  • 1. Data: 2008-11-22 18:56:39
    Temat: Multibank - spłata kredytu CHF w oddziale
    Od: " finder24" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam wszystkich,

    Ostatnio natknąłem się na artykuł w prasie gdzie przytoczono kilka banków, w
    których istnieje rzekomo możliwość spłaty kredytu hipotecznego w okienku w
    oddziale. Jest to fajna sprawa, bo wiadomo powszechnie, że na spreadzie banki
    zarabiają niezłe kokosy. Czy komuś udało się lub udaje spłacać kredyt CHF
    gotówką w Multibanku?

    Dzięki,
    finder24

  • 2. Data: 2008-11-22 21:19:56
    Temat: Re: Multibank - spłata kredytu CHF w oddziale
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    finder24 pisze:
> [...]
    > zarabiają niezłe kokosy. Czy komuś udało się lub udaje spłacać kredyt CHF

    a co na to Twoja umowa?

    załóż rach walutowy w CHF i ustaw spłatę kredytu z tego rachunku ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-11-22 21:36:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message

    > załóż rach walutowy w CHF i ustaw spłatę kredytu z tego rachunku ;-)

    I wtedy dopiero odczuje spread :).

    MK

  • 4. Data: 2008-11-22 21:58:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > I wtedy dopiero odczuje spread :).
    >
    > MK
    tak, a dlaczego? BRE ma słabe kursy...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-11-22 22:59:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-22, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > tak, a dlaczego? BRE ma słabe kursy...

    Bo jak mu umowa nie pozwala na taki manewr, to będzie miał
    przewalutowanie CHF -> PLN -> CHF.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2008-11-23 07:42:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> wrote in message

    > Bo jak mu umowa nie pozwala na taki manewr, to będzie miał
    > przewalutowanie CHF -> PLN -> CHF.

    Dokladnie :). Multi chyba nie oferowal kredytow walutowych, a tylko
    denominowane w walucie, wiec zapewne splata musi byc w PLN.

    MK

  • 7. Data: 2008-11-23 10:04:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Dokladnie :). Multi chyba nie oferowal kredytow walutowych, a tylko
    > denominowane w walucie, wiec zapewne splata musi byc w PLN.
    >
    > MK

    słowo "zapewne" jest tutaj kluczem, jeżeli umowa tego nie zabrania to
    można wnioskować o spłatę kredytu z rachunku walutowego bez
    przewalutowania przez PLN - jeżeli bank się upiera przy zleceniu stałym
    spłaty z rachunku

    mamy też opcję drugą:
    bank podaje nam konto techniczne do spłaty w CHF i albo wpłacamy gotówkę
    na to konto albo samodzielnie robimy przelewy z własnego rachunku
    walutowego i przewalutowania przez CHF nie będzie

    oczywiście ww. należy uzgodnić z bankiem!

    ps
    mogę spłacić w DB kredyt bezpośrednio w CHF, ale bank przyjmuje TYLKO
    przelewy na to konto (nie można wpłacić gotówki) i tym sposobem zabawa
    staje się nieopłacalna ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2008-11-23 13:04:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > można wnioskować o spłatę kredytu z rachunku walutowego bez
    > przewalutowania przez PLN - jeżeli bank się upiera przy zleceniu stałym

    Nie chodzi o opor, ale o zasade dzialania produktu. Bank moze w ogole nie
    chcec CHF, jak je dostanie to bedzie musial sprzedac aby w efekcie miec PLN,
    czyli PLNow bedzie mial mniej niz przy splacie w PLN.

    > mogę spłacić w DB kredyt bezpośrednio w CHF, ale bank przyjmuje TYLKO
    > przelewy na to konto (nie można wpłacić gotówki) i tym sposobem zabawa
    > staje się nieopłacalna ;-(

    Czyli jednak te koszty, o ktorych tak czesto sie ostatnio pisze, nie sa tak
    wielkie skoro nie oplaca sie splacac przelewem w walucie.

    MK

  • 9. Data: 2008-11-23 13:22:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czyli jednak te koszty, o ktorych tak czesto sie ostatnio pisze, nie sa
    > tak wielkie skoro nie oplaca sie splacac przelewem w walucie.
    >
    > MK
    przyjęcie przelewu walutowego przez DB kosztuje 10 zł, wysyłka CHF z
    wielu banków 0 zł i...koszty banku korespondenta nie są znane w momencie
    wysłania przelewu, mogę wynieść do 20 euro ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2008-11-23 14:56:10
    Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>

    > przyjęcie przelewu walutowego przez DB kosztuje 10 zł, wysyłka CHF z wielu
    > banków 0 zł i...koszty banku korespondenta nie są znane w momencie
    > wysłania przelewu, mogę wynieść do 20 euro ;-(

    na terenie UE można wykonać przelew SEPA (coraz więcej banków już ma, a
    chyba zobligowane są wszystkie do wprowadzenia w jakimś tam terminie).
    Zalety - niskie i przewidywalne koszty (w m.banku z konta walutowego 5zł, w
    ING chyba podobnie), brak kosztów beneficjenta oraz krótszy czas całej
    operacji (~2-3 dni robocze)

    pozdrawiam
    Grzesiek