  • 21. Data: 2008-06-03 12:04:55
    Temat: Re: Od setki do setki, a zvierze się ćwiartka lub nawet pół litra ;)
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    napisał w wiadomości news:g238tr$afh$1@flis.man.torun.pl...

    > "dl" g236po$t08$...@n...onet.pl

    > Pokaż mi zasadę, dzięki której 2,49499890410959 zaokrąglono do
    > 2.50 przy zaokrąglaniu do dwóch cyfr po przecinku dziesiętnym.

    Jasne, że nie pokażę, bo nie zostało to zaokrąglone wg zasad opisanych w
    Polskiej Normie. NIe wiem czemu mnie o to pytasz.

    Moja poprzednia odpowiedź jest po to, abyś (o ile będziesz pytał Banku)
    wskazał, że sa pewne określone zasady zaokrąglania opisane w PN i jeśli coś
    NIE jest wg nich to aby wskazano zasadę wg której liczono. Natomiast pytanie
    czy stosowanie przez Bank PN jest obligatoryjne?

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|

  • 22. Data: 2008-06-03 12:13:45
    Od: g...@p...onet.pl

    > Poka? mi zasad?, dzi?ki kt?rej 2,49499890410959 zaokr?glono do

    W systemie mBanku nie było takiej liczby 2,49499890410959.

    Było prawdopodobnie:
    31 poprawnie zaokrąglonych do 4 miejsc 0,0805
    dajacych w sumie 2,4955
    lub
    31 poprawnie zaokrąglonych do 6 miejsc 0,080484
    dajacych w sumie 2,495004

    musza gdzies przechowywać kumulujące się odsetki za kazdy dzień (z
    rozsądku zaokrąglone), zeby nie szukać na koniec miesiaca jakiejs
    średniej ważonej salda dla obliczenia odsetek. (dużo trudniejsze do
    wykonania obliczeń i nieporównanie bardziej obciażajace przetwarzanie
    na koniec miesiąca)

  • 23. Data: 2008-06-03 12:34:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "dl" g23c18$e2i$...@n...onet.pl

    > Jasne, że nie pokażę, bo nie zostało to zaokrąglone wg zasad opisanych w
    > Polskiej Normie.

    To dobrze, że nie potrafisz pokazać.

    > NIe wiem czemu mnie o to pytasz.

    A kogo mam pytać? Gdybyś pokazał, miałbym kłopot w czasie rozmowy z bankiem.
    A może odwrotnie -- gdybyś pokazał, musiałbym jakoś tę zasadę unieważnić. ;)

    Pytam Ciebie, bo akurat ty odpowiedziałeś jakoś sensownie.
    I traktuję Ciebie jako sojusznika, nie jako rzecznika banku.

    > Moja poprzednia odpowiedź jest po to, abyś (o ile będziesz pytał Banku)
    > wskazał, że sa pewne określone zasady zaokrąglania opisane w PN i jeśli
    > coś NIE jest wg nich to aby wskazano zasadę wg której liczono.

    I za to Ci dziękuję. :)

    > Natomiast pytanie czy stosowanie przez Bank PN jest obligatoryjne?

    Chyba tak. Bo w przeciwnym wypadku mogliby stosować jakiekolwiek zasady.
    Na przykład mogliby uznać, że na koncie zawsze stan trzeba zaokrąglać
    do dołu, do pełnych złotówek. Albo nie do złotówek, ale do dziesiątek
    złotych, lub nawet do setek czy tysięcy... ;)

    Oczywiście takie zaokrąglania do setek czy tysięcy wywołałby sprzeciw
    i jakiś silny ktoś (sąd lub urząd?) przywołałby oszustów do porządku.
    Każdy powinien stosować się do obowiązujących zasad. Można tworzyć
    swoje własne, wewnętrzne, ale one muszą być zgodne z obowiązującymi
    na zewnątrz.

    -=-

    Aby było jasne -- nie nazywam mBanku oszustami.
    IMO raczej popełnili błąd niezamierzony.

    Na razie IMO Citi, Inteligo, mBank i WBK pracują bardzo dobrze, choć
    pracownicy Citi zachowują się czasami jak nieodpowiedzialne dzieci.
    Polbank ma zły ,,system informatyczny'' i ogólnie bardzo dobrą obsługę.
    Na pewno Polbanku o nieuczciwość też nie mogę posądzać. Raczej boją się
    nieuczciwości jak diabeł święconej wody. Nawet chyba boją się złego
    traktowania klientów w ogóle. W każdym razie wchodząc do Polbanku,
    czuję się dobrze. Z Lukas czy ING Śląskim jest odwrotnie -- tam
    wchodziłem jak do piekła.

    Wracając do mBanku/BRE -- dla mnie to bardzo dobry bank, choć
    z lekkimi (nieistotnymi) niedociągnięciami.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2008-06-03 12:40:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    g...@p...onet.pl 5...@x...goo
    glegroups.com

    : Było prawdopodobnie:
    : 31 poprawnie zaokrąglonych do 4 miejsc 0,0805
    : dajacych w sumie 2,4955

    IMO 2,49499890410959 da w takim układzie 2,4950,nie 2,4955

    : lub
    : 31 poprawnie zaokrąglonych do 6 miejsc 0,080484
    : dajacych w sumie 2,495004

    IMO 2,49499890410959 da w takim układzie 2,494999, nie 2,495004

    : musza gdzies przechowywać kumulujące się odsetki za kazdy dzień
    : (z rozsądku zaokrąglone),

    Odsetki miesięczne rzadko przekraczajką 1000 złotych, a możliwości
    dzisiejszych komputerów raczej znacznie te liczby przekraczają,
    dlatego zapis dzienny może być bardzo dokładny.

    : zeby nie szukać na koniec miesiaca jakiejs
    : średniej ważonej salda dla obliczenia odsetek.

    A co tam ważyć?

  • 25. Data: 2008-06-03 20:23:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "corner" g20ncn$k3q$...@n...news.neostrada.pl

    > Blah! W mojej wiosce mówi się: "Chytry dwa razy traci" :-P.

    W maju miałem tak:

    odsetki belki

    2,33 0
    2,49 0
    13,49 2
    7,49 1

    plus to, co nie było kontrolowane w Polbanku.
    Teraz i w Polbanku zamierzam kontrolować.

    Tak więc raczej było pod pełną kontrolą.
    Teraz zamierzam mieć na kontach nie więcej
    niż po 400 złotych, aby mieć spokój na dłużej.

    Podgląd w WBK jest bardzo dobry.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2008-06-03 20:52:25
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    napisał w wiadomości news:g2498h$n4k$1@flis.man.torun.pl...

> [...]
    >
    > Tak więc raczej było pod pełną kontrolą.
    > Teraz zamierzam mieć na kontach nie więcej
    > niż po 400 złotych, aby mieć spokój na dłużej.

    Czy mógłbys się już zająć czymś innym niż tymi odsetkami? Poddam ci pomysł.
    Pozakładaj sobie takie lokaty, aby na każdej odsetki wyszły równe połowie
    grosza. Wtedy nie dość, że nie ma podatku, to jeszcze efektywna stopa
    procentowa jest niemal dwukrotnie wyższa niż nominalna.

    marekz

  • 27. Data: 2008-06-03 22:18:26
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "MarekZ" g24bbp$ds0$...@n...news.neostrada.pl

    > Czy mógłbys się już zająć czymś innym niż tymi odsetkami? Poddam ci pomysł.
    > Pozakładaj sobie takie lokaty, aby na każdej odsetki wyszły równe połowie grosza.

    To taki Twój pomysł, jak i koło jest Twoim pomysłem. ;)

    > Wtedy nie dość, że nie ma podatku, to jeszcze efektywna stopa
    > procentowa jest niemal dwukrotnie wyższa niż nominalna.

    Ale i w razie czego wielka strata, gdy okaże się, że odsetki nie
    przekroczyły/osiągnęły połowy grosza.

    Tego rodzaju ZONK spotkał mnie w WBK, gdzie miast 2.49 otrzymałem tylko 2.36, i to na
    wielu kontach...

    825*5.5*.2/365=2,48630136986301
    825*5.5*.19/365=2,36198630136986

    12-05-2008 Saldo początkowe: 0,00
    12-05-2008 12-05-2008 WPŁATA 825,00
    31-05-2008 31-05-2008 PŁATNOŚĆ ODSETEK - WYGENEROWANA PRZEZ SYSTEM 2,36
    827,36

    WBK liczy poprawnie, to znaczy 31 maja nie doliczył, jako że zanim ten dzień skończył
    się,
    odsetki zostały policzone. Jak widzisz -- bank nie tylko nie doliczył mi
    (zaokrąglając)
    jednej trzeciej grosza, ale nawet niemal jedną piątą grosza mi zabrał... Tak więc
    jestem
    do tyłu o .82 grosza na każdym rachunku!!! Pomyśl tylko, co by było, gdyby tych
    rachunków
    było tyle, że mógłbym na nich umieścić równowagę Bugatti w wersji ** podstawowej. ;)

    12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 <-- dzień maja
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 <-- dzień naliczania
    odsetek

    Za jakiś czas dowiem się, jaki los spotkał **MOJE PIENIĄDZE** Kredyt Banku. :)
    Na 19 dni wpłaciłem tam 783 złotych.

    783*6.1*.19/365=2,48629315068493
    785.49*6.1*.19/365=2,49419975342466

    Zamierzam je stamtąd zabrać 19 lub 20 czerwca. :)

    785.49*6.1*.19/365=2,49419975342466 <-- wersja podwyższonego ryzyka
    785.49*6.1*.20/365=2,62547342465753 <-- przedawkowanie
    785.49*6.1*.18/365=2,36292608219178 <-- wersja zaniżonego ryzyka

    Powinienem był od razu złożyć dyspozycje przelewów, ale pomyślałem o tym zbyt
    późno...
    Jeden przelew by był zlecony na ostatni roboczy dzień maja (przelano by odsetki) zaś
    drugi na 20 czerwca (przelano by odsetki wraz z kapitałem)... Niestety pomyślałem
    o tym kilka sekund po wyjściu z banku i nie chciało się mi wracać... Kolejki są
    straszne...

    Niby wszystkie obliczenia wykonuję w mieszkaniu, ale i tak później to liczę
    ponownie w samochodzie na komórce, w czasie jazdy do banku... Prawdę mówiąc
    trudno mi koncentrować się na prowadzeniu samochodu, gdy niczego nie robię
    poza tymże prowadzeniem samochodu i takie obliczenia dobrze mi służą... :)

    Zaraz sprawdzę, czy to aby na pewno 19 dni i 783 złotych.... Raczej tak...
    Pamięć [,,fotograficzną''] mam nadal dobrą, choć coraz mniej mam do niej zaufania. :)
    Na przykład dziś w pośpiechu (niezamierzonym) poprosiłem o zmierzenie rozstawu moich
    źrenic i wprawdzie zapamiętałem, że asymetria jest, ale nie zapamiętałem, które oko
    jest które i musiałem przypomnieć sobie odczyt z miernika... Na dodatek na tym
    mierniku
    zapamiętałem ogromne cyfry/liczby, nie zaś notatki, które oko jest które... Niby
    wszędzie
    podaje się najpierw oko prawe, ale musiałem rozwiać wątpliwości, a że kolejny raz nie
    chciałem niepokoić sympatycznej okulistki wchodzeniem poza kolejnością, pojechałem do
    optyka dysponującego rozstawomierzem... Sympatyczna (dziś wszyscy dookoła mnie byli
    sympatyczni i tylko ja byłem niesympatyczny) optyczka nie tylko zmierzyła (upewniając
    mnie w tym, że zapamiętałem dobrze) ale i zapisała na karteczce wynik pomiaru...
    Do tych okularów mierzono mi rozstaw źrenic/osi aż pięć razy... W tym aż trzy
    razy specjalnym rozstawomierzem... (i tak powinno być za każdym razem) ;)

    Boże!!! Jak teraz daleko posunęła się technika okularowa...
    Noszę okulary od 40 lat i doskonale pamiętam czasy, gdy byłem dzieckiem....
    Moja okulistka zresztą też...

    Jeszcze tylko obligatoryjny tekst o trzecim palcu prawej ręki. :)

    Jeśli tak dalej będzie się posuwał stopniowy zanik wyprostu, za
    jakiś czas (za dwa miesiące) palec będę mógł prostować tak mocno,
    jakby ścięgno nie było zerwane. :) Gorzej sprawa ma się ze zginaniem,
    gdzie do pełni szczęścia brakuje mi po kilka, a czasami kilkanaście stopni...

    -=-

    A teraz dla równowagi -- obiecałeś mi coś kiedyś i chyba nie zrealizowałeś tego do
    tej pory.
    Miałeś rozłożyć trochę pieniędzy na konta w mBanku tak, aby belek było jak najmniej.
    (to powyższe wypomnienie ma ostudzić Twoje zapędy/popędy ścierające moje pisarstwo)
    ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    ** podstawowej -- bo ja jestem skromny i nie lubię rozrzutności ;)

  • 28. Data: 2008-06-03 22:33:18
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9> napisał w
    wiadomości news:g24g09$nmq$1@news2.task.gda.pl...

    > Boże!!! Jak teraz daleko posunęła się technika okularowa...

    Jezu, poddaję się. :-)

> [...]
    > najmniej.
    > (to powyższe wypomnienie ma ostudzić Twoje zapędy/popędy ścierające moje

    Ależ zrealizowałem. Podałem Ci wtedy rozwiązanie optymalne.

    marekz

  • 29. Data: 2008-06-03 23:22:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" g24h8q$loi$...@n...news.neostrada.pl

    > Ależ zrealizowałem. Podałem Ci wtedy rozwiązanie optymalne.

    A możesz podać MIDa?

    --

  • 30. Data: 2008-06-04 06:54:38
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    napisał w wiadomości news:g24jph$ith$1@flis.man.torun.pl...

    > "MarekZ" g24h8q$loi$...@n...news.neostrada.pl

    > A możesz podać MIDa?

    Nie, coś Ty, nie zbieram swoich wysłanych, albo nie umiem takiego MIDa
    znaleźć. Jak mi przypomnisz tytuł wątku, to zapewne nie będzie mi trudno ją
    znaleźć.

    mz