  • 1. Data: 2008-12-15 09:36:56
    Temat: OFE
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Patrzac na "zyski" OFE od poczatku dzialalnosci zauwazam ze moj calkowity
    kapital urosł w stosunku do tego co globalnie wplacilem o jakies 20% - wiec
    na lokacie bankowej na przestrzeni lat mialbym wielokrotnie wiecej -
    pytanie - dlaczego OFE radza sobie gorzej od drobnych ciulaczy ktorzy
    oszczedzaja na lokatach ? Albo moze jest jakis sposob zeby zmusic OFE by
    moje srodki lokowala tylko w lokaty, obligacje i inne bezpieczne inwestycje
    ? Bo dzialalnosc OFE z punktu widzenia mojej emerytury jest szkodliwa i ja
    wolalbym dostawac sam te pieniadze na konto oszczednosciowe (moze byc
    zablokowane do wieku emerytalnego) i sam je pozniej sobie wyplacic niz
    utrzymywac za nie sztab ludzi ktorzy traca moja emeryture na zabawach
    gieldowych...Po co w ogole OFE skoro takie konta moglyby prowadzic banki i
    wg mnie byloby to i lepiej i bezpieczniej ?

  • 2. Data: 2008-12-15 09:56:06
    Temat: Re: OFE
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    sensei wrote:
> [...]
    > gieldowych...Po co w ogole OFE skoro takie konta moglyby prowadzic banki i
    > wg mnie byloby to i lepiej i bezpieczniej ?

    OFE inwestuja wiekszosc w obligacje panstwowe, a reszte na gieldzie. W
    ustawie jest powiedziane ile gdzie moga wlozyc. Dopiero teraz zamierzaja
    wprowadzic nakaz (bo nie mozliwosc) oszczedzanai tylko w obligacjach dla
    pewnej grupy ubezpieczonych (mowa byla o tych ktorzy przejda na
    emeryture w ciagu najblizszych 5 lat, wiec pewnie zrobia tak ze ostatnie
    5 lat bedzie oszczedzane tylko w obligacje)

    Ale przeciez w calym systemie nie chodzi o to zebys TY zarabial. CHodzi
    o to zeby zarabialo OFE (zauwaz ile przez ten czas zarobily OFE). Gdybys
    oszczedzal indywidualnie to nikt nie moglby z ciebie tej kasy wyciagnac,
    wybralbys najlepsza oferte itp - a tak mozna kroic biedne malpki i
    jeszcze im wmawiac ze zyskuja.

    Problem z OFE jest jeszcze inny - ta kasa nigdy nie bedzie twoja. Nie
    mozesz jej wybrac jednorazowo, a w chwili smierci pozostala kasa
    przepada na rzecz OFE, i nie zostanie wyplacona twojej rodzinie, nie
    moze tez korzystac z niej twoja zona itd. Ogolnie OFe bronia sie rekoma,
    nogami i dodatkowo jeszcze fiu... przed wprowadzeniem emerytur
    malzenskich lub jednorazowej wyplaty.

    PS Inflacja w ciagu 5 lat spokojne zjadla te 20% zysku. Tak wiec raczej
    straciles niz zysklales.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-12-15 09:58:34
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > wiec na lokacie bankowej na przestrzeni lat mialbym wielokrotnie wiecej -
    > pytanie - dlaczego OFE radza sobie gorzej od drobnych ciulaczy ktorzy

    1. jest bessa i wycena jednostek spadła o ponad 50%
    2. OFE to oszczędzanie długoterminowe i suma sumarum inwestycje w papiery na
    giełdzie powinny (pewności oczywiście nie ma) mieć wyższą stopę zwrotu niż
    inwestycje w lokaty bankowe

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-12-15 10:49:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 15 Dec 2008 10:36:56 +0100, "sensei" <n...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >na lokacie bankowej na przestrzeni lat mialbym wielokrotnie wiecej -
    >pytanie - dlaczego OFE radza sobie gorzej od drobnych ciulaczy ktorzy

    Bo mogą.

    >Albo moze jest jakis sposob zeby zmusic OFE by
    >moje srodki lokowala tylko w lokaty, obligacje i inne bezpieczne inwestycje

    Nie, bo to nie Twoje środki.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 5. Data: 2008-12-15 10:52:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zabawach gieldowych...Po co w ogole OFE skoro takie konta moglyby
    > prowadzic banki i wg mnie byloby to i lepiej i bezpieczniej ?

    Przecież OFE nie istnieją po to abyś Ty na nich zarobił. To jest jeden z
    mechanizmów transferu środków do *wybranych* prywatnych kieszeni a także
    rezerwa kasy, którą w ostatniej fazie przed swoim upadkiem zawłaszczy ZUS.

    marekz

  • 6. Data: 2008-12-15 10:54:58
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]

    rezerwa kasy, którą w ostatniej fazie przed swoim upadkiem zawłaszczy ZUS.

    Banki są zbyt niezależne od państwa (PTE takie nie są) i dlatego nie można
    ryzykować powierzania tych środków bankom. Państwu mogłoby być potem zbyt
    trudno je ukraść. :-)

    marekz

  • 7. Data: 2008-12-15 11:49:45
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na giełdzie powinny (pewności oczywiście nie ma) mieć wyższą stopę zwrotu

    moje pytanie brzmi - dlaczego musza inwestowac na gieldzie skoro w banku
    mozna zarobic wiecej? Czemu ja jako klient OFE nie moge zdecydowac ze chce
    lokowac w bezpieczne srodki - bo jak slusznie zauwazyliscie OFE nie zalezy
    na tym zebym ja zarobil czy zebym mial lepsza emeryture ale zalezy na tym
    zeby one zarobily. Ale wg mnie prowizja za kazda wplate do OFE wystarczy
    zeby sobie niezle zyly. Ja zyczylbym sobie OFE, które pozwoli mi zdecydowac:
    inwestycje bezpieczne czy inwestycje ryzykowne. Bo poki co widac ze
    zarzadzajacy OFE traca nasze pieniadze i nasze emerytury inwestujac na
    gieldzie a podobno bankom brakuje gotowki na kredyty - dlaczego wiec OFE nie
    mialyby lokowac wiekszosc w bankach a przynajmniej tym klientom ktorzy sobie
    zycza zeby ich emerytura nie byla podatna na ryzyko..?

  • 8. Data: 2008-12-15 11:54:12
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    wiadomości news:9gdck4htthuqnphuk29rj8cihe5o0fjebp@4ax.com...

    > Bo mogą.

    > Nie, bo to nie Twoje środki.

    srodki moje tylko nie mam praw do zarzadzania nimi a szkoda bo zapewne nie
    mialbym tak fatalnych wynikow jak zarzadzajacy OFE. Ale po to jest wladza
    zeby zmusila OFE do tego by pozwolily np. by klient decydowal sie na
    "bezpieczne oszczednosci na emeryture" albo na "ryzykowne inwestycje ktore
    moga dac duzy zysk albo sporo strat". W kontekscie tego co sie stalo przez
    ostatnie lata dzialalnosci OFE ja nie zycze sobie zeby zarzadzano funduszami
    w OFE tak bym mial duzo gorszy kapital niz z lokat bankowych. A skoro mowimy
    o duzych zyskach w OFE to wystarczylby ustawowy zapis ze np. "w przypadku
    gdy stopa zwrotu z OFE jest mniejsza niz z lokat bankowych (np. srednia 12M)
    to taki OFE musi doplacic uczestnikom z własnych środków".

  • 9. Data: 2008-12-15 11:58:39
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gi59jo$5cs$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > pewnej grupy ubezpieczonych (mowa byla o tych ktorzy przejda na emeryture
    > w ciagu najblizszych 5 lat, wiec pewnie zrobia tak ze ostatnie 5 lat

    ja bym chcial byc w tej grupie caly czas bo wg mnie OFE nie potrafia
    zarabiac na gieldzie...Sa wszak fundusze ktore zarabiaja nawet na bessie.

> [...]
    > korzystac z niej twoja zona itd. Ogolnie OFe bronia sie rekoma, nogami i
    > dodatkowo jeszcze fiu... przed wprowadzeniem emerytur malzenskich lub

    z tego co wiem kasa w OFE podlega przekazaniu do OFE czlonkom rodziny.
    Wyplata jednorazowa to kwestia ustawy, pieniadze nie naleza do OFE wiec nic
    im do tego kto i jak bedzie wybieral.

    > PS Inflacja w ciagu 5 lat spokojne zjadla te 20% zysku. Tak wiec raczej
    > straciles niz zysklales.

    Dokladnie. Nawet na zwyklym RORze mialbym pewnie lepszy zysk. Jestem
    zaszokowany tym co sie dzieje z naszymi emeryturami w OFE - dowolny bank ze
    swoimi lokatami wyprzedza na przestrzeni lat kazdy OFE...

  • 10. Data: 2008-12-15 18:31:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:

> [...]
    > giełdzie powinny (pewności oczywiście nie ma) mieć wyższą stopę zwrotu niż

    OFE to nie jest żadne oszczędzanie
    Wartość tego co masz jest warte tyle ile chwilowa wartość jednostek,
    ktore masz. W każdej chwili mogą one wynieść zero.