  • 1. Data: 2010-11-21 20:19:06
    Temat: "Odwrócona" półgroszówka - ktoś próbował
    Od: no spam please <s...@g...com>

    Witam

    Zalety zaokrągleń znane są miłośnikom depozytów (zwłaszcza z
    jednodniową
    kapitalizacją) od dawna. Wiadomo o co chodzi - jeżeli za dany dzień
    wychodzi np. 0.006 PLN odsetek, to bank dopisze ich 0.01, co podnosi
    efektywne oprocentowanie o kilkadziesiąt procent w stosunku do
    nominalnego.

    A jakby zastosować podobny - tylko, że "odwrócony" - manewr przy
    spłacie
    kredytu walutowego? Np. taki scenariusz:
    Rata: 220 CHF
    Kurs sprzedaży waluty: 2.9780

    Przy normalnej spłacie: 220*2.978=655.16
    Ale z drugiej strony, co by było gdyby na rachunek spłaty wysłać
    przelew
    0.02 PLN ?
    0.02/2.978=0.006, czyli po zaokrągleniu 0.01 CHF .
    Jeżeli teraz więc spłacimy całą ratę takimi przelewami, to wyniesie
    ona
    440 PLN - 32.9% mniej niż przy spłacie "po bożemu". W najbardziej
    optymistycznym przypadku (przy najbardziej pasującym kursie) da się w
    ten
    sposób obniżyć ratę o 50%.

    Oczywiście, żeby było to możliwe spełnione muszą być przynajmniej dwa
    warunki:
    - bank kredytujący musi umożliwiać ręczną spłatę raty (czyli żadnego
    automatycznego pobierania z konta) i to w wielu przelewach (to chyba
    akurat norma)
    - trzeba mieć możliwość złożenia kilkudziesięciu tysięcy przelewów

    W moim przypadku oba te warunki zachodzą (spłacam z mbanku - jakoś bym
    to sobie oskryptował) i aż mnie korci żeby spróbować. Z drugiej strony
    mam świadomość, że to jednak jest trochę na granicy fraudu.
    Poza tym zastanawiam się czy się komuś w mBanku jakaś czerwona lampka
    nie zapali gdy zobaczy 22000 jednakowych przelewów.
    BTW - ktoś wie jak banki rozliczają się z KIRem za przelewy? Od
    sztuki,
    czy od wartości?

    Generalnie mam do Was kilka pytań:
    - Czy ktoś może już czegoś takiego próbował i może się podzielić
    opinią
    - Co w ogóle sądzicie na ten temat?
    - Czy waszym zdaniem można uznać, że coś takiego jest nielegalne (albo
    jakiś inny sposób daje któremuś z banków uzasadnione podstawy do
    roszczeń)
    - Czy potraficie może mniej więcej oszacować jakiego rzędu jest liczba
    przelewów wychodzących z mbanku per sesja. Chodzi mi o to, czy te
    moje
    20000 przelewów byłoby zauważalne.
    - widzicie jakieś dodatkowe ryzyka (poza celowym przetrzymaniem
    przelewu
    przez któryś z banków - co przy niekorzystnej zmianie kursów może
    zniweczyć
    całą akcję)

    Z góry dziękuję za opinie.
    MK

  • 2. Data: 2010-11-21 20:29:37
    Temat: Re: "Odwrócona" półgroszówka - ktoś próbował
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 21-11-2010 21:19, no spam please pisze:
    > W moim przypadku oba te warunki zachodzą (spłacam z mbanku - jakoś bym
    > to sobie oskryptował) i aż mnie korci żeby spróbować. Z drugiej strony

    A jak się oskryptowuje mBank?

  • 3. Data: 2010-11-21 20:35:09
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "no spam please" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    6g2000vbz.googlegroups.com...

    > to sobie oskryptował) i aż mnie korci żeby spróbować. Z drugiej strony
    > mam świadomość, że to jednak jest trochę na granicy fraudu.

    Czy ja wiem? Mnie się to nie wydaje być na granicy fraudu. A pomysł ciekawy.

    > BTW - ktoś wie jak banki rozliczają się z KIRem za przelewy? Od
    > sztuki,
    > czy od wartości?

    Od sztuki na 99%. Ale MacGregor będzie wiedział na 100%.

    > - Czy waszym zdaniem można uznać, że coś takiego jest nielegalne (albo
    > jakiś inny sposób daje któremuś z banków uzasadnione podstawy do
    > roszczeń)

    IMO nie daje.

  • 4. Data: 2010-11-21 20:41:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-11-21, no spam please <s...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > akurat norma)
    > - trzeba mieć możliwość złożenia kilkudziesięciu tysięcy przelewów

    A nie ma jeszcze trzeciego haczyka? Minimalna kwota przelewu?
    Ja na swoim mBankowym walutowym mam jakieś groszę z dawnej lokaty w EUR.
    Nie da się tego przelać, ze względu na zbyt niską kwotę przelewu, więc
    podejrzewam że tutaj przy spłacie kredytu mechanizm może być podobny.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2010-11-21 20:48:47
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > Nie da się tego przelać, ze względu na zbyt niską kwotę przelewu, więc
    > podejrzewam że tutaj przy spłacie kredytu mechanizm może być podobny.

    ja zrobilem w ramach testu kiedys przelew elixirem 2, czy 3 groszy
    na docelowy ror/chf w millenium i zaksiegowali mi po przeliczeniu 0.01 chf.
    procentowo bylo do przodu, ale nie wyborazam sobie tego na wieksza skale :)

  • 6. Data: 2010-11-21 20:48:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/21/2010 09:35 PM), MarekZ wrote:
> [...]
    > grup
    6g2000vbz.googlegroups.com...

    > Czy ja wiem? Mnie się to nie wydaje być na granicy fraudu. A pomysł

    Jak dla mnie to nie na granicy tylko wręcz fraud :).

    I kilka/kilkanaście tysięcy transakcji oskryptowanych dodatkowo może być
    z powodzeniem uznane za DDoS i cracking :).

    > Od sztuki na 99%. Ale MacGregor będzie wiedział na 100%.

    > IMO nie daje.

    IMO ogólnie "zasady współżycia społeczniego" dają jakieś uzasadnienie. +
    solidna przewaga banku w ewentualnym konflikcie (BTE , BIK).

    Był kiedyś przypadek z jakimś biurem maklerskim któregoś banku (a może
    funduszem?). Zlecało się transakcję telefonicznie i w ciągu kilku dni
    trzeba było potwiedzić zlecenie faksem. Ale transakcja

    W zależności od tego czy po telefonie kurs wzrósł czy spadł,
    potwierdzało się faksem albo nie. Jacyś sprytni zarobili całkiem sporo w
    ten sposób.

    Tylko teoretycznie, bo bank kasy nie wypłacił. Z tego co pamiętam sprawa
    otarła się o sąd i bank wygrał.

    p. m.

  • 7. Data: 2010-11-21 21:41:32
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 21 Lis, 21:19, no spam please <s...@g...com> wrote:

    > - Co w ogóle sądzicie na ten temat?

    Do zrobienia, oskryptowanie to generalnie pikuś, o ile po zrobieniu
    któregoś identycznego przelewu nie odetną Ci dostępu do konta, ale
    ponieważ saldo będzie cały czas pozwalało na operacje to nie powinno
    się nic wydarzyć przy zlecaniu przelewów.

    > - Czy potraficie może mniej więcej oszacować jakiego rzędu jest liczba
    >   przelewów wychodzących z mbanku per sesja. Chodzi mi o to, czy te
    > moje
    >   20000 przelewów byłoby zauważalne.

    Według moich, nie popartych żadnymi danymi, obliczeń wynika, że byłoby
    to drugie tyle co pozostali klienci, więc znacząco.

> [...]
    > przelewu
    >   przez któryś z banków - co przy niekorzystnej zmianie kursów może

    W tym, że przeszłoby to raz, a potem blokada konta - np. dostałbyś
    osobistego doradcę, który potwierdzałby potem telefonicznie każdy
    przelew.

    Ale koncepcja warta wypróbowania, więzienie za to nie grozi, tylko
    gdyby zaczęto wykorzystywać taki mechanizm masowo to natychmiast
    wprowadzono by opłaty za przelewy i wprowadzono ich minimalną wartość.

  • 8. Data: 2010-11-21 21:54:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-21 22:41, Tomek z Wawy pisze:

    > W tym, że przeszłoby to raz, a potem blokada konta - np. dostałbyś
    > osobistego doradcę, który potwierdzałby potem telefonicznie każdy
    > przelew.

    Widzę tu pewną analogię z GSM i FCT - jak Kowalski dzwoni po
    atrakcyjnych stawkach do swojej cioci, albo wykonuje jej przelew na 1gr,
    to ok.

    Ale jak robi to firma - dzwoniąc non stop przez FCT, albo wykonując
    20 tysięcy przelewów po Xgr, to źle :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-11-21 23:24:32
    Od: Michal <n...@n...org>

    Próbowałem tego w MBanku jakiś czas temu (około 2 lata wstecz) i
    niestety nie działało jak piszesz- trzeci przelew już zaokrgąlał się w
    dół. Nie dam za to głowy, ale raczej tak było.
    Spróbuj puścić 5 przelewów o jednakowej kwocie i zobacz, co będzie.

    Poza tym- czy przelewy wewnętrzne w danych bankach idą przez KIR? Bo
    raczej na pewno nie- więc i opłaty za nie ponoszone przez banki można
    pominąć w rozważaniach (zakładam że chcesz ten eksperyment przeprowadzać
    na przelewach wewnętrznych)/

    Michał

  • 10. Data: 2010-11-21 23:43:00
    Od: no spam please <s...@g...com>

    On Nov 21, 9:29 pm, zdumiony <z...@j...pl> wrote:

    > A jak się oskryptowuje mBank?

    Tutaj
    http://pastebin.com/JYTPCW0e

    wrzuciłem bardzo prosty przykład tego co ja bym potrzebował
    (automatyczny login i kilkukrotne odpalenie
    zdefiniowanego przelewu - kwota jest już wypełniona).
    Java+HtmlUnit - bez problemu powinno dać się przerobić na jakiś język
    skryptowy typu groovy/beanshell itp.

    Kiedyś w necie widziałem też jakieś perlowe api.