewów na przypadkowe konta.

    Tak czy inaczej bank nie udostępnia danych na podstawie, których można
    by rzetelnie ocenić bezpieczeństwo. Lamenty i zapewnienia o
    bezpieczeństwie są tak samo wiarygodne. Jak jest naprawdę przekonamy się
    już niedługo z mediów :)

    Sebastian

  • 8. Data: 2008-04-10 10:15:49
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Eee tam. Po prostu silne zabezpieczenia sa zbyt trudne dla normalnego
    > uzytkownika.

    Fakt nie do podważenia a i tak 100% zabezpieczeń nie ma.

    > To by bylo cokolwiek nierozsądne.

    Dlaczego? Zmieniamy system na wygodny dla użytkownika i tani w
    utrzymaniu ale generujący w sposób nieunikniony starty z włamań, których
    jednak wielkość jesteśmy w stanie kontrolować. Ta kontrola strat też
    musi być cechą systemu, w ING jest bo jest przecież mechanizm decydujący
    o wysłaniu SMS'a. Jeśli:

    straty z reklamacji + koszty nowego < koszt starego

    to wybieramy łatwiejszy system. Prosty rachunek ekonomiczny.
    Ale przyznaje że trudno mi sobie wyobrazić menadżera w banku, który by
    podjął taką decyzje, no bo w końcu:

    koszty nowego < straty z reklamacji + koszty nowego < koszt starego

    Chociaż może w Monako albo Szwajcarii, kto wie ;)

    Sebastian

  • 9. Data: 2008-04-10 10:31:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebastian <n...@n...com> writes:

    > Dlaczego? Zmieniamy system na wygodny dla użytkownika i tani w
    > utrzymaniu ale generujący w sposób nieunikniony starty z włamań,
    > których jednak wielkość jesteśmy w stanie kontrolować.

    To tak nie dziala - dziura w systemie, za ktora placi bank,
    natychmiast sciagnelaby wielu chetnych.

    Ale niezbyt realny.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2008-04-10 11:09:24
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > To tak nie dziala - dziura w systemie, za ktora placi bank,
    > natychmiast sciagnelaby wielu chetnych.

    Nie pisałem o dziurze w systemie, takiej jaka była np. w Polbanku.
    tylko o:
    zmniejszenie zabezpieczeń -> wzrost włamań i reklamacji
    Ciągle obstaje przy tym, że nie ma 100% szczelnych systemów, można tylko
    regulować strumień, którym pieniądze wyciekają.

    /-> straty, koszty utrzymania
    zabezpieczenia - > łatwość użycia
    \-> niezadowolenie oszukanych, opinia banku

    a to tylko najważniejsze elementy

    Banki ciągle szukają optymalnego rozwiązania i ciągle będą bo wszystkie
    te czynniki zmieniają się w czasie użytkowania systemu.

    Sebastian