  • 1. Data: 2007-05-31 20:14:39
    Temat: kredyt w Nordea, da sie negocjować?
    Od: "stall" <s...@w...pl>

    Witam,
    szukam kredytu na mieszkanie: 250.000 PLN, 100% wartości inwestycji, w
    CHF na 30 lat, zero wkładu własnego.
    Mieszkanie na rynku pierwotnym. Byłem (jak na razie) w Millenium, mBanku,
    Nordea i DB.
    Z otrzymanych ofert najbardziej pasowała mi Nordea z prowizją 1% i marzą
    1,2% (zmniejszaną o 0,1%-0,2% przy założeniu konta i KK). Jak czytałem
    wcześniejsze posty na temat warunków kredytowych jakie można uzyskać w
    Nordea, stwierdziłem, że może i w moim
    przypadku da się coś jeszcze utargować, choc zdawałem sobie sprawę, że mój
    kredyt nie daje wielkiego pola do negocjacji (choć z drugiej strony, w DB
    zaproponowali mi prowizję i marżę równo po 0,9%, ale niestety miesięczne
    wynagrodzenie musiałbym mieć o 400 zł wyższe, a jestem świeżo po podwyżce;))
    No i ostatnio dostałem maila od doradcy z Nordea, że podnoszą marże i moim
    przypadku mogę teraz liczyć teraz na marżę 1,3%
    (minus 0,1% przy załozeniu konta i KK), dochodzi jeszcze ubezpieczenie NNW.
    Hmmm, co jest grane, rzeczywiscie podnoszą marże, czy trafiłem na cwanego
    doradcę? Jest sens uderzać do innych oddziałów tego banku i sie targować?
    Czy raczej przy takim kredycie bedą mi wszędzie dawać identyczne warunki z
    widełek?

    Pozdrawiam
    Toczas

  • 2. Data: 2007-05-31 20:28:23
    Temat: Re: kredyt w Nordea, da sie negocjować?
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    stall <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy raczej przy takim kredycie bedą mi wszędzie dawać identyczne warunki z

    Cos pisza o wzroscie oprocentowania kredytow w Polsce - to moze miec z tym zwiazek
    - podnosza marze, zeby dalej pokazywac korzystny %.?

  • 3. Data: 2007-05-31 21:11:41
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:f3nb57$97h$1@inews.gazeta.pl...

    > Cos pisza o wzroscie oprocentowania kredytow w Polsce - to moze miec z tym
    zwiazek
    > - podnosza marze, zeby dalej pokazywac korzystny %.?

    biorac pod uwage ze oprocentowanie=WIBOR+marza to raczej powinni obnizac
    marze jezeli rosnie WIBOR aby utrzymac stale oprocentowanie ;)

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 4. Data: 2007-05-31 21:25:13
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Cyprian Prochot <c...@e...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > biorac pod uwage ze oprocentowanie=WIBOR+marza to raczej powinni obnizac
    > marze jezeli rosnie WIBOR aby utrzymac stale oprocentowanie ;)

    No faktycznie, w ich przypadku bardzo dokladnie pokazuja skladowe

    http://www.nordea.pl/pl/article/1839.html#3miejsce

  • 5. Data: 2007-06-01 05:47:34
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ponieważ nie masz wkładu własnego, to zwracaj uwagę na całkowity koszt, czyli przede
    wszystkim na podwyższone
    oprocentowanie do momentu spłaty 20% (w niektórych bankach 25%).
    Marże w okolicach 1%+ mozesz próbować znaleźć w mBanku i w Kredytbanku.
    Ale generalnie pewnie wszędzie prawie drugie tyle zapłacisz jako ubezpieczenie braku
    wkładu własnego.
    JaC