  • 1. Data: 2007-02-05 13:27:51
    Temat: MasterCard SecureCode - jak to ugryźć?
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Witam
    MasterCard SecureCode to dodatkowe zabezpieczenie opisane tu:
    http://www.mastercard.com/us/personal/en/cardholders
    ervices/securecode/index.html

    Probowałem takie wygenerować, ponieważ z opisu zrozumiałem, że nie jest
    to CVV ale dodatkowe zabezpiecznie powodujące, że dla danej karty bank
    wymusi połaczenie z nim (dodatkowe okienko) i podanie dodatkowego kodu.
    Znalazłem to przy próbie zapłacenia przez stronę
    https://www2.2checkout.com/

    W moim przypadku karte wydał Raiffeisen ale na liście go nie znalazłem.
    Probowałem nazw innych banków, których karty przychodziły mi na myśl ale
    również nie ma ich na liście instytucji autoryzujących. Pomyślałem, że
    robi to Polcard ale Polcardu również nie ma.
    Gdyby ktoś pytał, to w informacji Raiffeisen NIC nie potrafią na ten
    temat powiedzieć. Oni wiedzą jedynie do czego służy CVV. Nie sądzę, że o
    to chodzi. Podając CVV w ogólnym oknie z danymi karty (a nie pop-up),
    które może wpaść w ręce złodzieja bazy narażam się na okradzenie,
    tymczasem, jeśli w autoryzację zakupów online właczyłby się polska
    instytucja autoryzująca, każdorazowo i przez https - byłoby
    bezpieczniej.

    Kto to obsługuje w Polsce? Dodam, że widzę to logo także wpolskich
    sklepach internetowych. Pierwsze z brzegu - wyszukane
    http://zareczyny.pl
    http://dekanter.pl

    Na razie jedyna instytucja obsługująca to w Polsce - z nazwą BANK to
    http://www.brebank.pl/msp/karty_platnicze/bezpieczna
    _karta/?showFull=on
    ale tu jest tylko karta dla biznesu.

    Czyżbym juz sobie odpowiedział na pytanie i BRE jako jedyne posiada taka
    usługę i to jeszcze w ograniczonym zakresie?
    Jeśli tak, to witam w III-m świecie.

    Ewentualnie napiszcie mi czy ta witryna https://www2.2checkout.com/
    należy do bezpiecznych i podając CVV nie narażam się.

    Leszek

  • 2. Data: 2007-02-05 16:59:20
    Temat: Re: MasterCard SecureCode - jak to ugryźć?
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Leszek wrote:

    > Ewentualnie napiszcie mi czy ta witryna https://www2.2checkout.com/
    > należy do bezpiecznych i podając CVV nie narażam się.

    Witryna tak (certyfikat jest podpisany przez autoryzowaną firmę) ale czy
    Twój komputer, z którego się z nią łączysz to już tego nikt ci nie powie
    ;) Jeżeli się boisz, że padniesz ofiarą phishingu to w Firefox/Opera a
    także IE7 masz możliwość włączenia sprawdzania czy strona, na którą
    wchodzisz jest tą za którą się podaje. No można jeszcze ci oczywiście
    DNSa zatruć etc etc.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski