  • 21. Data: 2009-03-31 15:17:14
    Temat: Re: Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej?
    Od: k...@w...pl

    > Bez zwiazku jesli karta nie zostala utracona.

    Skoro to nie dotyczy, to w regulaminie nie ma ani slowa o kradzieży
    zdalnej. Czyli mogą mnie tak kraść na potęgę? Wydaje mi się że
    kradzież karty i kradzież z karty to to samo.

  • 22. Data: 2009-03-31 21:25:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@w...pl writes:

    > Czy pisać odpowiedz na ich reklamację, czy od razu walić do prawnika?

    Kwestia indywidualnego wyczucia. Moze bank nie do konca zrozumial
    o co naprawde chodzi? Musza miec czarno na bialym, ze dana transakcja to
    byl fraud (a nie np. klient zapomnial) wykonany (z pewnoscia) bez
    przedstawienia karty oraz bez utraty karty przez klienta, a wiec takze
    zupelnie niezawiniony i niezalezny od klienta.

    > Na co się powoływać? Wydaje mi się że ten chargeback powinien dawno
    > zalatwić sprawe.

    Chargeback to instrument, z ktorego korzysta bank. Klienta to nie
    powinno interesowac.

    > Poza tym zaraz po dokonaniu kradzieży zablokowali mi
    > karte, nie mogli tego zrobić przed kradzieżą?

    Nie, jesli nie sa jasnowidzami.

    > Nie mogę weryfikować
    > niepewnych transakcji na telefon?

    W praktyce, nie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2009-03-31 21:27:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@w...pl writes:

    > Skoro to nie dotyczy, to w regulaminie nie ma ani slowa o kradzieży
    > zdalnej. Czyli mogą mnie tak kraść na potęgę? Wydaje mi się że
    > kradzież karty i kradzież z karty to to samo.

    Roznica jest zasadnicza. Kradziez karty wymaga pewnego "udzialu"
    klienta i moze zostac zauwazona przed proba transakcji.
    --
    Krzysztof Halasa