  • 1. Data: 2008-10-02 11:29:55
    Temat: Oprocentowanie 10,5% na 18 miesięcy - OSZUSTWO?
    Od: "elektron3999" <e...@w...pl>

    nie musze chyba mowic czyja to oferta

    co wy na to 10,5% na 18 miesięcy
    to w skali roku tylko 7%

  • 2. Data: 2008-10-02 11:43:58
    Temat: Re: Oprocentowanie 10,5% na 18 miesięcy - OSZUSTWO?
    Od: "elektron3999" <e...@w...pl>

    Użytkownik "elektron3999" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gc2bqn$7si$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > nie musze chyba mowic czyja to oferta
    >
    > co wy na to 10,5% na 18 miesięcy
    > to w skali roku tylko 7%

    A jednak oszusci :-)
    Pytanie czy bank może podawać oprocentowanie w skali innej niż roku bo
    np. mając w banku X lokate na 24 miesiące z oprocentowaniem stałym 8% pisząc
    jeżykiem PKO (bp zdeje sie)

    moe napisać o tej samej lokacie że:

    - mam lokate 8% na 2 lata
    - mam lokate 16% na 2 lata

    przegiecie

  • 3. Data: 2008-10-02 11:49:16
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    elektron3999 pisze:
> [...]
    > np. mając w banku X lokate na 24 miesiące z oprocentowaniem stałym 8% pisząc

    nie - mozesz napisac:
    mam lokate 8% rocznie 2-letnia
    mam lokate 16% w skali 2 lat.

    Co innego czy jest to etyczne- wg mnie nie jest

  • 4. Data: 2008-10-02 12:04:41
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "elektron3999" <e...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:gc2bqn$7si$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > nie musze chyba mowic czyja to oferta
    >
    > co wy na to 10,5% na 18 miesięcy
    > to w skali roku tylko 7%

    OIDP reklamę widzianą w tiwi, powiedziane tam było
    całkiem wyraźnie: 10,5% __ZA__ 18 miesięcy.

    Pewno reklamują się też w gazetach, ale mi umknęło
    i nie wiem jak to wygląda na obrazku w druku - ale
    w serwisie internetowym napisano też jednoznacznie:
    __ZA__ lokatę 18-miesięczną 10,5%
    A obok małymi literkami:
    (...) maksymalna (...) w skali 18 miesięcy (...),
    (...) w skali roku (...) 7%.

    Trzeba tylko uważnie czytać (i słuchać).

    Owszem, żerowanie na cudzej nieuwadze może podpadać
    pod wyłudzenie (o ile dojdzie do transakcji).
    Jednak z drugiej strony zakładając lokatę chyba zawsze
    należy dokładnie wypytać o (lub przeczytać) wszystkie
    warunki...?
    Gdyby w reklamie powiedzieli, że dają 500% rocznie,
    to poleciałbyś zakładać lokatę i nie spytał?

    Maciek

  • 5. Data: 2008-10-04 12:32:38
    Od: "elektron3999" <e...@w...pl>

    > Gdyby w reklamie powiedzieli, że dają 500% rocznie,
    > to poleciałbyś zakładać lokatę i nie spytał?

    Nie poleciałbym
    to tekie 500% jak i 10,5% za (czy na) 18% miesuęcy to podpada raczej pod
    prowidenta a nie pod bank

    Po porstu bank ktory daje tak sformulowane oferty moim zdaniem sie zaszmaca

  • 6. Data: 2008-10-06 12:42:49
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:gc2chg$etr$1@inews.gazeta.pl...
    > mam lokate 16% w skali 2 lat.
    > Co innego czy jest to etyczne- wg mnie nie jest

    etyka i banki? :))))))))))))) - naprawdę dobre - przecież oni ciąglę
    kombinują jak oskubać przysłowiowego Kowalskiego z kasy
    i to nieważne czy pożyczjąc mu kasę czy, o zgrozo, pożyczając od niego kasę

    --
    pozdrawiam
    P.