    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PeKaO -- wędrówki w czasie i przestrzeni...
    Date: Fri, 24 Nov 2023 23:51:27 +0100

    W dniu 29 kwi 2023 o 20:38, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > PeKaO SA uważa, iż jestem mu winny 295,24 pln -- pokłosie
    > rodzinnej firmy Elis wrogo ziejącej masakrą nawet zza grobu...

    > W PeKaO dowiedziałem się, że bank pogodził się ze stratą, ale nie
    > dostanę nigdzie kredytu czy kredytowej karty... Tu ostrożnie padło
    > pytanie o moje ewentualne kredyty, więc odpowiedziałem, że mam teraz
    > w Millennium dwie kredytówki (na ~13 kpln i ~23 kpln) a wcześniej

    Teraz jeszcze 13 kpln tygodniówki.
    Właśnie w tych dniach obrasta %% w Velo.

    > miałem na nich więcej; miałem kredytówki w Citi i ING; kilkadziesiąt
    > kredytówek galeriowych banków oraz debety -- choćby w Millennium
    > 40 kpln... Pokazałem w apce kredytówki z Millennium...

    > -=-

    > Podsumowując -- PeKaO nie chce dać 250, ale chce zabrać 295.24...
    > Wszystko to można było osiągnąć bez marmurowej wizytacji, czyli
    > jechałem niepotrzebnie?...

    > Tego dnia pojechałem jeszcze w jedno miejsce -- też niepotrzebnie...

    > -=-

    > Kupiłem w Biedronce 42 litry mleka z Łowicza po 2.79 pln za litr

    Ależ drogo!!! Niedawno było 3.2% tłuszczu po 1.99 (kupiłem 96 litrów)
    w Biedronce i 1.5% (nie kupiłem, bo i magazynowy stan niemal pod korek,
    i (co ważniejsze) wg matki 1.5% tłuszczu nie jest smaczne, i nie miałem
    ochoty na wyciąganie samochodu -- rzadko jeżdżę) po 1.64 pln w Lidlu...

    >    Kościółek do tej pory pragnie uszczęśliwiać mnie tą formą -- bo
    >    jednak przeżyłem, mimo wydanego wyroku śmierci!!
    >    [mamusia w dupie miała ów wyrok? -- śmierć nie ma dupy]
    >    Tak duchowni dziękowali mi za masy słanego im przeze mnie szmalu!
    >    Lekko, ostrożnie licząc -- dobrowolnie przekazałem duchownym
    >    rzymskokatolickiego Kościoła co najmniej równowartość mieszkania,
    >    w którym teraz mieszkam...

    Wg mnie za dużo -- nie można tak rozpychać się łokciami, trzeba i innym
    ludziom dać szanse na zbawienie ich dusz...

    > Tusk mówił, że ludzie mogą z głodu umierać, by tylko wprowadzić rynkowe
    > zasady? Kościół tak mówił -- że mogę umrzeć z głodu, oby tylko rodzinna
    > firma Elis przeżyła...

    Nie przeżyła -- choć ją finansowo ratowałem oszczędnościami pochodzącymi
    w znacznej mierze z orzeszków i wisienek... [w Lidlu migdały są tańsze
    od różnorakich orzechów: brazylijskich, nerkowców, włoskich, laskowych
    i innych... najdroższe są prażone laskowe -- wszystkie teraz w promocji]

> [...]
    > czek PeKaO SA na 5 kpln... [może odwrotnie? -- w PeKaO SA zamieniała
    > czek PKO BP na 5 kpln w banknotach?...] Znajomy z agencją później
    > orżnął PKO BP na grubą forsę i zwiał poza zasięg prawa RP...
    > (bardzo często ,,pożyczał'' sobie z bankowej kasy -- pomimo
    > niezapowiedzianych kontroli... pewnego dnia zabrakło, ponoć
    > grubej forsy... więc szybciorem zwiał... ale chyba nie do
    > Izraela...)

    > Mnie PeKaO kojarzy się zdecydowanie źle, ale skoro daje wisienki
    > i 8%, spróbowałem ostrożnie podejść do tematu...

    Dziś mogę podziękować Polskiej Kasie Opieki SA. :)
    [Polska KasIa Opieki]

    > Cały PiS źle kojarzę ostatnimi czasy:
    >  - rodzinna firma zdecydowanie dążąca do wydrenowania mnie
    >  - Nowy bezŁad MMorawieckiego
    >     - NIPy na paragonach
    >     - porąbane składki ZUS
    >     - porąbane ulgi (czasami *zwiększające* fiskalne obciążenia)
    >     - Towarzysz Pracy [czyli zaglądanie klientom pod kołdrę?]
    [pod koc, pod pierzynę, do siana...]
> [...]

    > pieniądze... Nie znalazłem nikogo, kto by chciał nacisnąć dupą :)
    > na pralkę w zamian za stuzłotówkę, więc kupiłem w EuroAGD -- 110 pln
    > drożej niż w sklepie przedstawiciela producenta... Dosłownie chodziło
    > o ruszenie dupy? -- wystarczyło nacisnąć dupskiem tak, by lekko odchylić
    > pralkę od pionu, co pozwoliłoby na wyciągnięcie styropianu spod tejże
    > pralki?... Raczej nie wystarczyłoby... Trzeba by było nacisnąć tak
    > z obu stron, czyli aż dwa ruszenia dupy, nie {} jedno... Czyli
    > tylko 50 pln za jedno ruszenie dupskiem... ;)

    ZTCP chciałem dać 200 jednej (konkretnej) osobie, więc jednak
    100 za jedno ruszenie...

    >    Nacisk z jednej strony pralki, lekkie odchylenie pralki od pionu
    >    i wyciągnięcie styropianu spod dwóch nóżek, po czym powtórka
    >    z rozrywki -- ponowny nacisk z przeciwnej strony pralki, ponowne
    >    odchylenie i wyciągnięcie styropianu spod pozostałych dwóch nóżek...
    >    (drugie odchylenie łatwiejsze, ale i trzeba uważać...)

    Teraz prawe kolanko znów szwankuje -- tedy je bandażuję...

    Jak 40 lat temu -- nawet tymi samymi bandażami, nieco ;) spranymi...
    Co najmniej jeden z tych bandaży kupiłem na Węgrzech, w Egerze. Jeden
    ma ślady z zajęć Przysposobienia obronnego -- brzegi są pomalowane, tak
    by łatwiej były widoczne ,,jodełki''... Jacek podczas zajęć namiętnie
    bandażował pachwiny Uli -- pokazując, że domowe prace starannie
    odrabiał... [razem z ową Ulą... nie tylko bandażowanie pachwin
    i piersi dobrze mu szło -- także masaż serca, o czym starannie
    opowiedział, gdy zapytałem go, czy w masażu nie przeszkadzają piersi...]

    > Praleczka pierze cicho, ale głośno stuka -- stycznikami... Bierze trochę

    Jestem bardzo zadowolony!

    > Właśnie skusiłem się na pranie w temperaturze 30°C -- Obaczę,
    > co uzyskam...

    Raczej takie pranie jest złym pomysłem.

    > Współpracować z PeKaO czy nie współpracować -- oto jest pytanie...

    Nie wszedłem w konfidencję z PeKaO -- wszedłem z Velo...

    > Czy może jednak zaskórniaki wlać do Santandera a z PeKaO tylko wziąć

    Z Santandera też nie skorzystałem...

    > wiśnie i orzeszki?... PiS opłaca socjalną politykę (de facto -- kupuje
    > elektorat) pieniędzmi zrabowanymi oszczędzającym... Ani myśli choćby
    > o zmniejszeniu podatku Belki czy o podniesieniu stóp procentowych

    Nowe władze zlikwidują ów podatek?...

    > do realnego poziomu... Co najwyżej rozmyśla o skuteczniejszym
    > mąceniu podatkowego ,,prawa'' -- by skuteczniej łowić jeleni... ;)

    To mącenie wołało o pomstę do nieba...

    -=-

    Właśnie przed chwilą obejrzałem fotki sprzed 4 lat... Rozpadające się
    ogrodzenie terenu kościoła w Brześciu Kujawskim i piękna tablica
    w kościelnej ścianie upamiętniająca śmierć prezydenckiej pary
    i 94 ofiar katastrofy... [Komasa twardo utrzymuje, że ofiar
    było 95 -- stąd te waśnie?]

    -=-

    Umowa z Velo zaowocowała [laskowe są owocami?] nieźle: po 6hpln
    orzeszków, 100+50 wisienek, chyba %% od bezpłatnego debetu (nie
    miałem ochoty na sprawdzanie efektów trzymania owego szmalu na
    oszczędnym w Velo -- dlatego chyba) i nieskrępowany dostęp do
    całego szmalu... Na Skarbonkach mam nadal 8%...

    Tedy ;) -- dzięki PeKaO, żeś mnie wówczas nie ch_ciała...

    Teraz trzeba poszukać innego banku dającego orzeszki...
    [albo migdały bądź pis_tacje?]

    Może do Kotecka?... Niebawem kończę też 3% cofkę w CA...

    Do Aliora ie tęsknię...

    -=-

    https://youtu.be/18dvncX80h8?t=5765

    --