    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: PKO -- bank emerytów?
    Date: Fri, 10 Mar 2023 12:14:40 +0100

    Idealny dla emerytów -- drogo, nieprzyjemnie, irracjonalnie...

    - próba BLIKOwania na telefon:
    - pilotażowe 11 groszy przeszło
    - właściwe 2221 zablokowało aplikację
    (nawet podglądu nie ma) i dostęp via WWW
    - próby odblokowania via WWW:
    - porażka
    - próba odblokowania dostępu via telefon:
    - idź do marmuru
    - próba odblokowania dostępu w marmurze:
    - dzwoń na mlinię
    - próba rozwiązania umowy:
    - zostaw dychę na wszelki wypadek
    (brak prośby o numeru konta na
    który ewentualnie tę dychę przeleją)

    Dostęp zablokowany został bez widocznego powodu wczoraj, gdzieś
    pomiędzy 22 godziną i 23 podczas słania pieniędzy na numer
    telefonu zarejestrowany w PKO... (czyli na matki konto w innym
    banku; na konto, z którego były wysyłane przelewy do PKO;
    ostatni przelew przywędrował z tego konta wczoraj; ewentualny
    złodziej musiałby kraść coś, co najpierw dał!)

    Matka dzwoni do banku, na początku rozmowy jest w doskonałym
    humorze... Śpiewająco przepełza weryfikacyjne pytania
    (zwykle na pytanie o panieńskie nazwisko matki -- podaje
    swoje panieńskie, ale tym razem wyjątkowo podaje poprawne!

    [może dlatego, że jest noc? może dlatego, że
    nudzi się i w tle (słuchając zapewne bardzo
    ważnych komunikatów i merytorycznych przemów)
    coś zapisuje?... miewa problemy z szybkim
    i przypomnieniem REGONu, którego na co dzień nie używa])

    i zatrzymuje się... Osoba z banku (nie wiem, czy białkomat, czy
    plastykowa inteligencja) proponuje wysłanie matce SMS, który
    matka ma zwrócić obsługantce **podczas** rozmowy, na co nie
    zezwala telefon... (nie można jednocześnie gadać i odbierać
    SMS) Można zadzwonić z innego numeru... Więc ,,wykręcam''
    matce ze swego i wstępnie podaję numer klienta, po czym
    przekazuję mój telefon matce... Niby proste -- gadać będzie
    z mego, SMS przywędruje na jej... Nic z tego!! Jakiś SMS
    z banku do matki przybywa, ale... Ów SMS jedynie informuje
    o nadciągającej ;) rozmowie telefonicznej...
    Robi się późno -- rozmowy nie ma...

    Dziś rano dzwoni do matki telefon -- matka wściekła, bo głodna, głodna,
    bo [taka zniewaga krwi wymaga, więc] matka przygotowuje się do polania
    krwi... (jak wiadomo -- trzeba na czczo) Z laboratorium matka zamierza
    powędrować do marmuru, by zaproponować rozwiązanie ;) problemu...

    W marmurze (nie jestem mocny w rachunkach) co najmniej cztery
    obsługantki i moja matka -- jako klientka oraz ja, jako kierowca...
    Przed matką była jakaś osoba podczas naszej wizyty...
    Po nasz już nikogo nie dostrzegłem z klientów do czasu
    naszego wyjścia a byliśmy dość długo... (dwie gotówkowe
    wypłaty, rozwiązanie umowy, próba odblokowania dostępu...)

    -=-

    Na ten (jakże pracowity i czujny!) personel trzeba płacić,
    więc bank skubie emerytów jak może...

    -=-

    Wcześniej bank policzył sobie 6.90 pln -- bo brakowało wlania 1kpln...
    Na prośbę o wyjaśnienie -- bank wyjaśnił, że pobrał słusznie i długim
    pismem zaproponował skierowanie sprawy do rzecznika itd... [być może
    nawet do samego cara wszechświata -- ważna sprawa wymaga ważnych ludzi!]

    Matka, jako emerytka ma w wiadomym miejscu metalowy szmal -- czyli
    raczej ;) nie zwraca uwagi na wydatki mniejsze od dychy... Ojciec
    (choć mi wisi sporo szmalu od lata) tak samo... Zapewne podobne
    podejście do złomu mają polscy emeryci w ogóle...

    -=-

    Skoro matka rozwiązuje problem -- po co jej odblokowanie dostępu?...
    Od 16 dnia miesiąca n do 15 16 dnia miesiąca n+1 trzeba wydać
    kartą co najmniej 300pln, by bank nie policzył i co najmniej
    1kpln trzeba wlać w miesiącu... Wypowiedzenie trwa 30 dni,
    ale z jakiegoś powodu teraz trwa 25... Białkomat tłumaczy, że
    25, aby ominąć jakieś święto... Za chwilę okazuje się, że kłamie...

    - w marcu wpłata jest
    - do 15 marca bezgotówkowe operacje są
    - konto zamknie się około 4 kwietnia; najbliższe naliczenie
    prowizji nastąpić by mogło dopiero w maju, czyli niemal
    miesiąc po zniknięciu konta, ale białkomat twierdzi, że
    nawszelkowypadkowa dycha jest rozsądnym posunięciem
    i jednocześnie nie pyta o numer, na który bank mógłby
    przelać tę dychę, gdyby okazała się zbędna...

    Pytam białkomat -- kiedy wypadnie ów dzień 25 od dzisiaj, na co
    słyszę coś na kształt -- >>nie wiem, trzeba sprawdzić<... i sprawdza...

    Nieco wcześniej mówi o 25 dniach celem ominięcia święta...
    Teraz nie wie, czy to maj, czy jeszcze kwiecień...

    -=-

    Najwyraźniej emeryci uważają szmal mniejszy od dychy (czyli
    metalowy) za nieważny, za śmieciowy -- więc bank emerytów
    chętnie ów szmal przygarnia...

    -=-

    Jestem niewyspany... Zawiozłem matkę do laboratorium i marmuru,
    więc wcześnie wstałem a nie byłem przygotowany na tę sytuację...
    Gdyby nie cyrk z PKO -- i wcześniej bym odszedł ;) na nocny ;)
    spoczynek i spałbym dziś do południa, lub dłużej -- wróżąc na
    podstawie pogody... W Białymstoku pada śnieg i jest pochmurno,
    na drogach jest ślisko (co najmniej do 10 rano żadne pługi nie
    jeździły jezdniami -- tylko chodniki były odśnieżane blokowym
    sprzętem) i tak sobie bezpiecznie...

    Tedy me pisanie idzie mi nieskładnie...

    -=-

    Matka ma osobiste w: AB, CA, MB, PKO...
    Czas najwyższy na Paribas?... Czy już za późno na wiśnie?...

    -=-

    Kolejnym kłamstwem jest niemożliwość marmurowego odblokowania dostępu:
    - ojciec kiedyś tak odblokował (mówił, że ciężko było, ale...)
    - podczas pobytu w marmurze matka mogła zadzwonić na mlinię

    Jak było z ojcem? Odblokowanie trwało chyba godzinę...
    Dlaczego uparł się na marmur? -- bo telefonicznie było to niemożliwe!!!
    Via telefon ojciec gadał długo i namiętnie -- bezskutecznie!!!

    Matka też na wszelkie sposoby usiłowała odblokować telefonicznie,
    powołując się na wiek, stan zdrowia itd... Nic z tego!!! Ostatecznie
    mogła zamówić kuriera do mieszkania... ;)

    Na to wszystko są pieniądze -- emerytów oskubywanych przez PKO!!!

    Kurier u matki ww mieszkaniu mógłby odblokować -- marmurowy
    białkomat nie mógł...

    -=-

    Przy okazji odezwa do dzieciatych!!!

    Jeśli wam Kaczucha mówi, że nie ma szmalu na waloryzację (dziś
    już śmiesznego) sztandaru, zapytajcie o koszt wnioskowania...

    - emerytury docierają bez wniosków
    - 500+ raz za razem wymaga jakiegoś wnioskowania...

    Emerytury w RP są zmienne:
    - co jakiś czas inflacyjnie waloryzowane
    - co jakiś czas dopełzają dodatki pielęgnacyjne czy
    inne (choćby z uwagi na przekroczenie 100 roku życia)
    - każdy ma indywidualnie naliczoną emeryturę

    Sztandarem 500+ jest jednakowo owinięte każde dziecię...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'