  • 11. Data: 2011-12-27 14:11:43
    Temat: Re: Odwrócona hipoteka - Nie dajmy się oszustom!!!
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-27 14:44, mvoicem pisze:

    > Nie to miałem na myśli.
    >
    > Miałem na myśli to, że z punktu widzenia funduszu, alternatywą do
    > zainwestowania w odwróconą hipotekę p. Władysławy, jest odkładanie tej
    > samej kwoty na lokatach.

    Porównujesz zatem różne rzeczy. Przy "odkładaniu na lokatę" fundusz "ma"
    397zł po pierwszym miesiącu. W odwróconej hipotece ma 397zł oraz 300
    tysięcy w nieruchomości. Nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie to są
    dwie diametralnie różne sytuacje.

    > Jeżeliby rata miała być tak jak mówisz 800zł, to po 26 latach miałbym z
    > lokat 597 tys zł. Więc nie opłaca mi się inwestować w p. Władysławę z
    > której będę miał 300 tys. Taką ratę owszem, mogę zaoferować, ale za
    > mieszkanie warte 597 tys.

    Poprawna optyka: po 26 latach jesteś od 26 lat właścicielem
    nieruchomości, a zapłaciłeś za nią - statystycznie - w połowie okresu,
    czyli po 13 latach od kupna.

    > Ja nie twierdzę że deal który fundusz zaoferował p. Władysławie jest dla
    > niej korzystny. Ale znowu nie popadajmy w przesadę, 26 lat to nie 128
    > jak wyliczył "redaktor portalu".
    >
    > Przy założeniu że statystycznie p. Władysława będzie żyła 17 lat, a ja
    > jestem altruistą który chce zarobić tyle zarobiłby na lokacie, ona tego
    > mieszkania nie zdewastuje i nie będę miał problemu z eksmitowaniem jej
    > wnuków które w międzyczasie zamieszkają - zaoferowałbym jej kwotę 855zł/mc

    Ciągle mówisz o tym zarabianiu na lokacie. Ja po prostu uważam, że nie
    możesz porównywać tego do tego. Jeśli kupujesz mieszkanie DZIŚ, to
    musisz dać pieniądze OD RAZU, fakt że spłacasz ratami, i spłacasz mniej
    niż kapitał, to sytuacja niekorzystna tylko i wyłącznie dla sprzedającego.

    Jeszcze raz: mieszkanie kupiłeś dziś, nie masz żadnych pieniędzy "na
    odkładanie na lokatę", są to bowiem pieniądze należne sprzedawcy. Ty w
    zamian jesteś właścicielem mieszkania.

    > Ale ty nie licz odwróconej hipoteki kalkulatorem do kredytu
    > hipotecznego. Takie liczenie ma sens, jeżeli od razu wchodzisz w
    > posiadanie tego mieszkania (czyli np. możesz je sprzedać, wynając, mieć
    > z niego jakiś pozytek).

    I to jest właśnie ten pożytek - po pierwsze spłaca mieszkanie bez
    odsetek. Po drugie, biorąc pod uwagę długość życia - kupi to mieszkanie
    za cenę PONIŻEJ WARTOŚCI.

    > Nędznie widzę możliwość zaciągnięcia kredytu pod mieszkanie z dożywociem.

    Formalnie nie ma przeszkód.

    > Porównaj to z innymi metodami inwestycji (patrz moje wyliczenia dot.
    > lokaty).

    Pokażesz mi lokatę, gdzie mogę sobie odkładać 400zł/mies., a jako bonus,
    w momencie jej zakładania, dostanę jeszcze mieszkanie,niechby i z
    dożywociem? Bo - jeśli już mamy porównywać - to do takiej właśnie sytuacji.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-12-27 14:19:27
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    [...]
    > Jeszcze raz: mieszkanie kupiłeś dziś, nie masz żadnych pieniędzy "na
    > odkładanie na lokatę", są to bowiem pieniądze należne sprzedawcy. Ty w
    > zamian jesteś właścicielem mieszkania.

    Bzdura.
    Masz z jednej strony pieniądze (które możesz wrzucić na lokatę), z
    drugiej należności które, będą się stopniowo stawały wymagalne.
    To trochę tak jakbyś powiedział, że zaraz po tym, jak bank ci wypłaci
    kredyt w gotówce, to nie masz, żadnych pieniędzy bo jesteś winien
    bankowi kwotę kredytu.

    KJ

    Wiesz, tryb tekstowy w Linuksie ma się tak do DOSu
    jak F-117A do paralotni. (c) Dawid Kuroczko

  • 13. Data: 2011-12-27 14:30:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.12.2011 15:00), Zenek wrote:
    > 26 lat czyli pani wiesia dostanie 26x12x350 zeta =109 200zl czyli 1/3
    > wartosci mieszkania ktore za 26 lat bedzie warte 500 tysiecy. Dodatkowo
    > cala te pozyczke wrzucamy w koszta czyli czynsz za to mieszkanie.

    Skąd Ci się wzięło 500 tys i 350zł?

    > Jakas lokata da ci taki zysk ?

    Te 26x12x350 , na lokacie na 5.99% da Ci na końcu 261 tys zł.

    p. m.

  • 14. Data: 2011-12-27 14:31:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-27 15:19, Kamil Jońca pisze:
    > Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Bzdura.
    > Masz z jednej strony pieniądze (które możesz wrzucić na lokatę), z

    Fundusz żadnych pieniędzy raczej nie ma i o to w tym biznesie chodzi.
    Ot, rozpoczynamy działalność z kilkoma tysiącami, aby mieć z czego
    wypłacić kilka pierwszych rent, a potem jedziemy na kredytach na hipotekach.

    Nie ma co dorabiać ideologii, Fundusze nie tracą nic, nie mogąc
    inwestować pieniędzy, których nie mają.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2011-12-27 14:34:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-27 15:30, mvoicem pisze:

    > Te 26x12x350 , na lokacie na 5.99% da Ci na końcu 261 tys zł.

    Bez kupna mieszkania Fundusz takich pieniędzy mieć nie będzie. Nie sądzę
    bowiem, aby interes ten tworzyły osoby szukające "gdzie by tu
    zainwestować te swoje setki milionów".

    Przykładowo kapitał zakładowy Funduszu Hipotecznego DOM S.A. nie
    starczyłby nawet na kupno jednego "statystycznego" mieszkania w Warszawie.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2011-12-27 14:36:33
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > hipotekach.
    >
    > Nie ma co dorabiać ideologii, Fundusze nie tracą nic, nie mogąc

    No dobrze, ale jakie to ma znaczenie dla obliczeń?
    KJ

    Spokojnie... To tylko prowokacja.

  • 17. Data: 2011-12-27 14:37:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.12.2011 15:34), Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Przykładowo kapitał zakładowy Funduszu Hipotecznego DOM S.A. nie
    > starczyłby nawet na kupno jednego "statystycznego" mieszkania w Warszawie.

    A co to ma do rzeczy?

  • 18. Data: 2011-12-27 14:43:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-27 15:36, Kamil Jońca pisze:

    > No dobrze, ale jakie to ma znaczenie dla obliczeń?

    Takie, że jak kupuję dzisiaj mieszkanie warte 300 tysięcy, ale znajdę
    tak ciulowatego sprzedawcę, że zgodzi się na zapłatę za 10 lat, to
    przecież mu nie powiem: to nie 300 tysięcy, tylko 200, bo chcę sobie
    poinwestować twoje środki na giełdzie.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2011-12-27 14:45:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-27 15:37, mvoicem pisze:

    > A co to ma do rzeczy?

    Odpisałem w odnodze Kamilowi Jońcowi.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2011-12-27 14:49:55
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > tak ciulowatego sprzedawcę, że zgodzi się na zapłatę za 10 lat, to
    > przecież mu nie powiem: to nie 300 tysięcy, tylko 200, bo chcę sobie

    Ale właśnie o to chodzi, że MOŻESZ tymi pieniędzmi obracać na giełdzie,
    zainwestować w złoto czy przemyt narkotyków. Byleby za owe 10 lat mieć z
    czego wypłacić UMÓWIONĄ kwotę (czyli owe 300 tys. a nie 200). I tyle.
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/