  • 11. Data: 2009-03-31 08:20:12
    Temat: Re: Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie wiem czy arbitraż to odpowiednia strona, gdyż aby to miało sens to
    > obie strony musza wyrazic cheć rozstrzygnięcia sporu przy pomocy
    > arbitrazu.

    zanim coś takiego napiszesz to może poczytaj czym się zajmuje arbiter
    bankowy: www.zbp.pl

    bank tutaj nie ma nic do gadania i nie musi się na arbitraż zgadzać, ww.
    działa na wniosek klienta banku i dla niego właśnie został stworzony

    oczywiście alternatywą dla arbitra jest sąd cywilny, a raczej jest o co
    walczyć, bo kwota niebagatelna!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2009-03-31 09:08:36
    Od: k...@w...pl

    > zanim coś takiego napiszesz to może poczytaj czym się zajmuje arbiter
    > bankowy:www.zbp.pl

    Dzieki za info, ale powstaje kolejne pytanie, czy arbiter cos wogóle
    pomoze, gdyż §1 ust.2 Regulaminu Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego
    mówi:
    "Dla celów Regulaminu przyjmuje się, że konsumentem jest osoba
    fizyczna, która zawiera umowę z bankiem w celu nie związanym z
    działalnością gospodarczą."
    Karta z której dokonano kradzieży jest kartą MasterCard Business,
    czyli jest kartą związaną z działalnością gospodarcza. Czy mimo to
    mogę oddać sprawę do arbitra bankowego?

  • 13. Data: 2009-03-31 09:22:06
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    k...@w...pl writes:

    > Karta z której dokonano kradzieży jest kartą MasterCard Business,
    > czyli jest kartą związaną z działalnością gospodarcza. Czy mimo to
    > mogę oddać sprawę do arbitra bankowego?

    Niestety nie.

    Ale może to i lepiej, bardziej wierzę w sprawiedliwość sądu niż
    arbitra (była już taka sprawa z PKO BP...).

    MJ

  • 14. Data: 2009-03-31 12:35:18
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Niestety nie.
    >
    > Ale może to i lepiej, bardziej wierzę w sprawiedliwość sądu niż
    > arbitra (była już taka sprawa z PKO BP...).
    >
    > MJ

    jeżeli karta dot. dz. gosp. to nie ma sensu pisać do arbitra, sąd może i
    jest bardziej skuteczny, ale koszty, czaso- i pracochłonność tego
    rozwiązania są zdecydowanym minusem...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2009-03-31 12:36:20
    Od: k...@w...pl

    > Niestety nie.
    >
    > Ale może to i lepiej, bardziej wierzę w sprawiedliwość sądu niż
    > arbitra (była już taka sprawa z PKO BP...).
    >
    >   MJ

    W takim razie proszę o pomoc.

    Na razie napisałem pismo do banku w odpowiedzi na ich zakończenie
    reklamacji. Próbuje ich wypunktować że w podpisanym regulaminie jest o
    ich odpowiedzialności finansowej, a ja nie złamałem żadnego punktu
    umowy i nie mogą mi nic zarzucić. Nawet na dokumentach przy każdej
    nowej karcie jest napisane że "MasterCard Business zapewni Państwu
    również komfort i bezpieczeństwo." Wiec czuje sie całkowicie oszukany,
    zapewniają o bezpieczeństwie a tu lipa. Zastanawia mnie też dlaczego
    Bank mi odpowiada a nie MasterCard?

    Jak złożyć pozew do sądu i jakiego? Robić to samemu, czy może uderzyć
    do UOKiKu i próbować za pomocą jakiejś organizacji konsumenckiej?

  • 16. Data: 2009-03-31 13:15:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > również komfort i bezpieczeństwo." Wiec czuje sie całkowicie oszukany,
    > zapewniają o bezpieczeństwie a tu lipa. Zastanawia mnie też dlaczego

    bo to bank wydał kartę i ją rozlicza...

    > Jak złożyć pozew do sądu i jakiego? Robić to samemu, czy może uderzyć
    > do UOKiKu i próbować za pomocą jakiejś organizacji konsumenckiej?

    udaj się do prawnika i zajmij się tematem profesjonalnie, jeżeli karta
    jest firmowa to koszty wynajęcia ww. będziesz sobie mógł rozliczyć

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2009-03-31 13:31:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@w...pl writes:

    > "Warunkiem przejęcia przez Bank odpowiedzialności za skutki finansowe
    > utraty karty są:

    Bez zwiazku jesli karta nie zostala utracona.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2009-03-31 13:35:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@w...pl writes:

    > Na razie napisałem pismo do banku w odpowiedzi na ich zakończenie
    > reklamacji. Próbuje ich wypunktować że w podpisanym regulaminie jest o
    > ich odpowiedzialności finansowej,

    Nie chodzi o odpowiedzialnosc banku. Bank nie musi tu za nic odpowiadac,
    bank po prostu powinien (w pewnym sensie) anulowac transakcje, zabierajac
    pieniadze sprzedawcy. Sprzedawca nic nie moze na to poradzic, takie sa
    warunki akceptowania kart, ktorych sie nie widzi na oczy.

    > Zastanawia mnie też dlaczego
    > Bank mi odpowiada a nie MasterCard?

    Odpowiedzi MC mozna sie spodziewac w wyjatkowych przypadkach. Raczej nie
    w tak prostych jak ten.

    Bank po prostu chce oszukac swojego klienta, bo nie chce mu sie
    wyegzekwowac zobowiazan wynikajacych z zasad panujacych w MC. Jaki to
    bank tak w ogole?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2009-03-31 14:08:37
    Od: k...@w...pl

    On 31 Mar, 15:35, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
> [...]

    > pieniadze sprzedawcy. Sprzedawca nic nie moze na to poradzic, takie sa
    > warunki akceptowania kart, ktorych sie nie widzi na oczy.

    Czytalem o chargeback'u. W USA jest to bardzo popularny sposób
    składania reklamacji. Mozna odzyskać pieniądze za prawię każdą usługę,
    przedmiot zapłacony za pomocą karty MC/Visa. W Polsce to jakoś nie
    obowiązuje.

    > Bank po prostu chce oszukac swojego klienta, bo nie chce mu sie
    > wyegzekwowac zobowiazan wynikajacych z zasad panujacych w MC. Jaki to
    > bank tak w ogole?

    Bank BPH. Już szukam nowego, ale nie wiem czy nie zamienię siekierki
    na kijek.

    Czy pisać odpowiedz na ich reklamację, czy od razu walić do prawnika?
    Na co się powoływać? Wydaje mi się że ten chargeback powinien dawno
    zalatwić sprawe. Poza tym zaraz po dokonaniu kradzieży zablokowali mi
    karte, nie mogli tego zrobić przed kradzieżą? Nie mogę weryfikować
    niepewnych transakcji na telefon? Ja moge za to placic. Lepsze to niż
    być okradanym.

  • 20. Data: 2009-03-31 14:33:52
    Od: k...@w...pl

    > Bez zwiazku jesli karta nie zostala utracona.

    Skoro to nie dotyczy, to w regulaminie nie ma ani slowa o kradzieży
    zdalnej. Czyli mogą mnie tak kraść na potęgę? Wydaje mi się że
    kradzież karty i kradzież z karty to to samo.