  • 1. Data: 2007-11-24 04:34:03
    Temat: Lukas Bank - odbiorcy zamiast szablonów zleceń?
    Od: summ <s...@g...com>

    A jeśli jednemu odbiorcy płacę za pięć różnych rzeczy to gdzie mam
    trzymać te pięć szablonów, zwłaszcza jeśli jeszcze żadnego nie
    zrealizowałem? Konsultant na infolinii powiedział, że można podzielić
    tego odbiorcę na kilka odmian różniących się np. tytułem przelewu.
    Kłopot w tym, że jak klikniemy w menu "odbiorcy" to widać wielu
    odbiorców, którzy nie za bardzo się od siebie różnią.

    Widzimy pozycje:

    Nazwa skrócona odbiorcy Nazwa odbiorcy Data ostatniej płatności

    Konsultantka wpadła na pomysł, żeby odróżniać ich po dacie ostatniej
    płatności - no comments :-) Wolałbym żeby było dostępne pole "Tytuł
    płatności" Mogę do każdej nazwy skróconej odbiorcy dodawać komentarz,
    ale całe pole ma 10 znaków więc bez sensu. Mogę też generować zlecenia
    z dostatecznie odległą bezpieczną datą np. na rok 3000 i - jak zajdzie
    potrzeba - zmieniać datę na bieżącą. Na ten pomysł wpadłem przed
    chwilą - jak wam się podoba? :-)

    Lukas coraz bardziej usprawnia swoje oprogramowanie, ale idzie chyba w
    złym kierunku. Zlecenie wzorcowe ma swój sens, a wiązanie go na siłę z
    odbiorcą ten sens wypacza. Jeśli Lukas aż tak bardzo dba o komfort
    obsługi swoich klientów to niech zadba o to żeby można było wprowadzać
    numery kont ze spacjami. Usuwanie spacji z ciągu znaków to zadanie dla
    12-letniego programisty z limitem czasu 15 minut :-)

    Początkowy naiwny zachwyt Lukas-em ustępuje miejsca chłodnej ocenie
    wad i zalet. Jednak skoro tylko Lukas ma harmonogramy w zleceniach
    stałych to cóż mi innego pozostało?

    Coraz częściej słyszy się o sztucznej inteligencji, a tymczasem
    człowieka otacza bylejakość intelektualna i cieszy się z "durnych
    harmonogramów", które powinny być od lat standardem w programach typu
    e-bank.

    Summ

  • 2. Data: 2007-11-24 07:25:50
    Temat: Re: Lukas Bank - odbiorcy zamiast szablonów zleceń?
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Fri, 23 Nov 2007 20:34:03 -0800 (PST)
    summ <s...@g...com> wrote:

    > A jeśli jednemu odbiorcy płacę za pięć różnych rzeczy to gdzie mam
    > trzymać te pięć szablonów, zwłaszcza jeśli jeszcze żadnego nie
    > zrealizowałem? (...)

    Jeżeli masz nazwę skróconą do przelewów, to gdzie widzisz problem?
    Elaborat chcesz w niej zawrzeć? 10 znaków to wystarczająca ilość,
    żeby sobie poradzić. No, ale tutaj, to jeszcze trzeba pomyśleć przy
    pomocy normalnej a nie sztucznej inteligencji.

    Xenocide

  • 3. Data: 2007-11-24 07:26:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Lis, 05:34, summ <s...@g...com> wrote:

    > Nazwa skrócona odbiorcy Nazwa odbiorcy Data ostatniej płatności

    Nazwa skrocona drukuje sie na przelewie?

  • 4. Data: 2007-11-24 13:43:05
    Od: summ <s...@g...com>

    On 24 Lis, 08:25, "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>
    wrote:

    > Jeżeli masz nazwę skróconą do przelewów, to gdzie widzisz problem?

    Nie do przelewów tylko do odbiorców, a nawet nie wiem, czy da się ich
    "klonować" przez "zapisz jako".

    > Elaborat chcesz w niej zawrzeć? 10 znaków to wystarczająca ilość,
    > żeby sobie poradzić.

    W DOS-ie trzeba było "radzić" przy pomocy ośmiu znaków, ale czy na tym
    polega komfort, żeby "jakoś radzić" ?

    > No, ale tutaj, to jeszcze trzeba pomyśleć przy
    > pomocy normalnej a nie sztucznej inteligencji.

    Rozumiem, że swoje myślenie oceniasz wyżej niż cudze, ale tak uważa
    KAŻDY, więc cóz to za informacja. To jest tylko odmiana Prawa Kalego w
    sferze intelektualnej.
    Masz prawo uważać się za bardziej inteligentnego ode mnie, ba - nawet
    za geniusza, który i na trzech znakach oznaczy pięć przelewów ;-)
    Zauważ, że początek nazwy odbiorcy powinien być wspólny dla tych
    pięciu zleceń, więc zróznicowanie będzie na mniejszej ilości znaków.
    Rozumiem też, że potrafisz usuwać spacje z numeru rachunku bo "trzeba
    pomyśleć".
    Nie chce mi się już dalej tłumaczyć...

    Summ

  • 5. Data: 2007-11-25 07:47:25
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    jeszcze kilku takich na grupie z tak "powaznymi" problemami i przestane tu
    zagladac

  • 6. Data: 2007-11-25 10:38:53
    Od: summ <s...@g...com>

    On 25 Lis, 08:47, "Damian" <x...@o...pl> wrote:
    > jeszcze kilku takich na grupie z tak "powaznymi" problemami i przestane tu
    > zagladac

    No coś ty, nie rób tego - jeszcze grupa się rozleci ;-)

    Summ