  • 91. Data: 2005-08-18 22:30:32
    Temat: Re: Ksiazeczka mieszkaniowa PRL ???
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Thu, 18 Aug 2005 12:59:09 +0200, na pl.biznes.banki, Michal Jankowski w
    wiadomości <news:2n8xyzfr42.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl> napisał(a):

    > No i fajnie, tylko co z tego ma wynikac?

    To, że nie można dokonywać przeliczeń przyjmując, że obecny dolar ma
    taką samą wartość jak 35 lat temu.
    Ja w sierpniu 1984 roku za 18.000 DM u dealera w Kolonii kupiłem
    3-miesięcznego Forda Granadę 2,5D, lakier srebrny metalic, z otwieranym
    dachem. Stanowiło to wówczas równowartość ok. 5.800 $.
    Ten sam samochód tylko fabrycznie nowy kosztował 24.000 DM i mniej
    więcej tyle samo kosztował Mercedes 200D.
    Zastanów sie teraz, jakie auto obecnie można kupić za tę kwotę, oraz ile
    trzeba obecnie zapłacić za Mercedesa z silnikiem diesla.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 92. Data: 2005-08-18 22:44:50
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Thu, 18 Aug 2005 13:25:40 +0200, na pl.biznes.banki, r...@a...net.pl
    w wiadomości <news:b0s8g15qnanba7p438e0vu38cmqs8eiodq@4ax.com>
    napisał(a):

    > Wątek zaczął się od tego, że ktoś
    > chciał kupić mieszkanie po cenie kilkuset $$$.

    Nie! Wątek zaczął sie od tego, że za wkład, który w latach 60-tych miał
    wartość kilkuset dolarów, Państwo Polskie po doliczeniu wszelkich
    odsetek i rekompensat wypłacało równowartość coś ok. 3 dolarów.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 93. Data: 2005-08-18 22:45:19
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Michal Jankowski napisał:

    > No i fajnie, tylko co z tego ma wynikac?
    >
    > Bo np. mozna policzyc tak:
    > To bylo 140000 zlotych. Przy sredniej pensji 2500zl.

    Wynika też z tego to, że niekoniecznie trzeba było "stać w kolejkach"
    aby kupić auto. Jeśli miało się odpowiednią kwotę w $ to spokojnie można
    było sobie kupić samochód w Peweksie. Bez kolejki, talonów i innych
    zbędnych ceregieli.

    K.