  • 11. Data: 2009-03-06 13:28:47
    Temat: Re: Kto jeszcze daje kredyty w walutach ??
    Od: Ra <a...@a...com>

    Radzik pisze:
    > są - różnica w marży na poziomie 2-3 p.p.
    ja do tej pory zagranica miała i ma mniejsze stopy więc się wyrównuje
    a jak przyjdą lepsze czasy będzie szansa na obniżkę marży

  • 12. Data: 2009-03-06 13:42:45
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    Ra pisze:
    > ja do tej pory zagranica miała i ma mniejsze stopy więc się wyrównuje
    > a jak przyjdą lepsze czasy będzie szansa na obniżkę marży
    powiedz to klientom BRE, Rajfiego i Santandera jak łatwo się negocjuje z
    bankiem obniżenie marży...

  • 13. Data: 2009-03-06 14:53:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-06, Radzik <r...@r...pl> wrote:

    [...]

    > powiedz to klientom BRE, Rajfiego i Santandera jak łatwo się negocjuje z
    > bankiem obniżenie marży...

    Pominąłeś "a jak przyjdą lepsze czasy". A czas na negocjacje to mieli
    przed kryzysem. Nie skorzystali, bo im się opłacało. Teraz bank im nie
    obniży, bo wie że gdzieś indziej też nie będą mieć taniej (przy
    refinansowaniu).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2009-03-06 21:15:18
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > przed kryzysem. Nie skorzystali, bo im się opłacało. Teraz bank im nie
    > obniży, bo wie że gdzieś indziej też nie będą mieć taniej (przy
    sam próbowałem renegocjować umowę w PKO w najlepszych możliwych czasach
    i mieli mnie w d...

    Większość banków jest niereformowalna...

  • 15. Data: 2009-03-07 08:26:25
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    Radzik pisze:
    > sam próbowałem renegocjować umowę w PKO w najlepszych możliwych czasach
    > i mieli mnie w d...

    wg mojej prywatnej teorii spiskowej _ONI_ wiedzieli wczesniej ze im sie
    taka renegocjacja wtedy nie oplaci :)

    > Większość banków jest niereformowalna...

    i bardzo dobrze ... dla ich inwestorow i wlascicieli ;)

    --
    Tomasz

  • 16. Data: 2009-03-07 08:44:05
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    Tomasz pisze:
    > wg mojej prywatnej teorii spiskowej _ONI_ wiedzieli wczesniej ze im sie
    > taka renegocjacja wtedy nie oplaci :)
    brak renegocjacji nie opłacił się im jeszcze bardziej - przeniosłem
    kredyt do konkurencji, a oni nie dostali ani odsetek, ani prowizji, ani
    nie zarobili (częściowo) na spreadzie (spłaciłem bezpośrednio w CHF)

  • 17. Data: 2009-03-07 20:11:40
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    Radzik pisze:
    > brak renegocjacji nie opłacił się im jeszcze bardziej - przeniosłem
    > kredyt do konkurencji, a oni nie dostali ani odsetek, ani prowizji, ani
    > nie zarobili (częściowo) na spreadzie (spłaciłem bezpośrednio w CHF)

    no nie wiem, teraz nie musza robic 'odpisu' na twoj kredyt, martwic sie
    windykacja ew. niesolidnego klienta itp ;)

    PS. a ja czekam teraz az moj ulubiony PEKAO zaprosi mnie i zasugeruje
    zmiane waluty na PLN - oczywiscie majac na wzgledzie tylko i wylacznie
    moje dobro ;)

    --
    Tomasz

  • 18. Data: 2009-03-08 10:49:58
    Od: Taddy <t...@i...pl>

    Mithos pisze:

    > Masakra to jest jak dla mnie teraz brać kredyt w walucie obcej.

    No to wam powiem jak to było u mnie w ostatni czwartek:
    DB-owszem, udzielają na 100% wartości nieruchomości w CHF i EUR, ale
    sposób liczenia zdolności kredytowej jest patologicznie niekorzystny dla
    klienta (czyli przez 3 lata nic sie u nich nie zmieniło ;-. Mi wyszła
    mikroskopijna zdolność. Dodatkowo niezwykle szczegółowe sprawdzanie
    dochodów mocno wstecz i bardzo drobiazgowo, co potęguje zniechecenie.
    BTW, z czego ten bank żyje??

    Polbank- w CHF min 25% wkładu własnego, w EUR promocja bodajże do końca
    marca na 10% wkładu własnego. Zdolność OK, ale % zabójczo wysokie
    EURIBOR + 5,5%... drożyzna..

    DnB Nord -stosunkowo najlepsza opcja na ten moment. Zdolność najlepiej
    liczona na stosunkowo uczciwych zasadach. Możliwy CHF i EUR na 100%. CHF
    LIBOR 6M+3%, EURIBOR 6M + 1,85%. Wada: dochód netto min. 10000PLN netto.
    Podobno są zawaleni wnioskami. Miła i fachowa obsługa.

    Zostaje jeszcze mZłodziej i MultiZłodziej, pewnie tam pójde, ale to co
    czytam na różnych forach mocno zniechęca do tych.. instytucji...