  • 1. Data: 2023-04-29 20:38:44
    Temat: PeKaO -- wędrówki w czasie i przestrzeni...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    [pewnie powiedzą, że odwrotnie -- w przestrzeni i czasie...]

    - w nocy z czwartku na piątek zawnioskowałem i dostałem
    informację o problemie
    - w piątek rano zadzwonił ktoś w sprawie wniosku i powiedział,
    że przyczyny problemu można szukać w przejętym Idea Banku
    a rozwiązania -- w marmurze, choćby na Wiejskiej 45A
    - zadzwoniłem na Wiejską 45A, by upewnić się, że zdołam
    tam dokończyć wniosek
    - poszedłem na Wiejską 45A
    - dookoła pustki, w marmurze jeden pracownik, który
    na oko nadmiaru klientów nie uświadcza
    - dokończenie na Wiejskiej nie było możliwe, więc trzeba
    było jechać do miasta [ale wiocha... kolanka szwankują...]
    - zapytałem na Wiejskiej o godziny pracy marmuru na Zielonogórskiej
    i dowiedziałem się, że Zielonogórska pracuje do piątej; po
    upewnieniu się dostałem potwierdzenie, że wszystkie
    białostockie marmury poza Wiejską pracują do piątej
    a Wiejska pracuje do trzeciej; była ~14:30
    - pojechałem na Zielonogórską
    - Zielonogórska pracuje do 16:30, nie do piątej, ale
    byłem tam około 15, więc nie było źle
    - zdziwienie, bo Wiejska ma takie same uprawnienia
    - podejście do trudnego tematu
    - w 1997 miałem konto w PeKaO i nie spłaciłem debetu
    a konto zostało wypowiedziane przez bank w 2011 roku
    - sprawa będzie wyjaśniana i odpowiedzi mogę spodziewać
    się w piątek, 5 maja... [czyli same piątki? -- nawet
    23 w roku dają w sumie piątkę?...]

    PeKaO SA uważa, iż jestem mu winny 295,24 pln -- pokłosie
    rodzinnej firmy Elis wrogo ziejącej masakrą nawet zza grobu...

    W PeKaO dowiedziałem się, że bank pogodził się ze stratą, ale nie
    dostanę nigdzie kredytu czy kredytowej karty... Tu ostrożnie padło
    pytanie o moje ewentualne kredyty, więc odpowiedziałem, że mam teraz
    w Millennium dwie kredytówki (na ~13 kpln i ~23 kpln) a wcześniej
    miałem na nich więcej; miałem kredytówki w Citi i ING; kilkadziesiąt
    kredytówek galeriowych banków oraz debety -- choćby w Millennium
    40 kpln... Pokazałem w apce kredytówki z Millennium...

    -=-

    Podsumowując -- PeKaO nie chce dać 250, ale chce zabrać 295.24...
    Wszystko to można było osiągnąć bez marmurowej wizytacji, czyli
    jechałem niepotrzebnie?...

    Tego dnia pojechałem jeszcze w jedno miejsce -- też niepotrzebnie...

    -=-

    Kupiłem w Biedronce 42 litry mleka z Łowicza po 2.79 pln za litr
    i ~10 kg jabłek... W Carrefourze z roztargnienia zapomniałem o NIPie
    na paragonie... Skorygowanie skutkowało utratą 10% rabatu -- chyba,
    że miałbym kolejną apkę... Tedy sklonowałem apkę Carrefoura i było
    OK, ale w pewnym momencie obudziłem się... Po raz kolejny chciałem
    w tymże Carrefourze zapłacić za to samo coś ponownie -- Carrefour
    był czujny, nie dał się... ;) [to nie PeKaO, choć blisko w metrach...]

    Kiedyś tak chciałem tam (w tymże Carrefourze) kolejny raz zapłacić
    za mleko... Też bez skutku. ;)

    -=-

    Wracając do PeKaO -- konto od 2002 r lub od 2003 nie było przeze mnie
    używane, zostało awaryjnie wypowiedziane przez bank, ale debety zostały
    spłacone a owe 295.24 pln pasuje do niechcianej kredytówki -- kosztowała
    200 pln i zdecydowanie jej nie chciałem, lecz bank nie chciał ze mną
    rozmawiać ani o kredytówce, ani o czymkolwiek... Pamiętam jednak, że
    ostatecznie zrezygnował z tej karty...

    PeKaO nie chciał ze mną rozmawiać o moim koncie czy karcie...
    Liczył na skuteczne (coraz skuteczniejsze!) skubanie mego ojca...
    Ten jednak przeniósł się do PKO BP... Tam właśnie (dzięki postawie
    pracowniczki PKO BP) obiecał mi 1 kpln miesięcznie, co uratowało
    mnie przed głodową śmiercią... Z obietnicy swej ojciec wywiązywał
    się tak sobie... Taką zapłatę dostałem za pracę w rodzinnej firmie
    Elis, dającej na przełomie wieków szmal trudny do ogarnięcia umysłem
    zwykłych ludzi, startujących z okolic zera... 10 kpln dziennie na czysto
    (po odliczeniu wszelkich kosztów, w tym: zapłaty pracownikom,
    wszelkich składek ZUS, wszelkich podatków i utrzymania
    kilkuosobowej rodziny na dobrym (dziś byłby to bardo dobry)
    poziomie)
    nie starczyło do niezabijania mnie...

    Kościółek do tej pory pragnie uszczęśliwiać mnie tą formą -- bo
    jednak przeżyłem, mimo wydanego wyroku śmierci!!
    [mamusia w dupie miała ów wyrok? -- śmierć nie ma dupy]
    Tak duchowni dziękowali mi za masy słanego im przeze mnie szmalu!
    Lekko, ostrożnie licząc -- dobrowolnie przekazałem duchownym
    rzymskokatolickiego Kościoła co najmniej równowartość mieszkania,
    w którym teraz mieszkam...

    Tusk mówił, że ludzie mogą z głodu umierać, by tylko wprowadzić rynkowe
    zasady? Kościół tak mówił -- że mogę umrzeć z głodu, oby tylko rodzinna
    firma Elis przeżyła...

    Odmówiono mi i jedzenia, i oddychania!
    Oszukano mnie w ważnej sprawie -- by pozbawić mnie szmalu...
    Zabito resztki mej ostatniej firmy -- AMG, od Anny Moniki Gress...
    [Monika zabiła się wcześniej... Anna Monika Gress... dziś nawet
    gęsiej skórki nie wywołuje jej wspomnienie, lecz przeca pewnego
    dnia, a raczej nocy ściągnęła mnie w miejsce swej śmierci -- niemal
    w rocznicę, niemal o tej samej godzinie... otuliła mgłą tak straszną,
    że ciężko było zobaczyć na drodze cokolwiek... drodze wijącej się,
    górskiej, nad przepaściami... do dziś to pamię_tam... choć nie
    {} mgła była wówczas najstraszliwsza, lecz coś innego...]

    Inna firma, założona tylko pod jedną transakcję (która nie doszła do
    skutku) też miała w swej nazwie Monikę -- MHM... Pierwsze M było od
    imienia Monika, ale o inną Monikę chodziło... Mizarowcy chcieli ze
    mną ubić jakiś interes, ale z VATem, więc błyskiem założyłem firmę
    z VATem... AMG była bez VATu, bo tak mi pasowało. :)

    Założenie firmy kosztowało wtedy (w połowie dziewięćdziesiątych
    lat ubw.) ~jedną godzinę... :) Nie wiem, ile dzisiaj...

    Masa moich programów miała zaszyte lub jawnie podane imię Monika. :)
    Tradycyjnie ;) niektórzy z nas stosownymi edytorami podmieniali
    w gotowych (wówczas nazywanych taskami) programach (EXE, COM)
    sygnaturki itp. metadane, znacząc tak swą obecność...

    -=-

    Znajomi kiedyś pożyczyli od PeKaO forsę na wyjazd do Hiszpanii i tego
    długu nie spłacili. Jeden z nich później prowadził agencję PKO BP; żonę
    innego spotkałem w PKO BP, gdzie realizowała (bardzo wysokim kosztem)
    czek PeKaO SA na 5 kpln... [może odwrotnie? -- w PeKaO SA zamieniała
    czek PKO BP na 5 kpln w banknotach?...] Znajomy z agencją później
    orżnął PKO BP na grubą forsę i zwiał poza zasięg prawa RP...
    (bardzo często ,,pożyczał'' sobie z bankowej kasy -- pomimo
    niezapowiedzianych kontroli... pewnego dnia zabrakło, ponoć
    grubej forsy... więc szybciorem zwiał... ale chyba nie do
    Izraela...)

    -=-

    Od urodzenie mieszkam w Białymstoku -- od lat publikuję koordynaty,
    miałem trzy adresy zamieszkania -- wszystkie są tajemnicą Poliszynela
    a bankowi PeKaO SA są oficjalnie znane...

    -=-

    Mnie PeKaO kojarzy się zdecydowanie źle, ale skoro daje wisienki
    i 8%, spróbowałem ostrożnie podejść do tematu...

    Cały PiS źle kojarzę ostatnimi czasy:
    - rodzinna firma zdecydowanie dążąca do wydrenowania mnie
    - Nowy bezŁad MMorawieckiego
    - NIPy na paragonach
    - porąbane składki ZUS
    - porąbane ulgi (czasami *zwiększające* fiskalne obciążenia)
    - Towarzysz Pracy [czyli zaglądanie klientom pod kołdrę?]
    - wyszukiwanie pralek zdatnych do prania pieniędzy
    - PiSflacja czy PiSinflacja
    - obłędne kłamstwa -- szycie bardzo grubymi nićmi...

    - grubymi nićmi szyte jest twe dziewictwo
    - wypraszam sobie! zszywał mnie najlepszy
    chirurg z okolicy, cieniuteńkim catgutem!

    -=-

    Dobrze, że mam pralkę... Mogę wreszcie prać u siebie -- nie tylko
    pieniądze... Nie znalazłem nikogo, kto by chciał nacisnąć dupą :)
    na pralkę w zamian za stuzłotówkę, więc kupiłem w EuroAGD -- 110 pln
    drożej niż w sklepie przedstawiciela producenta... Dosłownie chodziło
    o ruszenie dupy? -- wystarczyło nacisnąć dupskiem tak, by lekko odchylić
    pralkę od pionu, co pozwoliłoby na wyciągnięcie styropianu spod tejże
    pralki?... Raczej nie wystarczyłoby... Trzeba by było nacisnąć tak
    z obu stron, czyli aż dwa ruszenia dupy, nie {} jedno... Czyli
    tylko 50 pln za jedno ruszenie dupskiem... ;)

    Nacisk z jednej strony pralki, lekkie odchylenie pralki od pionu
    i wyciągnięcie styropianu spod dwóch nóżek, po czym powtórka
    z rozrywki -- ponowny nacisk z przeciwnej strony pralki, ponowne
    odchylenie i wyciągnięcie styropianu spod pozostałych dwóch nóżek...
    (drugie odchylenie łatwiejsze, ale i trzeba uważać...)

    W necie narzekają na brak specjalistycznych kluczy koniecznych
    do wypoziomowania pralki? -- mam taki klucz... Płaski (7.77 mm
    wysokości) i 28 mm... [mógłbym go użyczyć via net?]

    Praleczka pierze cicho, ale głośno stuka -- stycznikami... Bierze trochę
    wody, rozmyśla, bierze kolejny raz i znów rozmyśla, wypuszcza ?około?
    litra, i znowu bierze... Wg mnie to pozostałość po dawnych wstępnych
    praniach -- tu nie ma ,,wstępnego''... [nie wiem, co ze zstępnym?...]
    Tedy czekam z wlaniem płynu do stosownego momentu... [wlewam płyn,
    gdy słyszę, że momenty były?...]

    Łatwa w obsłudze, stabilnie pracująca -- Candy potrafiła wędrować...
    Mieści się, ale miejsca zostaje niewiele po otworzeniu drzwiczek...
    Przed pralką stawiam plastikowy pojemnik na mokradła -- na styk...

    7 kg bawełny -- ale raczej mieści znacznie mniej; wyprodukowana
    niedawno (12 tydzień br.) we Włoszech... Dobrze parzy -- ale to
    moja pierwsza parząca, więc nie mam porównania... [ponoć teraz
    ciężko żyć bez pary -- zwłaszcza w kontekście sparzonego PIT?]

    Właśnie skusiłem się na pranie w temperaturze 30°C -- Obaczę,
    co uzyskam...

    Maksymalnie daje 90°C i 1200 rpm. Z 1200 rpm rzecz jasna korzystam.
    Po wysuszeniu paruję ;) -- aby było miękkie... Ponoć można parować
    lekko zabrudzone -- zamiast prać po paru godzinach noszenia...
    Sparowanie zwykle zmusza do suszenia, bo część ubrań jest lekko
    wilgotna... Nie wiem, jak parowanie wpływa na żywotność ubrań...
    Prasowanie przedłuża żywotność -- zabijając drobnoustroje...
    Wysoka temperatura prania -- drastycznie skraca żywotność ubrań,
    choć grzyby itp. saprofity morduje...

    Bęb_nowej suszarki (w pralce czy osobnej) nie mam...
    Rozwieszam i czekam...
    To mały problem zimą, gdy powietrze jest suche, ale spory latem, gdy
    względna wilgotność jest wysoka -- zbyt długie schnięcie skutkuje
    pleśniami... Niekoniecznie widocznymi czy choćby wyczuwalnymi nosem...

    Płytkie pralki zwykle nie mają więcej niż 1200 rpm -- głębokie
    oferują nawet 1800 rpm...

    [AGlapiński chyba ma więcej niż 1800 rpm -- skoro tak
    skutecznie wyciska z nas to, co daje nam do prania]

    Instalacja skutecznego klimatyzatora rozwiązałaby problem...
    W łazience mogę zejść na kilkanaście % względnej wilgotności,
    lecz kosztem zwiększenia temperatury -- nawet powyżej 33°C, co
    może nie być przyjemne: mydłom, płynom, nawet samej pralce?...

    Ale suszy skutecznie!!!

    -=-

    Tak naprawdę całe to pranie zamyka się w biciu piany i laniu wody?
    Także w wyciskaniu a teraz i w parowaniu?... Później -- w suszeniu
    i prasowaniu...

    Wszystkie pralki tak mają -- choćbym nie wiem, ile razy płukał, zawsze
    zostaje piana, choć płynu leję bardzo mało... Zwyczajnie piany nie
    można pozbyć się w takiej pralce, bo jakiekolwiek płukanie nie sięga
    fartucha... Przed ostatnim płukaniem warto zatrzy_mać pralkę i wytrzeć
    resztki piany z fartucha -- co zazwyczaj czynię...

    -=-

    7 kg raczej ;) nie wejdzie, ale po odwirowaniu ledwo widać to,
    co było prane i trzeba ostrożnie wyjmować -- by nie porwać,
    albowiem wszystko jest mocno wtłoczone w ścianki bębna...

    [ciekawe, czy pranie pieniędzy można zastąpić parowaniem...]

    -=-

    Paliwo drastycznie staniało, dolary USA tanieją -- sklepowe
    ceny nie spadają?... Mleko w promocji teraz jest droższe niż
    na początku roku?...

    VAT domowej elektryczności skoczył z 5% na 23% -- elektryczne
    opłaty skoczyły u mnie o 40%... (nie pamiętam -- z 5% czy z 8%)
    Zużywam coraz mniej, trzy miesiące nie miałem pralki... Koszt rośnie...

    [nic to... jakoś tam będzie... ważne, by nie zapomnieć o śmierci...
    a na starość ludziom szwankuje pamięć... wiec trzeba uważać...]

    -=-

    Współpracować z PeKaO czy nie współpracować -- oto jest pytanie...
    Czy może jednak zaskórniaki wlać do Santandera a z PeKaO tylko wziąć
    wiśnie i orzeszki?... PiS opłaca socjalną politykę (de facto -- kupuje
    elektorat) pieniędzmi zrabowanymi oszczędzającym... Ani myśli choćby
    o zmniejszeniu podatku Belki czy o podniesieniu stóp procentowych
    do realnego poziomu... Co najwyżej rozmyśla o skuteczniejszym
    mąceniu podatkowego ,,prawa'' -- by skuteczniej łowić jeleni... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 2. Data: 2023-05-01 04:35:30
    Temat: Re: PeKaO -- wędrówki w czasie i przestrzeni...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 kwi 2023 o 20:38, Eneuel Leszek Ciszewski przypomina,
    że nie wolno czytać tego, co zamyka kwadratowymi nawiasami!

> [...]
    > górskiej, nad przepaściami... do dziś to pamię_tam... choć nie
    > {} mgła była wówczas najstraszliwsza, lecz coś innego...]
    [dopiero po napisaniu tego postu pojąłem, że pojechałem do dziewczyny
    urodzonej w roku śmierci Gress a dziewczyna ta zaprosiła mnie na Boże
    Narodzenie, wiec niewiele brakowało, a byłbym w tym miejscu w rocznicę
    śmierci Gress, bo (jeśli dobrze pamiętam) Gress zginęła nieco przed
    północą, w wigilię Bożego Narodzenia wkrótce po wprowadzeniu w Polsce
    stanu wojennego; nie przyjechałem na Boże Narodzenie, bo uznałem to
    za zły pomysł -- przyjechałem tuż po tym święcie i przez tyle lat nie
    załapałem, że rok śmierci Gress pokrywa się z rokiem urodzin Milutkiej
    Istotki... śmierć mnie otuliła, ciemnością nocy i straszną mgłą zakryła
    łzy... nie płakałem z powodu śmierci Gress... niemal w ogóle o niej
    wówczas nie myślałem... tylko przez chwilę -- że to zdarzyło się
    gdzieś tu/tam... MI, czyli Milutka Istotka nie znała Grress...
    a jeśli cokolwiek o niej wiedziała -- nie ode mnie!]

    Urzędnicy skasowali moją firmę AMG rzekomo po nieudanej próbie
    pozyskania ode mnie jakiejś informacji bodajże w roku 2018,
    ale tak skasowali, że częściowo ;) firma ta nadal istnieje...
    Latem owego 2018 roku niemal nie zdrowiałem -- jakby
    uśmiercanie firmy AMG pokrywało się z uśmiercaniem mnie...

    Miewam tedy dylematy -- słać PIT-36 czy PIT-37?... ;)
    (w tym roku jeszcze mocniej skomplikowałem sytuację,
    nieumyślnie)

    US też ma dylemat -- ZUS zaliczył mi w 2017 roku lekarskie
    zwolnienia (dwa wyjazdy do Wieńca i coś jeszcze) dające mi
    zwrot 11 pln podatku, którego nie mogę odebrać z uwagi na
    superpozycję stanu ;) firmy AMG...

    Matka powiedziała mi, że któregoś razu dostała niezły ochrzan
    od urzędników, gdy powiedziała, że firmy AMG nie ma, więc nie
    śle PIT-36... Jakaś siła trzyma strzępy AMG na tym świecie...

    Ojca firma (choć nie istnieje) domaga się zerowych PIT-36...
    (tedy ślę i 37, i pusty 36 czy 36L -- nie pamię_tam...)

    -=-

    W 2017 roku ZUS dwakroć mnie wysłał do Wieńca -- będąc niemal
    pewnym mej odmowy z uwagi na makabryczną plajtę firmy Elis,
    wciągającą mnie w głębokie bagna... W 2017 roku pojechałem
    do Wieńca Zdroju trzy razy -- dwa razy z ZUS i raz z NFZ...
    To był dobry rok!!! Rok definitywnej śmierci rodzinnej firmy
    Elis -- którą błogosławić chciał osobiście polski papież na
    osobistą prośbę proboszcza Rabiczki... Papież zmarł, zanim
    odbyła się peregrynacja, podczas której miało mieć miejsce
    owe święcenie... Proboszcz zmarł ~rok później...
    Niespodziewanie... Jeszcze dzień czy dwa dni przed śmiercią
    gdzieś wyjeżdżał na odpust, tuż przed śmiercią odprawiał mszę,
    podczas której poczuł się źle, ale którą odprawił do końca...

    -=-

    Jestem dzieckiem śmierci. Kiedyś wyśmiewano się z tego. :)

    -=-

    Któregoś razu zapytała mnie, co ma uczynić, by mnie przekonać do
    swej przyjaźni. ;) Powiedziałem, że mogłaby mnie tak śmiertelnie
    uderzyć, by mnie nawet nie przestraszyć. Uznała, iż warunki są
    trudne ;) do spełnienia. Pewnego dnia kolejny raz spotkała się
    z moją odmową -- rozwścieczona nie na żarty uderzyła (ale nie
    kijem czy pięścią) mnie tak właśnie, by mnie zabić, wkładając
    w to uderzenie całą swą nagromadzoną latami wściekłość... Czas
    jakby rozciągnął się, patrzyłem na zbliżające się q mnie
    niebezpieczeństwo, którego celem było dosłownie staranowanie
    mnie i lekko odparowałem ów cios, nawet nie niepokojąc się,
    myśląc wówczas tylko o spełnieniu mego warunku... Trening czyni
    mistrzem -- pomyślałem... Odparowałem ów cios niezbyt elegancko,
    co kładzie lekki cień na całości tamtej chwili -- myślałem wówczas
    tylko o tym, że udało się to, co miało być tak trudne rzekomo... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 3. Data: 2023-05-04 15:53:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 kwi 2023 o 20:38, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Podsumowując -- PeKaO nie chce dać 250, ale chce zabrać 295.24...
    > Wszystko to można było osiągnąć bez marmurowej wizytacji, czyli
    > jechałem niepotrzebnie?...

    PeKaO podtrzymuje -- chce wziąć, nie dać.

    > Tego dnia pojechałem jeszcze w jedno miejsce -- też niepotrzebnie...
    > -=-
    > Kupiłem w Biedronce 42 litry mleka z Łowicza po 2.79 pln za litr

    Inflacja w dół -- ceny w górę... (przed paroma miesiącami płaciłem
    w Biedronce mniej niż teraz za litr 3.2% UHT)

    > Paliwo drastycznie staniało, dolary USA tanieją -- sklepowe

    Cena paliwa (samochodowego i nie tylko) jest sterowane przez
    państwo -- za sprawą DObajtka.

> [...]

    > opłaty skoczyły u mnie o 40%... (nie pamiętam -- z 5% czy z 8%)
    > Zużywam coraz mniej, trzy miesiące nie miałem pralki... Koszt

    - laptop wymieniony na ~10 krotnie mniej energożerny
    - coraz mniejszej mocy świetlówki (nierzadko też ~10 krotnie w dół)
    - pralki przez kwartał nie miałem (więc i nie używałem)

    > -=-

    > Współpracować z PeKaO czy nie współpracować -- oto jest pytanie...

    Nie współpracować...

    > Czy może jednak zaskórniaki wlać do Santandera a z PeKaO tylko wziąć

    Co najwyżej matce założyć -- by wziąć wisienki...

    > wiśnie i orzeszki?... PiS opłaca socjalną politykę (de facto -- kupuje
    > elektorat) pieniędzmi zrabowanymi oszczędzającym... Ani myśli choćby
    > o zmniejszeniu podatku Belki czy o podniesieniu stóp procentowych

    [słusznie Benedykt XVI przestrzegał przed Turczynem!]

  • 4. Data: 2023-06-04 01:27:41
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 kwi 2023 o 20:38, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Kupiłem w Biedronce 42 litry mleka z Łowicza po 2.79 pln za litr

    To był błąd! Miałem jeszcze trochę z poprzedniego zakupu
    a teraz bym kupił po 2.66 i dostałbym 10% cofkę z VeloBanku.

> [...]
    > w tymże Carrefourze zapłacić za to samo coś ponownie -- Carrefour
    > był czujny, nie dał się... ;) [to nie PeKaO, choć blisko w metrach...]

    W necie mógłbym kupić kilka pln taniej -- wliczając trans_port.

    > Dobrze, że mam pralkę... Mogę wreszcie prać u siebie -- nie tylko

    Bardzo dobrze!!!

    > pieniądze...

    Teraz jest tańsza -- chyba o 20 pln... Ale już nie mogłem wytrzy_mać...

    Kolana znów bolą -- choć chodzić mogę...

    > Praleczka pierze cicho

    Lubię to!!!

    > Łatwa w obsłudze

    > Właśnie skusiłem się na pranie w temperaturze 30°C -- Obaczę,
    > co uzyskam...

    Piorę tak... Może źle czynię... 30 lat temu prałem głównie w 60°C...
    Zbyt wysoka temperatura niszczy szmaty... Kiedyś ubrania były/miałem
    lepszej jakości...

    > Po wysuszeniu paruję ;) -- aby było miękkie... Ponoć można parować
    > lekko zabrudzone -- zamiast prać po paru godzinach noszenia...

    Raczej wolę kolejne pranie...

    > [AGlapiński chyba ma więcej niż 1800 rpm -- skoro tak
    > skutecznie wyciska z nas to, co daje nam do prania]

    [wiadomo -- bardzo duży dom, baseny... to i głęboką pralkę zmieści...
    głębsze dają lepszy wycisk...]

> [...]
    > i prasowaniu...

    > [ciekawe, czy pranie pieniędzy można zastąpić parowaniem...]

    [może potrzebna zmiana ustawy?...]

    > Paliwo drastycznie staniało, dolary USA tanieją -- sklepowe
    > ceny nie spadają?... Mleko w promocji teraz jest droższe niż
    > na początku roku?...

    Ale tanieje...

    > Współpracować z PeKaO czy nie współpracować -- oto jest pytanie...

    Nie współpracować!!! Velo dał matce debet za free -- to znaczy na
    razie zabrał %%, ale ma zwrócić...

    > Czy może jednak zaskórniaki wlać do Santandera a z PeKaO tylko wziąć

    Ominąłem i Santandera -- tym razem...

> [...]
    > do realnego poziomu... Co najwyżej rozmyśla o skuteczniejszym
    > mąceniu podatkowego ,,prawa'' -- by skuteczniej łowić jeleni... ;)

    Pamięć mnie zawodzi...
    Już 04 czerwca -- moje imieniny już za mną a pamięci (do
    laptopa z Intelem) nie mam... Czekam na dostarcze_nie...

    -=-

    Dziś jakaś politykalna rewolucja?
    Jakie to szczęście, że jestem apolityczny!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 5. Data: 2023-11-24 23:51:27
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

> [...]

    > pytanie o moje ewentualne kredyty, więc odpowiedziałem, że mam teraz
    > w Millennium dwie kredytówki (na ~13 kpln i ~23 kpln) a wcześniej

    Teraz jeszcze 13 kpln tygodniówki.
    Właśnie w tych dniach obrasta %% w Velo.

> [...]

    > -=-

    > Kupiłem w Biedronce 42 litry mleka z Łowicza po 2.79 pln za litr

    Ależ drogo!!! Niedawno było 3.2% tłuszczu po 1.99 (kupiłem 96 litrów)
    w Biedronce i 1.5% (nie kupiłem, bo i magazynowy stan niemal pod korek,
    i (co ważniejsze) wg matki 1.5% tłuszczu nie jest smaczne, i nie miałem
    ochoty na wyciąganie samochodu -- rzadko jeżdżę) po 1.64 pln w Lidlu...

> [...]
    >    Lekko, ostrożnie licząc -- dobrowolnie przekazałem duchownym
    >    rzymskokatolickiego Kościoła co najmniej równowartość mieszkania,

    Wg mnie za dużo -- nie można tak rozpychać się łokciami, trzeba i innym
    ludziom dać szanse na zbawienie ich dusz...

    > Tusk mówił, że ludzie mogą z głodu umierać, by tylko wprowadzić rynkowe
    > zasady? Kościół tak mówił -- że mogę umrzeć z głodu, oby tylko rodzinna
    > firma Elis przeżyła...

    Nie przeżyła -- choć ją finansowo ratowałem oszczędnościami pochodzącymi
    w znacznej mierze z orzeszków i wisienek... [w Lidlu migdały są tańsze
    od różnorakich orzechów: brazylijskich, nerkowców, włoskich, laskowych
    i innych... najdroższe są prażone laskowe -- wszystkie teraz w promocji]

> [...]

    > Mnie PeKaO kojarzy się zdecydowanie źle, ale skoro daje wisienki
    > i 8%, spróbowałem ostrożnie podejść do tematu...

    Dziś mogę podziękować Polskiej Kasie Opieki SA. :)
    [Polska KasIa Opieki]

> [...]
    >     - porąbane ulgi (czasami *zwiększające* fiskalne obciążenia)
    >     - Towarzysz Pracy [czyli zaglądanie klientom pod kołdrę?]
    [pod koc, pod pierzynę, do siana...]
> [...]

    > z obu stron, czyli aż dwa ruszenia dupy, nie {} jedno... Czyli
    > tylko 50 pln za jedno ruszenie dupskiem... ;)

    ZTCP chciałem dać 200 jednej (konkretnej) osobie, więc jednak
    100 za jedno ruszenie...

> [...]
    >    odchylenie i wyciągnięcie styropianu spod pozostałych dwóch nóżek...
    >    (drugie odchylenie łatwiejsze, ale i trzeba uważać...)

    Teraz prawe kolanko znów szwankuje -- tedy je bandażuję...

    Jak 40 lat temu -- nawet tymi samymi bandażami, nieco ;) spranymi...
    Co najmniej jeden z tych bandaży kupiłem na Węgrzech, w Egerze. Jeden
    ma ślady z zajęć Przysposobienia obronnego -- brzegi są pomalowane, tak
    by łatwiej były widoczne ,,jodełki''... Jacek podczas zajęć namiętnie
    bandażował pachwiny Uli -- pokazując, że domowe prace starannie
    odrabiał... [razem z ową Ulą... nie tylko bandażowanie pachwin
    i piersi dobrze mu szło -- także masaż serca, o czym starannie
    opowiedział, gdy zapytałem go, czy w masażu nie przeszkadzają piersi...]

    > Praleczka pierze cicho, ale głośno stuka -- stycznikami... Bierze trochę

    Jestem bardzo zadowolony!

    > Właśnie skusiłem się na pranie w temperaturze 30°C -- Obaczę,
    > co uzyskam...

    Raczej takie pranie jest złym pomysłem.

    > Współpracować z PeKaO czy nie współpracować -- oto jest pytanie...

    Nie wszedłem w konfidencję z PeKaO -- wszedłem z Velo...

    > Czy może jednak zaskórniaki wlać do Santandera a z PeKaO tylko wziąć

    Z Santandera też nie skorzystałem...

    > wiśnie i orzeszki?... PiS opłaca socjalną politykę (de facto -- kupuje
    > elektorat) pieniędzmi zrabowanymi oszczędzającym... Ani myśli choćby
    > o zmniejszeniu podatku Belki czy o podniesieniu stóp procentowych

    Nowe władze zlikwidują ów podatek?...

    > do realnego poziomu... Co najwyżej rozmyśla o skuteczniejszym
    > mąceniu podatkowego ,,prawa'' -- by skuteczniej łowić jeleni... ;)

    To mącenie wołało o pomstę do nieba...

    -=-

    Właśnie przed chwilą obejrzałem fotki sprzed 4 lat... Rozpadające się
    ogrodzenie terenu kościoła w Brześciu Kujawskim i piękna tablica
    w kościelnej ścianie upamiętniająca śmierć prezydenckiej pary
    i 94 ofiar katastrofy... [Komasa twardo utrzymuje, że ofiar
    było 95 -- stąd te waśnie?]

    -=-

    Umowa z Velo zaowocowała [laskowe są owocami?] nieźle: po 6hpln
    orzeszków, 100+50 wisienek, chyba %% od bezpłatnego debetu (nie
    miałem ochoty na sprawdzanie efektów trzymania owego szmalu na
    oszczędnym w Velo -- dlatego chyba) i nieskrępowany dostęp do
    całego szmalu... Na Skarbonkach mam nadal 8%...

    Tedy ;) -- dzięki PeKaO, żeś mnie wówczas nie ch_ciała...

    Teraz trzeba poszukać innego banku dającego orzeszki...
    [albo migdały bądź pis_tacje?]

    Może do Kotecka?... Niebawem kończę też 3% cofkę w CA...

    Do Aliora ie tęsknię...

    -=-

    https://youtu.be/18dvncX80h8?t=5765

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 6. Data: 2023-11-29 21:13:35
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 cze 2023 o 01:27, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > To był błąd! Miałem jeszcze trochę z poprzedniego zakupu
    > a teraz bym kupił po 2.66 i dostałbym 10% cofkę z VeloBanku.

    Wszelkie cofki wówczas wykorzystałem, więc z 10% nici...
    We wrześniu i październiku miałem niedosyt w CA -- 3%...

    > Kolana znów bolą -- choć chodzić mogę...

    Teraz chodzę w ortezach... Chyba kupię kolejną na wszelki wypadek...

    > [wiadomo -- bardzo duży dom, baseny... to i głęboką pralkę zmieści...
    > głębsze dają lepszy wycisk...]

    [Mnie pozostają droższe i płytsze -- dające mniej rpm...]

    > [może potrzebna zmiana ustawy?...]

    [wkrótce zmiana władzy? -- z 'Dobrej zmiany' na lepszą?...]

    Amerykański dolar zszedł do poziomu z 16 lutego 2022 roku.
    https://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/USD
    3,9478 PLN za USD

    > Ale tanieje...

    Staniało:
    - w Biedronce 1.99 pln za litr 3.2%
    - w Lidlu 1.64 pln za litr 1.5%
    gdzie %% mówią o zawartości tłuszczyku...

    Mam zapas. :) Termometr pokazuje w garażu kilka°C powyżej
    zer, więc na razie mróz nie zagraża...

    > Nie współpracować!!! Velo dał matce debet za free -- to znaczy na
    > razie zabrał %%, ale ma zwrócić...

    Tak pół roku -- po czym matka wypowiedziała umowę o ów limit...

    > Ominąłem i Santandera -- tym razem...

    Czego (rzecz jasna?) nie żałuję. :)
    [teraz ludzie żałują inwestycji w PiSowskie banki?...]

    Teraz są obietnice zniesienia tego podatku...

    - Podatek jest znośnie niski?... ;)

    > -=-

    > Pamięć mnie zawodzi...
    > Już 04 czerwca -- moje imieniny już za mną a pamięci (do
    > laptopa z Intelem) nie mam... Czekam na dostarcze_nie...

    I w laptopie z Intelem (24 GiB plus 2 GiB na grafikę) już mi nie
    brakuje RAMek, i (20 GiB łącznie z grafiką) w laptopie z Athlonem...
    Wreszcie luzik...

    > -=-

    > Dziś jakaś politykalna rewolucja?
    > Jakie to szczęście, że jestem apolityczny!

    Teraz to dopiero rewolucja!!!
    [RGiertych obłowi się?]

    -=-

    W Polsce zapowiadają jatki; ukraińskie rzeźnie przerabiają miesięcznie
    ze dwa i pół tysiąca ton armatniego mięsa sprowadzanego z Rosji; Hamas
    tratowany jest przez Żydów...

    [tylko na Zachodzie bez zmian... jak w I wojnie światowej...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 7. Data: 2023-11-30 18:00:02
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 lis 2023 o 21:13, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Wszelkie cofki wówczas wykorzystałem, więc z 10% nici...
    > We wrześniu i październiku miałem niedosyt w CA -- 3%...

    Łącznie około 30 pln -- w znacznej mierze zawiniło złe
    liczenie... Gdyby nie błędne liczenie straty byłyby
    znacznie mniejsze... 50-6.43-13.02=30,55

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s