  • 1. Data: 2007-06-01 05:50:34
    Temat: Norwegian - jaka karta placic ?
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Troche dziwnie jest z norwegian.no, ceny najpierw w zlotowkach, a koncowa w koronach
    NOK, pytanie jaka karta najlepiej
    placic, zeby nie wpasc w jakies traumatyczne przeliczenia walut: karta banku Nordea
    (moze ci akurat nie przeliczaja?) w
    PLN, zwykla karta w PLN, karta w EUR lub USD (podpietymi pod rachunki)?
    THX

  • 2. Data: 2007-06-01 06:13:59
    Temat: Re: Norwegian - jaka karta placic ?
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 01 Jun 2007 07:50:34 +0200, 666 napisał(a):

> [...]
    (moze ci akurat nie przeliczaja?) w
    > PLN, zwykla karta w PLN, karta w EUR lub USD (podpietymi pod rachunki)?

    Z naszego ostatniego małego testu wyszło, że karta Nordea ma najlepszy
    przelicznik. Kupowałem też ostatnio tam bilet i obciążenie na KK
    przyjdzie w koronach norweskich a na stronie to tylko tak orientacyjnie Ci
    zapodają cobyś nie musiał przeliczać w pamięci.

  • 3. Data: 2007-06-01 07:29:56
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > banku Nordea (moze ci akurat nie przeliczaja?) w
    > PLN, zwykla karta w PLN, karta w EUR lub USD (podpietymi pod rachunki)?

    Dowolna kartą ING, względnie MC Mille. Nordeę uważam za wykluczona, ze
    względu na towarzyszące jej ubezpieczenie.

    marekz

  • 4. Data: 2007-06-01 07:43:56
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Dowolna kartą ING, względnie MC Mille. Nordeę uważam za wykluczona, ze
    > względu na towarzyszące jej ubezpieczenie.
    >
    > marekz

    Tylko nie MC z Mille. Podczas ostatniego eksperymentu przeliczniki były tak
    niekorzystne jak w Citi...

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-06-01 07:47:47
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > banku Nordea (moze ci akurat nie przeliczaja?) w
    > PLN, zwykla karta w PLN, karta w EUR lub USD (podpietymi pod rachunki)?

    płaciłem Visą przeliczaną poprzez Euro i całkiem przyzwoicie wyszło
    poza tym, że jeden bilet wyszedł drożej niż zamawiany - pewnie promocyjne
    się skończyły, hehe

  • 6. Data: 2007-06-01 08:05:53
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A czy to ubezpieczenie nie jest produktem samym w sobie, który coś jednak da?
    Przykładowo własnie przy zakupie biletów lotniczych?
    A może lepiej zapłacić za bilety citkiem z uwagi z kolei na citkowe ubezpieczenie?
    JaC

  • 7. Data: 2007-06-01 09:11:05
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > Tylko nie MC z Mille. Podczas ostatniego eksperymentu przeliczniki były
    > tak
    > niekorzystne jak w Citi...

    I brak prowizji nie neutralizuje tego? Kurde, to po co ja sobie wyrabian tę
    kartę jak mam dwa ingi, jedną przez USD a jedną przez EUR. Wrrr.

    marekz

  • 8. Data: 2007-06-01 09:20:53
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > I brak prowizji nie neutralizuje tego? Kurde, to po co ja sobie wyrabian
    > tę
    > kartę jak mam dwa ingi, jedną przez USD a jedną przez EUR. Wrrr.
    >
    > marekz

    Prowizje prowizjami, ale wyniki nie kłamią. Płatność w innej walucie niż
    euro została rozliczona w Mille tak samo jak w Citi. Było to jakieś ~20gr
    więcej (kurs GBP) niż karta ING lub Nordea. Jeżeli bierzesz tę kartę po to,
    aby płacić nią w "egzotycznych" walutach (nie euro) to szkoda czasu.

    Muszę jeszzce sprawdzić jak wygląda przelicznik w przypadku platności w
    euro. W Citi również jest tragiczny. Może chociaż tutaj MC z Mille oferuje
    dobry przelicznik?

    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2007-06-01 09:38:01
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...

> [...]
    > to,
    > aby płacić nią w "egzotycznych" walutach (nie euro) to szkoda czasu.

    Coś tu nie gra. Sposób w jaki to jest przeliczane dla MC Mille nie
    pozostawia zbyt dużego pola manewru bankowi. A może sposób przeliczania się
    zmienił? Jesteś pewien tych wyników?

    marekz

  • 10. Data: 2007-06-01 10:05:13
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 01 Jun 2007 11:38:01 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Coś tu nie gra. Sposób w jaki to jest przeliczane dla MC Mille nie
    > pozostawia zbyt dużego pola manewru bankowi. A może sposób przeliczania się
    > zmienił? Jesteś pewien tych wyników?

    Testy są raczej wiarygodne (poczytaj sobie te posty
    f33u70$p7p$...@n...dialog.net.pl f3elkt$rtb$...@n...dialog.net.pl). Myślę,
    że niedługo będzie robić kolejny bo ten pierwszy do końca nie
    poszedł tak jak tego chcieliśmy a i kart trochę mało było. Zresztą
    jak otrzymasz karty to sam dla siebie możesz sprawdzić jakie wyjdą
    przeliczniki korzystają z naszej metodologii :)