  • 1. Data: 2004-11-25 18:24:22
    Temat: Kto jest idiotą?
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Dzisiejszy "Dziennik Łódzki" poinformował, że "powiat bełchatowski
    wyemituje obligacje /.../. Ma to pomóc samorządowi wyjść z zadłużenia
    /.../"

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2004-11-25 18:31:58
    Temat: Re: Kto jest idiotš?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:
    > Dzisiejszy "Dziennik Łódzki" poinformował, że "powiat bełchatowski
    > wyemituje obligacje /.../. Ma to pomóc samorządowi wyjść z zadłużenia
    > /.../"

    No i dobrze. Nie unos sie tak ;)
    Koszt obslugi wyemitowanych obligacji bedzie znacznie mniejszy niz
    komercyjnego kredytu zaciagnietego w banku. A myslisz, ze duze koncerny na
    zachodzie tak nie robia? Po cholere maja brac kredyt (zwlaszcza, ze ich
    ocena ratingowa jest czasem lepsza niz niektorych panstw!!!), jak taniej
    bedzie wypuscic obligacje, ktore sobie jeszcze mozna rolowac "w
    nieskonczonosc".
    Jednym slowem - brawo, ze w koncu ktos pomyslal. To nie boli.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://www.PRnews.pl
    Najświeższe informacje na temat banków i ich oferty!

  • 3. Data: 2004-11-25 19:48:32
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    co58gk$d8s$...@n...onet.pl,
    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>:

    > No i dobrze. Nie unos sie tak ;)

    I koduj temat poprawnie ;)

    Poznan juz dawno sprzedal swoje obligi.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2004-11-25 21:24:05
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 25 Nov 2004 19:31:58 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >No i dobrze. Nie unos sie tak ;)

    >Koszt obslugi wyemitowanych obligacji bedzie znacznie mniejszy niz
    >komercyjnego kredytu zaciagnietego w banku. A myslisz, ze duze koncerny na

    OK, warto sprawdzić jaki będzie koszt i jakie oporcentowanie będzie.

    >bedzie wypuscic obligacje, ktore sobie jeszcze mozna rolowac "w
    >nieskonczonosc".

    taaa, jak tzw. ubezpieczenia społeczne. Zrolowane, aż miło :-)

    Moim zdaniem to świństwo (jeśli nie - po prostu - przekręt) zaciągać
    zobowiązania, które mają być spłacane przez następców za wiele lat*.
    Tacy
    "rządcy" nie mają żadnych hamulców, a kończy się to tak - jak widać.

    Chyba jednak monarchia albo chociaż dziedziczna tyrania byłaby lepsza
    :-)

    * wiele > kadencja
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2004-11-25 21:30:16
    Temat: Re: Kto jest idiot??
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

> [...]
    > "rządcy" nie mają żadnych hamulców, a kończy się to tak - jak widać.
    >
    > Chyba jednak monarchia albo chociaż dziedziczna tyrania byłaby lepsza

    Ja nie wiem :) Czy jestes UPRowcem? Bo jak tak - to jednak na instrumentach
    finansowych cos sie powinienes znac.
    Po pierwsze obligacje - ktos musi kupic - wiec to nie jest tak, ze sobie
    emitujemy ile chcemy.
    Mozna calkiem sporo oszczedzic i to jest powszechna praktyka na zachodzie.
    A tutaj zdaje mi sie - ze chyba chodzi o wypuszczenie obligacji - zamiast
    brac kredyt drogi (lub go splacic).
    Reasumujac - zadluzanie sie miast jest zle, ale jesli juz to roibc to z
    glowa.

  • 6. Data: 2004-11-25 22:24:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 25 Nov 2004 22:30:16 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Po pierwsze obligacje - ktos musi kupic - wiec to nie jest tak, ze sobie
    >emitujemy ile chcemy.

    no fakt - w przypadku samorządu być może tak jesty. W przypadku
    państwa - już nie, bo steruje ono popytem na inne instrumenty.

    >Reasumujac - zadluzanie sie miast jest zle, ale jesli juz to roibc to z
    >glowa.

    OK, no to się zgadzamy...
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2004-11-26 07:14:49
    Od: Benny <zbych@xxxx_.interia.pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:
    > Dzisiejszy "Dziennik Łódzki" poinformował, że "powiat bełchatowski
    > wyemituje obligacje /.../. Ma to pomóc samorządowi wyjść z zadłużenia

    Powiat bełchatowski - to ten gdzie jest elektrownia? I ma długi?

    Zbyszek

  • 8. Data: 2004-11-26 23:16:23
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 26 Nov 2004 08:14:49 +0100, Benny <zbych@xxxx_.interia.pl>
    wrote:

    >Powiat bełchatowski - to ten gdzie jest elektrownia? I ma długi?

    zdaje się, że dochody generuje "dziurka w Ziemi", a ta jest w innym
    powiecie.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2004-11-27 14:22:00
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > zdaje się, że dochody generuje "dziurka w Ziemi", a ta jest w innym
    > powiecie.

    Zarówno kopalnia jak elektrownia placa za korzystanie ze srodowiska.
    Jedna i druga jest w powiecie belchatowskim.

    --
    Pozdrowienia

  • 10. Data: 2004-11-27 15:04:26
    Temat: Re: Kto jest idiotą?
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> skribis:

    >Dzisiejszy "Dziennik Łódzki" poinformował, że "powiat bełchatowski
    >wyemituje obligacje /.../. Ma to pomóc samorządowi wyjść z zadłużenia
    >/.../"

    Niestety, nie kupie sobie takiej, bo sa po 50 tys sztuka :)

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Zostales oszukany? Nie chesz dac sie oszukac?
    >>> http://www.oszustwa.com/forum/ <<<