  • 1. Data: 2011-02-13 22:45:53
    Temat: Mam kredyt - wybucha wojna i... ?
    Od: zg <z...@v...pl>

    Tak sobie ostatnio pomyslalem - co by bylo z kredytem, np. hipotecznym,
    gdyby wybuchla wojna?
    Odpowiedzi najlepiej chyba szukac w historii, stad interesuja moze byc
    kwestia, jakie byly konsekwencje wybuchu II wojny swiatowej dla osob i
    firm, ktore mialy zobowiazania wobec bankow z tytulu kredytow? Czy
    musialy go splacac? W jakiej walucie?

    Czy mozecie polecic jakas strone na temat bankowosci na ziemiach
    polskich podczas II wojny? Ciekawe zagadnienie - np. znalazlem
    informacje, ze 5 wrzesnia w oddzialach Banku Handlowego w Warszawie
    wyplacono 4,6 mln zl, bo nastapil run na bank, ktory musial siegnac po
    rezerwy w Banku Polskim. Ciekawe, co by bylo dzisiaj...

    --
    zg

  • 2. Data: 2011-02-14 00:41:08
    Temat: Re: Mam kredyt - wybucha wojna i... ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/13/2011 4:45 PM, zg wrote:
    > Ciekawe, co by bylo dzisiaj...

    wtyczke z rutera by wyciągneli.

  • 3. Data: 2011-02-14 07:28:43
    Od: BK <b...@g...com>

    On 13 Lut, 23:45, zg <z...@v...pl> wrote:
    > Tak sobie ostatnio pomyslalem - co by bylo z kredytem, np. hipotecznym,
    > gdyby wybuchla wojna?

    Nikt na 100% Ci nic nie powie - bo nikt nie wie. To sa akcje
    niepowtarzalne i nieprzewidywalne. Generalnie podczas II WS problemem
    nie byla wojna - tylko to co stalo sie po niej.

  • 4. Data: 2011-02-14 08:09:48
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Uzytkownik "zg" <z...@v...pl> napisal w wiadomosci
    > Tak sobie ostatnio pomyslalem - co by bylo z kredytem, np. hipotecznym,
    > gdyby wybuchla wojna?

    czego to czlowiek nie wymysli by uniknac splaty kredytu ;)

  • 5. Data: 2011-02-14 08:36:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-14 09:09, zlotowinfo pisze:
    > Uzytkownik "zg" <z...@v...pl> napisal w wiadomosci
    >>

    > czego to czlowiek nie wymysli by uniknac splaty kredytu ;)

    Optymista. W razie wojny bank natychmiast wypowie wszystkie umowy :)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-02-14 10:37:57
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-02-14 09:36, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Optymista. W razie wojny bank natychmiast wypowie wszystkie umowy :)

    W czasie okupacji ludzie spłacali raty za radioodbiorniki kupione
    przed wojną a potem zarekwirowane przez Niemców.
    Ale nie mam pojęcia czy kredytodawcą był bank czy sklep.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-02-14 10:57:44
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 11:37:57 +0100, RadoslawF <r...@o...pl>
    wrote:

    >W czasie okupacji ludzie spłacali raty za radioodbiorniki kupione
    >przed wojną a potem zarekwirowane przez Niemców.
    >Ale nie mam pojęcia czy kredytodawcą był bank czy sklep.

    A tu jeszcze coś a propos dla tych, którzy uważają, że "komunizm jest
    OK":

    http://www.opoka.org.pl/biblioteka/Z/ZS/niedziela201
    008_pr.html

    Podczas wojny okupant zakazał słuchania Polskiego Radia. Zarekwirowano
    wszystkie odbiorniki, a jego posiadanie bez pozwolenia groziło
    więzieniem bądź karą śmierci. /.../

    Po wojnie Radio w Polsce opanowali Sowieci. Przez kilka miesięcy,
    podobnie jak za Niemców, posiadanie radia bez pozwolenia groziło karą
    śmierci. Wydano kilkanaście takich wyroków. Wykonano jeden - w
    Lublinie.

  • 8. Data: 2011-02-14 11:16:02
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 13 Lut, 23:45, zg <z...@v...pl> wrote:
    > Tak sobie ostatnio pomyslalem - co by bylo z kredytem, np. hipotecznym,
    > gdyby wybuchla wojna?

    Kredyty zazwyczaj nie giną - gorzej z depozytami...

  • 9. Data: 2011-02-14 11:37:13
    Od: "news.neostrada.pl" <b...@v...eu>

    Kolegi ojciec wzial kredyt przed wojna,
    -przyszedl okupant niemiecki - splacac musial
    - po wojnie przyszla wladza ludowa splacac musial ( skonczyl gdzies kolo
    1960 r.)
    Mimo przechodzenia frontu w ta i spowrotem informacje o zobowiazaniah nie
    zaginely.

  • 10. Data: 2011-02-14 15:18:13
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    news.neostrada.pl pisze:
> [...]
    > 1960 r.)
    > Mimo przechodzenia frontu w ta i spowrotem informacje o zobowiazaniah nie

    W przeciwieństwie do przedwojennych obligacji II RP.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.