  • 11. Data: 2002-12-19 09:23:13
    Temat: Re: Lukas - bezpieczeństwo
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:574f.000006dc.3e018e64@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

    > Oczywiście, tak robie, zreszta i tak nie trzymam tam kasy.

    Ale bez tokena i tak nic nie zrobią. Co najwyżej pokasują kontrahentów.

    --
    Robert

  • 12. Data: 2002-12-19 10:31:10
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    > Wchodze do Lukasa, robie operacje, wychodze nie przez wylogowanie ale
    przez
    > wybranie innej strony www, np mBanku, robie przelew w mBanku, potem
    sprawdzam
    > kursy walut na bankierze, potem jeszcze raz wchodze do Lukasa, wpuszcza
    mnie
    > bez hasla i tam robie co chce.

    I co w tym dziwnego? Przecież się nie wylogowałeś.

    K. Kowalski

  • 13. Data: 2002-12-19 10:44:55
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    > Niemniej jednak mBank i Fortis dziala poprawnie i prosi mnie o haslo. A
    bug to
    > bug.

    A dlaczego mBank miałby działać inaczej???

    K. Kowalski

  • 14. Data: 2002-12-19 10:46:15
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    > zapewniaja, ze cos jest niemozliwe, a mnie sie udalo. a przeciez chodzi o
    > polityke bezpieczenstwa. to ja sie zastanawiam, czy jak mi mowia, ze
    > logowanie jest bezpieczne etc, to czy jest to prawda. that's it.

    Przecież ta kobieta w infolinii NIE MIAŁA zapewne pojęcia o co się pytasz.
    Czy naprawdę oczekujesz, żeby wiedziała jak działają sesje w komputerze?
    :-)))

    K. Kowalski

  • 15. Data: 2002-12-19 11:16:48
    Od: w...@p...onet.pl

    > przez
    > sprawdzam
    > mnie
    >
    > I co w tym dziwnego? Przecież się nie wylogowałeś.
    >
    > K. Kowalski

    Hmmm, dziwne podejscie.

    mBank umie, Fortis tez, Lukas nie.

    Ale widzisz.... ja to jestem starej daty i sie nigdy nie wylogowuje.

    Moze wzielo sie to stad, ze dawno, kiedy jeszcze pisalem aplikacje ( brrrr )
    podczas zamykania aplikacji robilo sie tzw "cleanup" - zamykanie wszystkich
    otwartych sesji, plikow, zwalnianie pamieci, zapis do logow i inne takie ...
    sprzatanie smieci.

    Czasem tez, w bardziej odpowiedzialnych aplikacjach ( banki, duze sieciowe
    instalacje z wieloma uzytkownikami ) montowalo sie procedury sprawdzajace
    uprawnienia uzytkownika ( mogly sie zmienic w trakcie sesji ), ilosc otwartych
    sesji i inne takie pierdy - czy to co jakis czas, czy to podczas wykonywania
    operacji.

    No, ale teraz mamy MSFT, balaganiarskie systemy to standard i nikt nie zwraca
    uwagi bo:

    - sie nie wylogowales !!!!
    - bo nie wiesz co to sesja !!!
    - bo nie wiesz co to asp, html, jsp !!!

    Ale nie wszyscy chca wiedziec.

    Niektorzy po prostu chca, zeby to dzialalo intuicyjnie, wiarygodnie, szybko i
    niezawodnie. Bo tak powinno byc w kazdym banku :))

    Ale moze ja sie nie znam :((

    pzdr
    wkg

  • 16. Data: 2002-12-19 11:29:40
    Od: k...@z...pl

    > Wchodze do Lukasa, robie operacje, wychodze nie przez wylogowanie ale przez
    > wybranie innej strony www,

    to nie rób tego w ten sposób !
    zawsze się wyloguj, to taki problem ?

    Karol Żwiruk

  • 17. Data: 2002-12-19 11:34:11
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik w...@p...onet.pl napisał:

    >Hmmm, dziwne podejscie.

    Dziwne? Paściate Inteligopo byle pierdułce kończy sesję i często miałem
    z tym problem.

> [...]
    >otwartych sesji, plikow, zwalnianie pamieci, zapis do logow i inne takie ...

    Hm, ale do końca nie mozna powiedzieć kiedy user się wylogowuje poprzez
    zamknięcie przeglądarki.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 18. Data: 2002-12-19 11:36:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    >Hmmm, dziwne podejscie.

    Właśnie sprawdziłem i do sesji bez logowania da się powrócić, jeżeli nie
    zamknąłem przeglądarki, a jedynie załadowałem innną stronę. Jeśli jednak
    zamknę przeglądarkę, to po jej ponownym uruchomieniu znów pyta o hasło.
    Tak więc wystarczy, że zamkniesz przeglądarkę przed odejściem od
    komputera i już.

  • 19. Data: 2002-12-19 12:24:21
    Od: w...@p...onet.pl

    Witam

    Tak, wlasnie o tym napisalem w swoim poscie :)

    > Tak więc wystarczy, że zamkniesz przeglądarkę przed odejściem od
    > komputera i już.

    Oczywiscie, to jest jasne.
    Chillin w poscie rozpoczynajacym watek pytal: "A jakie wy macie doswiadczenia."
    No to mu odpisuje, a jak sie wylogowac, to ja mniej wiecej wiem :))

    A w poprzednim poscie:

    >Hm, ale do końca nie mozna powiedzieć kiedy user się wylogowuje poprzez
    >zamknięcie przeglądarki.

    Jakos inni umieja :)) Sprawdz w interfejsach bankow, o ktorych pisalem.

    pzdr
    wkg

    PS. Problem jest oczywiscie akademicki, dopoki nie masz linii debetowej, a
    Lukas ma akurat bardzo atrakcyjna linie dla osob, ktorzy ja traktuja jako
    rezerwe a nie wykorzystuja, dosyc latwo po 3 mies dostac do 8 000 lnii a potem
    w nastepnych latach oplata jest tylko 0,5 % pa.

    W takim przypadku kwestie bezpieczenstwa zaczynaja byc interesujace, w
    przypadku korzystania z tego banku jako kiepskiego ( opoznienia ) interfejsu do
    bankomatow BZWBK problem oczywiscie nie istnieje.

  • 20. Data: 2002-12-19 14:13:35
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:574f.00000754.3e01aa9f@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

    > Niektorzy po prostu chca, zeby to dzialalo intuicyjnie, wiarygodnie,
    > szybko i niezawodnie. Bo tak powinno byc w kazdym banku :))

    No intuicyjnie to jest dla mnie tak, że jak skończyłeś załatwianie, to
    wychodzisz z banku. Czy nie?

    --
    Robert